Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1515431
Jack, ruim 13 jaar, plast ineens 's-nachts in huis. Hij doet dan 1 semi grote plas.
Verder merk ik niets aan hem, hij slaapt even veel als anders  ;) en drinkt niet
ineens veel meer ofzo. Buiten plast hij ook gewoon zoals anders, wel wat vaker zonder
zijn poot op te tillen, maar dat is natuurlijk ook best vermoeiend als je ouder wordt.

Ik denk zelf dat hij het gewoon niet meer kan ophouden de hele nacht ... maar om het
zeker te weten zou ik dan natuurlijk het beste zijn plas op kunnen vangen, maar .. hoe doe je dat ?  :-\
Of zal ik het gewoon nog even een paar dagen aankijken?

Hij is wel opruimerig, hij doet het boven de convectorput  :-X :-\ en dan is dat gelijk "opgeruimd". Dat
is ook zo fijn als hij spuitpoep heeft, want dan zoekt hij hetzelfde plekje op  :-X :-X
Laatst gewijzigd door De Geijsjes op vr 12 feb 2010, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1515486
Als hij echt zo'n mooi opruim  :-X  plasplekje uitzoekt dan denk ik dat hij het gewoon niet meer op kan houden :-\  Hier loopt er ook zo eentje rond waar we een wekkertje voor zetten. :-\
Door De Geijsjes
#1515518
@ margreet: inderdaad ja! Maar zijn een paar druppels al genoeg om te onderzoeken?

@ Angelique: ja, je hebt gelijk denk ik. zielig eigenlijk, hij weet dat hij dus iets "fout" doet maar
kan het niet ophouden.  :-\  Phoe ... dat ga ik niet trekken denk ik hoor om voortaan iedere nacht
eruit te gaan om hem te laten plassen  :-\ :-[ buiten het feit dat Jack het echt niet zomaar in de
tuin zou doen, dus dan moet je ook echt aangekleed naar buiten ...  :-X :-\

Zijn er niet al hele grote luiers voor honden (reuen) uitgevonden en te koop? ??? :P :biggrin2: ;)

@ djeena: Jack gaat echt niet op plastic zitten hoor  ;) dan zoekt hij het hoogpolig stukje tapijt uit
dat voor de openhaard ligt denk ik  >:( >:( Ik ga de convectorput, de zithoek met hoogpolig tapijt en
de hal met deurmat barricaderen en dan hopen dat hij het ergens doet waar ik wat druppels kan opvangen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1515563
wat ik  hier gedaan heb is als 1 van de dames gingen plassen een soep opschep lepel ( met een lang handvat ) eronder houden .....werkt super , en als ze het 1x gewent zijn :D
Door Djeena
#1515659
lauraV schreef: wat ik  hier gedaan heb is als 1 van de dames gingen plassen een soep opschep lepel ( met een lang handvat ) eronder houden .....werkt super , en als ze het 1x gewent zijn :D
Dat heb ik ook bij Djeena gedaan maar dan moet je wel de hele nacht op de loer liggen. Ik hoorde haar lopen op het vinyl en sprong dan mijn bed uit maar als je hoogpolig tapijt hebt hoor je het niet. Tja, en luiers, het ligt eraan. Djeena was te smal gebouwd en verloor de luier al na 3 stappen. Lastig dit, kan je niet echt helpen  :-[.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1515666
djeena schreef: Dat heb ik ook bij Djeena gedaan maar dan moet je wel de hele nacht op de loer liggen. Ik hoorde haar lopen op het vinyl en sprong dan mijn bed uit maar als je hoogpolig tapijt hebt hoor je het niet. Tja, en luiers, het ligt eraan. Djeena was te smal gebouwd en verloor de luier al na 3 stappen. Lastig dit, kan je niet echt helpen  :-[.
maar je hoeft niet per ce de nachtplas te hebben hoor..
als je hem uitlaat kun je idd met die soeplepel doen.. :)
is zelfs beter.. want als je het van de vloer opzuigt zitten daar altijd wel vuiltjes en haartjes in..
Door Alba
#1515669
Moet je persé de plas die hij binnen doet hebben? Zou die anders zijn dan die van overdag? Anders een wekker zetten en 'm 's nachts even uitlaten inclusief lepel. 
Mijn vriend heeft dinsdagnacht elke keer een soeplepel meegenomen voor de diarree van Alba, de laatste keer was 's ochtends en we werden er allebie giebelig van ;D.
Door De Geijsjes
#1515696
Ik zie mezelf al in het bos lopen met een soeplepel  ;D ;D ;D en dan
hopen dat ie net wat doet als ik de lepel erbij hou en dan de terugweg
proberen om niet te morsen  ::) :P :biggrin2:
Ik ga het gewoon proberen ... haal iig de drinkbak weg vannacht,
wellicht dat dat scheelt, maar ik denk niet dat hij 's-nachts drinkt, dan
snurkt hij gewoon
Door Lizzy
#1515877
Ik heb een plastic bekertje met een ijzeren klerenhangertje eraan (gaatje in gemaakt). En daar vang ik pies van Brutus mee op. Heel handig :biggrin2:. Dat loopt ook lekkerder, een bekertje, dan met een soeplepel :biggrin2: (je kunt ook zo'n plastic plas containertje meenemen en het overgieten :biggrin2:).

Brutus plast ook in huis. Hij heeft het niet eens in de gaten. Hij plast bijv. tijdens het eten de boel onder. Hij kan het gewoon niet meer ophouden.... Ouderdom......
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1515893
oh maar ik liep met vince ook met een tas buiten hoor, daar zat de soeplepel of zelfs een steelpannetje in, het potje, en schoonmaak doekjes ;D ;D
ging best hoor, daar merken ze niet zoveel van...
Door miik
#1515946
Als honden in huis plassen kan dat zijn dat ze bv een blaasontsteking hebben.
maar doro heel veel andere ziekten kunnen ze veel gaan drinken en dan doordat ze veel drinken moeten ze ook meer gaan plassen, wat ze dan niet altijd meer kunnen ophouden.
Dus het is zeker zinnig om de urine na te laten kijken op bv blaasontsteking.
En blijft het een probleem dan zou je ook een bloedonderzoek kunnen overwegen om te kijken naar bv de nieren en bv suikerziekte...
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1515985
Hier vergelijkbare klachten bij een bijna 13-jarig labrador reutje : plas niet meer kunnen ophouden, langer staan plassen met 4 poten op de grond, ook meer tijd nodig hebben om te poepen. Bljkt dat hij een vergrote prostaat heeft. Blijkbaar hebben alle oudere, niet gecastreerde reuen, net zoals alle oude mannen een vergrote prostaat. Sommigen hebben er last van anderen niet. Als ze er last van hebben, zoals mijn hond, dan is het echt vervelend voor de hond (momenteel zijn we bezig met een castratie op basis van pillen, omdat ik de operatie - castratie - niet meer aandurf bij hem en een langdurige AB-kuur).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door