Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1512934
hallO

Boef heeft nu al 3 dagen over gegeven (do/za/didag = vandaag) en iedere x had ie kippenvleugels gegeten!
Deze kwamen er dan ook weer helemaal uit, soms een paar uur na t eten maar soms ook al 10 min. na zijn laatste hap.
Hij heeft er iedere x op gebeten en hij krijgt al sinds mei/juni BARF en soms KVV.
Nooit gedoe gehad met kip!
Hij heet alles weer op, dat wel ... maar ik vind t heel vreemd want andere botten gaan oke en dat blijft binnen.

De kippenvleugels zijn dit x van de markt: deze heb ik thuis weer ingevroren.
Ik haal t op tijd uit ivm ontdooien en later om t op kamertemperatuur te laten komen.

Iemand enig idee hoe t kan dat ie nou net met/na die kippenvleugels overgeeft??!
Door 202Spots
#1512935
Slikt ie ze in 1 x door misschien?
Ik zou de velugel vasthouden om zo 'n stuk er af te laten bijten..
of anders de vleugels in stukken knippen en kijken of ze er dan wel in blijven.. :-\
Door mrloes
#1512994
hi

Ik hoor dat ie ze kapot bijt, t kraakt echt.
Daarnaast krijgt ie al langer kippenvleugels, net zoals nekken (ook v eend) en bv karkas.
Maar oke, hij schrokt dit soort kleine botten wel vlotter naar binnen dan bv een karkas.
Door tieneke
#1513044
mrloes schreef: hi

Ik hoor dat ie ze kapot bijt, t kraakt echt.
Daarnaast krijgt ie al langer kippenvleugels, net zoals nekken (ook v eend) en bv karkas.
Maar oke, hij schrokt dit soort kleine botten wel vlotter naar binnen dan bv een karkas.
Als hij schrokt zal dit het probleem zijn,met kipkarkas heeft hij geen problemen?
Door Lizzy
#1513453
Wat vreemd! Heb je ze van een andere leverancier? Probeer ze anders eens goed af te spoelen met koud water en net voordat je ze geeft een minuutje of 5 in behoorlijk warm water te leggen. Om te kijken wat er gebeurd.
Door mrloes
#1513534
hi

Normaal heb ik bijna alle BARF-producten van Lupa, bv kipkarkas en nekken.
Nooit geen gedoe mee gehad. Nu was de vriezer een heel eind op qua bot
en moest ik even iets dus kippenvleugels van de markt.

Vanmorgen heeft ie een parelhoenkarkas gehad ... let's wait and see.

Lizzy: als ik je tip met koud/warm water op volg moet ik ze 1st goed laten ontdooien,
dan afspoelen met koud water en dan even in warm water? Of 1st koud water, dan
ontdooien en dan warm water?
Door Lizzy
#1513556
mrloes schreef: hi

Normaal heb ik bijna alle BARF-producten van Lupa, bv kipkarkas en nekken.
Nooit geen gedoe mee gehad. Nu was de vriezer een heel eind op qua bot
en moest ik even iets dus kippenvleugels van de markt.

Vanmorgen heeft ie een parelhoenkarkas gehad ... let's wait and see.

Lizzy: als ik je tip met koud/warm water op volg moet ik ze 1st goed laten ontdooien,
dan afspoelen met koud water en dan even in warm water? Of 1st koud water, dan
ontdooien en dan warm water?
Oh, dat maakt niet zoveel uit. Je kunt ze ontdooit of bevroren goed afspoelen met koud water. Niet met warm, want dan ontwikkelen bacterieen zich weer graag. Dan laten ontdooien of in warm water stoppen. Flink warm water maar natuurlijk niet gekookt. En dan geven. Ik heb dit namelijk ook een keer gehad. Kippenvleugels van een ander adres. En blijkbaar niet van dezelfde kwaliteit :-X
Door mrloes
#1517462
Even updaten: gisteren heeft ie kippenvleugels gehad en ik heb t gedaan zoals Lizzy voorstelde, koud/warm water.
Hij heeft t keurig op gegeten, gekraakt en  ... t is binnen gebleven! Misschien toeval maar ik was er iig erg blij mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door