Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gerti van Stijn
#1512762
Sinds een halve week is Bolivar nu aan het Barfen. We zitten nog in de "omschakel fase" van brokjes naar volledig Barf/vers. Ik ben er blij mee! En Bolivar volgens mij ook. Zijn ontlasting is tot nu toe steeds keurig geweest. Niet aan de dunne vanwege verandering van spijs. Het lijkt wel alsof zijn vacht nu al (nog) veel zachter wordt en alsof hij nog meer gaat glimmen en ook alsof hij minder haar laat vallen (ruit).

Gisteren vond hij tijdens de wandeling, onder de sneeuw, terwijl hij los liep, een groot bot in een weiland. Hoe dat daar nou weer komt? Dat was natuurlijk fantastisch voor meneer. Voor mij wat minder want hij was bang dat ik zijn buit of zou afpakken en bleef net buiten mijn reikwijdt zodat ik hem niet meer aan kon lijnen....

Nu uit gaan zoeken hoe ik voor een redelijke prijs aan vlees en botten kan komen. De slager hier in het dorp al gepolst. Daar kan ik wel botten krijgen, maar volgens mij geen vleesbotten. Hier in Frankrijk heeft de slager denk ik minder slachtafval, want kippen en konijnen etc. koop je zo'n beetje met alles erop en eraan (met kop en al) en hier in de regio is ingewandenvlees en organen een streekspecialeit... Er schijnt een abottoir op 45 min afstand te zitten. Daar maar eens navraag doen.

Bedankt voor alle info op dit forum! Het is fijn om een leidraad te hebben en vragen te kunnen stellen!
Groeten, Gerti
Door Nadia
#1512810
Fijn dat het je zo goed bevalt.. Let je wel op dat je geen grote botten voert? Ik bedoel hiermee, te harde (dus van rund of schaap)

Je zou ook wel kalere botten kunnen voeren, dan moet je er alleen wat meer spiervlees bij voeren!
Door Lizzy
#1513452
Fijn dat het jullie bevalt!! Succes met de jacht naar geschikte botten :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door