Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1516203
Van nature eet een hond geen vis. Mijn vraag is dan ook waarom het zo aanbevolen wordt om dit toch te geven. En als je hond het niet vers eet, dan vis uit blik te nemen. Is dat alleen voor de omega 3 en 9? En wat eet een hond in de natuur dan om dit gebrek aan vis aan te vullen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516331
[quote="Xada"]
Van nature eet een hond geen vis. Mijn vraag is dan ook waarom het zo aanbevolen wordt om dit toch te geven. En als je hond het niet vers eet, dan vis uit blik te nemen. Is dat alleen voor de omega 3 en 9? En wat eet een hond in de natuur dan om dit gebrek aan vis aan te vullen?
[/quote]

Wild vlees bevat veel meer Omega 3 dan de plofvleesjes die wij voeren. Om een disbalans met Omega 6 te voorkomen compenseren we dat met Omega 3, waarvan vette vis de beste leverancier is.
Door Xada
#1516348
Dus als ik straks mijn eigen kippen ga slachten dan heb je niet echt meer vis nodig? Vis wordt hier wel gegeten, maar zeer langzaam en met een blik van "heb je niet wat beters, lekkerders". Dus echt met lange tanden. Ik geef nu een blikje sardientjes in plantaardige olie twee keer in de week.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516352
[quote="Xada"]
Dus als ik straks mijn eigen kippen ga slachten dan heb je niet echt meer vis nodig? Vis wordt hier wel gegeten, maar zeer langzaam en met een blik van "heb je niet wat beters, lekkerders". Dus echt met lange tanden. Ik geef nu een blikje sardientjes in plantaardige olie twee keer in de week.
[/quote]

Ik weet niet of jouw scharrelkip zoveel omega 3 bevat dat het kan wedijveren met vette vis. Maar als ze zo'n moeite met vis hebben kun je ook naar een flesje visolie grijpen natuurlijk.
Door Souris
#1516844
Go is dat zo ja dat ze van nature geen vis eten dat wist ik niet want wolven eten toch echt wel gewoon vis!
Vraagje gewoon nieuwschierig:
Wat wordt beschouwd als " van nature"  voor een hond --> in hoeverre kan je daar van spreken?
Laatst gewijzigd door Souris op vr 12 feb 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#1517057
[quote="Souris"]
Go is dat zo ja dat ze van nature geen vis eten dat wist ik niet want wolven eten toch echt wel gewoon vis!
Vraagje gewoon nieuwschierig:
Wat wordt beschouwd als " van nature"  voor een hond --> in hoeverre kan je daar van spreken?
[/quote]
Volgens mij bestaat dat idd niet meer 'van nature' en de hond. Wolven zullen overigens ook niet allemaal hetzelfde eten en als er vis makkelijk voorhanden is in hun leefgebied geloof ik niet dat ze het laten liggen. Hier is de vis iig hap slik weg.

Als ze het echt niet eten dan zou ik het laten zitten, als je genoeg andere variatie hebt in je menu. Maar als het uiteindelijk naar binnen verdwijnt dan zou ik de vis erin laten. Soms is het gewoon even wennen. Nieuwe honden die hier komen eten ook niet altijd alles meteen goed, maar na een tijdje wennen wel.
Door Lizzy
#1517063
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 13 feb 2010, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mysmoothcollies
#1517244
Lizzy schreef: Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wauw! Mooie foto's! Het vangen van vis zullen ze net als beren vast van hun moeder leren........
Door Xada
#1517276
Mooie foto's en het bewijs dat wolven toch wel vissen eten. Mij is verteld dat ze dat niet deden. Ik ga in ieder geval door om ze twee keer in de week vis uit blik te geven, want dat lusten ze wel. Maar verse vis vinden ze niets en als ze het opeten gaan er in ieder geval twee honden overgeven. Dus dat vind ik geen optie.
Door Hertog
#1517403
Wat een schitterende foto's. Wij hebben onze hond ook bezig gezien met vis vangen. Zonder resultaat maar wat een mooi gezicht was dat.
Door mrloes
#1517457
Inderdaad, prachtig om te zien!!

Boef eet graag de zalmmix van Haaksbarf of bv makreelmix van Lupa.
Zalmkoppen hoeft ie niet en sardientjes vindt ie alleen lekker als ze klein zijn.

Xada: wat bedoel je precies met vis uit blik? Gewoon uit de supermarkt, iets?
Door Lizzy
#1517470
Xada schreef: Mooie foto's en het bewijs dat wolven toch wel vissen eten. Mij is verteld dat ze dat niet deden. Ik ga in ieder geval door om ze twee keer in de week vis uit blik te geven, want dat lusten ze wel. Maar verse vis vinden ze niets en als ze het opeten gaan er in ieder geval twee honden overgeven. Dus dat vind ik geen optie.
Ik zou er wel op letten dat je vette vis uit blik geeft en dan in water of in olijfolie en niet in plantaardige olie, soja olie of zonnebloem olie. Die laatste drie bevatten namelijk omega 6 vetzuren en dan is effect van de omega 3 in de vis gelijk weer weg. Je kunt ook vis uit blik vergeten en af en toe een visolie capsule in de bak gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door