Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1514868
Tsja, nav het topic over de sperzieboontjes die diarree zouden veroorzaken een kleine update...
Een paar helse dagen met volop diarree achter de rug helaas. Onze homeopaat weet het ook even niet meer... En vannacht? Om het uur buiten met meneer. Waar haalt ie de poep vandaan??? Ook wilde hij gisteren bizar veel drinken terwijl Bas normaal amper drinkt als gevolg van het vers voer. En heel zijn buikje was vuurrood. Borrelen, pruttelen, stinkwinden laten. Gewoon heel raar en beangstigend, de verschijnselen van 'vroeger' zeg maar. Dus maar een dagje volledig thuis werken, zo laat ik hem nog geen 2 uur alleen. Gisteren was zijn dag met de uitlaatservice. We merkten de laatste tijd al vaker dat de trapkast open stond. Welles-niettes verhaaltje tussen de gezinsleden wie hem nou eigenlijk open laat staan? Nou, zojuist een hoop kabaal terwijl ik boven was, dus even kijken beneden. Bas in die kast (die echt dicht was). Komt er al likkenbaardend uit. Ik ruik: BROK!!! Heel de kast doorzocht... En jawel, achterin een opengescheurde zak oude brokken die bijna leeg is. He???? Die deugniet maakt dus de kast open en Joost mag weten hoe lang dit al aan de gang is. Gek he, die diarree??? 1 ding weet ik wel, er staat ons een helse nacht te wachten en nog heel, heel veel poep. Hij heeft zich zojuist weer tegoed gedaan aan een bak water. Wat een troep is dat brokkenspul zeg, het bewijs is voor mij weer geleverd. Hemeltjelief, ik dacht echt dat alle brokken het huis uit waren.... En arme schat van me, ik hoor hier op een 4 meter afstand zijn buik pruttelen. Tsja vent: sorry! Ik voel me zo schuldig! Even rustig aan doen met eten maar, en dan als hij weer rustiger is eens kijken of hij nou tegen groenten kan of niet....
Door Alba
#1515154
Hij heeft z'n stiekeme voorraadje junk-food nog gedoseerd ook ;D. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem nu je deze oorzaak in elk geval kent!
Ik wens jullie heel snel een goede nachtrust toe, ik was na 3 gebroken nachten echt op het randje van instorten :-[.
Door Jantina
#1515178
Nou ik snap er ook echt weinig van hoor. Ik kon hem vroeger 10 zakken brokken voor zetten, en hij nam er niet 1 brokje van. Maar ik merkte wel dat sinds ik de rijst aan het afbouwen ben hij echt een onverzadigd gevoel had. Hij is dat dus zo op gaan lossen... Het was nog zo'n plastic zak ook! (Prins geperste brok) Hoe hij dat gedaan heeft??? En die neus... Daar ben je een Basset voor he  ;D . Nou, ik hoop dat het herstel niet te lang duurt. Ik geef hem extra struisvogel-bouillon in de hoop dat hij een beetje 'spoelt' en het sneller af kan voeren. Ik had ook altijd nog wat kluifjes ed in de kast staan voor als we eens een hond op bezoek kregen, maar ik heb alles voor de zekerheid weg gedaan en vanavond maakt manlief een slot op de beruchte kast en ik zit ook te denken aan van die kindersluitingen op de keukenkastjes. Dit nooit meer! Bas mag al nooit in de gang omdat hij de voordeur ook zelf open maakt. (Reken even de hoogte van een Basset en de hoogte van de deurklink...)
Door Lizzy
#1515205
Oh breek me de bek niet open, ik heb ook een Basset gehad (kruising Basset Hound x Artesien Normand). Vreeeeeselijk. Whoofer gapte voedsel van hoogtes waar een Basset helemaal niet bij kan. Ze maakte deuren open die niet open konden. En vrat gerust een halve zak brokken leeg, terwijl ze geen brokken lustte. Ze heeft ook een keer dik 1 kilo oude kaas opgevreten die mijn moeder van de markt had gekocht. Alleen de korst lag er nog. Keurig afgekloven. En een dorst dat ze had!
Gebruikersavatar
Door Sher
#1515578
Die van mij vinden brok nog heel erg lekker. Tilly weet niet hoe snel ze de brokjes bij de dierenarts moet opeten.
Jammer dat die dierenarts er dan niet is om de poep uit haar broek te wassen.  :-X
Door Alba
#1515663
[quote="Sher"]
Die van mij vinden brok nog heel erg lekker. Tilly weet niet hoe snel ze de brokjes bij de dierenarts moet opeten.
Jammer dat die dierenarts er dan niet is om de poep uit haar broek te wassen.  :-X
[/quote]

Gisteren zegt de dierenarts (waarvan de assistente héél goed weet dat Alba geen vieze koekjes uit hun potje mag van mij, maar zij was er niet) 'volgende keer krijg je weer een koekje, als je darmen weer beter zijn'. Tssss... ik had net zijn Hills brokjes geweigerd! ::)
Door inni
#1515876
[quote="Alba"]
Gisteren zegt de dierenarts (waarvan de assistente héél goed weet dat Alba geen vieze koekjes uit hun potje mag van mij, maar zij was er niet) 'volgende keer krijg je weer een koekje, als je darmen weer beter zijn'. Tssss... ik had net zijn Hills brokjes geweigerd! ::)
[/quote]


Die weten dan toch al dat die rommeltjes niet goed zijn voor de darmen :biggrin2:
Neem voortaan zelf iets mee wat je beestje wel mag hebben en leer de DA wat dan wel kan. ;)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1515899
Onze dierenarts weet ook dat ik niet wil dat hij koekjes van hun krijgt, geen probleem ze mogen uit mijn zakje wat geven, iedereen blij.

Jantina, gelukkig heb je nu al het junkfood weg gedaan. Hopelijk gaat het straks wel goed met hem.
Door Alba
#1516483
[quote="inni"]

Die weten dan toch al dat die rommeltjes niet goed zijn voor de darmen :biggrin2:
Neem voortaan zelf iets mee wat je beestje wel mag hebben en leer de DA wat dan wel kan. ;)
[/quote]

Terwijl hij dat zei, stopte ik haar net een stukje gedroogde long toe ;D. Hij weet ook dat ze vers krijgt, hij weet ook prima dat ik erg kritisch ben qua voeding maar volgens mij is het zo'n 'Ik ben dierenarts dus ik weet het toch beter' dingetje. Ik ben helemaal niet van plan een discussie te voeren, hij weet dat er weinig discussie mogelijk is voor mij en dat wil ik graag zo houden ;).
De assistente, zowiezo echt een geweldig leuk mens, wist het na de eerste keer al. Toen we er vorig jaar vrij vaak kwamen voor Alba's Rabies-titer (heeft 3 entingen en 2 keer bloedprikken gekost) hield ze al haar hand op voor een koekje uit ons zakje zodat ze Alba wat kon geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door