Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#151312
??? Wij willen onze hond gedeeltelijk vers vlees gaan geven en gedeeltelijk brokken. Nu is onze vraag moet je dan 4 dagen vers geven en dan vier dagen brokken of moet je 's morgens en 's middags brokken geven en dan 's avond vers.

Wie o wie kan ons hierin raden????
Door Maaike_L
#151327
Mijn ervaring (zie enkele topics hieronder) is dat je dan het effect van kvv volledig kwijt bent. Ik heb het ook geprobeerd half om half te doen, maar ben toch veel tevredener over volledig vlees.
Door Truus
#151329
Ik zou dan vleesdagen en brokkendagen doen.
Als je brokken en vlees op een dag geeft, moet er minstens 8 uur tussen zitten.
Nooit brokken en vlees samen husselen ;).
Waarom blijf je brokken geven trouwens, wil je niet helemaal over gaan op versvlees?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#151342
[quote="JaDi74"]
??? Wij willen onze hond gedeeltelijk vers vlees gaan geven en gedeeltelijk brokken. Nu is onze vraag moet je dan 4 dagen vers geven en dan vier dagen brokken of moet je 's morgens en 's middags brokken geven en dan 's avond vers.

Wie o wie kan ons hierin raden????
[/quote]

Jullie hebben een jonge hond/pup? Omdat je hem 3x per dag te eten geeft?
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat het prettigst werkt en wat het beste bevalt bij jullie hond. Ha, daar heb je wat aan hè? ;).
Je kunt idd beter 8 uur tussen de maaltijden met brokken en vers houden, maar dat is met 3x op een dag voeren haast niet te doen, dat komt dan wel als je naar 2x op een dag gaat. Zou me daar niet zo druk om maken.
Maar je kunt ook idd kiezen voor 4 dagen achter elkaar vers en 3 dagen brokken. Ik denk dat je gewoon uit moet proberen wat voor jullie en je hond het beste werkt.
Wel super van jullie dat je (gedeeltelijk) op vers wilt overgaan, daar zal jullie hond wel héél erg blij mee zijn ;) ;D Succes!
Door Jacqueline74
#151361
:) allereerst bedankt voor de leuke reacties.

Wij hebben idd een jonge hond een witte herder van nu 16 weken en 2 dagen oud. Hij is op 30 april 2004 geboren ons konings kindje.

Waarom wij gedeeltelijk over willen gaan op vers omdat niet iedereen er van houdt om vers vlees voor honden in de koelkast te hebben.

Dus als wij weg gaan willen we hem gewoon brokken kunnen geven.

Voor de prijs hoeven we het niet te doen want per saldo zijn we met brokken zelf nog iets duurder uit dan met vers. Althans als we over gaan op Bibi.

We geven nu brokken van Hills en dan de natures best large breed, en die zijn in ieder geval ook niet goedkoop.

Nou we worden steeds wijzer van dit forum wij vinden het een zeer goed initiatief.
Door yalla
#151365
Voor die af en toe dat je brokken geeft, hoef je je hond niet het hele jaar op brokken te houden hoor JaDi :)
Een hond die vers eet, heeft zo'n sterk maag-/darmstelsel die kan makkelijk een paar keer per jaar brokken verdragen ;)
Door Cathelijn
#151372
ik dacht een aantal weken geleden ook dat ik brokken zou blijven geven, maar heb mijn hond nu volledig op vers vlees sinds nu twee weken. Ik stap evt voor een weekend of vakantie terug naar brokken maar de rest van de tijd krijgt hij alleen nog maar kvv. Dus zo weinig mogelijk brokken hier! ;D
Door Jolly
#151376
jep, ook wij hier heeft maar een maandje of wat geduurt en nu dus al ruim 2 jaar op vers.
Heb gelukkig ook ouders die het vers zo voeren als chasey komt logeren, de meeste andere familieleden kijken wel een sraar, bijv op verjaardgen ofzo als ik het klaar maak, maar zijn wel heel erg geinterresseerd. Schoonouders voeren het ook, als ik het maar goed vertel hoeveel hij mag, anders doen ze veels te veel. ;D
Door Cathelijn
#151393
[quote="Jolly"]
jep, ook wij hier heeft maar een maandje of wat geduurt en nu dus al ruim 2 jaar op vers.
Heb gelukkig ook ouders die het vers zo voeren als chasey komt logeren, de meeste andere familieleden kijken wel een sraar, bijv op verjaardgen ofzo als ik het klaar maak, maar zijn wel heel erg geinterresseerd. Schoonouders voeren het ook, als ik het maar goed vertel hoeveel hij mag, anders doen ze veels te veel. ;D
[/quote]
Jonas zit nu op een 500 gr per dag CB, erg makkelijk met die kilo verpakking! We zijn nog niet echt aan het barfen geslagen, dus het is nu allemaal nog makkelijk voor eventuele oppassers ;D
Door Maaike_L
#151404
[quote="JaDi74"]
Waarom wij gedeeltelijk over willen gaan op vers omdat niet iedereen er van houdt om vers vlees voor honden in de koelkast te hebben.

Dus als wij weg gaan willen we hem gewoon brokken kunnen geven.
[/quote]

Dat is toevallig exact hetzelfde als wat ik hier gisteren voorlegde. Kijk anders maar even in dat topic: hier
Gebruikersavatar
Door sylvia
#151447
Mijn honden hebben hun hele leven en al generaties alleen vers gegeten, maar als ik naar shows in het buitenland ga, of een weekend op pad ben met één van de honden kunnen ze zo over op een brok, geen enkel probleem, ondanks dat ze het verder nooit krijgen.
Door Nelly
#151771
[quote="JaDi74"]


geven nu brokken van Hills en dan de natures best large breed, en die zijn in ieder geval ook niet goedkoop.

Nou we worden steeds wijzer van dit forum wij vinden het een zeer goed initiatief.
[/quote]Wees daar maar 'n beetje voorzichtig mee hoor. En zéker als het toevallig ook nog puppybrokken zijn! Ik zou gewoon helemaal over gaan op bibi of cb!
Groetjes, die andere WH-gek :D
Door Jacqueline74
#152997
:D OK OK wij zijn overtuigd.

We hebben al Bibi besteld en gaan het morgen halen voor nu gaan we de zak brokken even opmaken en dan uiteindelijk als Cujo het lekker vind helemaal over op vers maar ja zo'n dure zak brokken doe je ook niet zomaar weg. Dus nu gewon voeren gecombineerd met vers en belonen met brokken dan gaan ze in ieder geval weer wat sneller. Bedankt voor alle lieve reacties en we blijven allert want er valt nog heel erg veel te leren!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door