Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1512395
Ik heb in de vriezer een grote bak hertenvlees staan. Deze bak bevat meerdere maaltijden. De reden van de grote bak is om ruimte te besparen maar nu vraag ik me af of er een regel is hoe vaak je iets mag ontdooien en opnieuw invriezen. Ik heb het vlees nu 2 x ontdooit.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1512399
Nou geen regel denk ik.
Maar zou het niet etterlijke malen ontdooien, want kwaliteit gaat toch wel door achteruit iedere keer als het ontdooit wordt.
Een paar keer moet geen probleem zijn.
Maar zou het de volgende keer gewoon apart verpakken, evt laten invriezen in die doos zodat het die vorm aanneemt, dan neem het ook niet meer ruimte in dan nu.
Door Benjy en Misty
#1512440
Ok, dank je. Ik ben wat kleinere bakjes aan het verzamelen waar kleinere hoeveelheden in kunnen. Ik heb in de winkel al eens gekeken maar ze zijn of te klein of te groot. Ga het dan de volgende keer maar in porties maken.  ;)
Door Benjy en Misty
#1512474
rheawithpixels schreef: Wij gebruiken diepvrieszakjes waarin we het apart verpakken.
Die gebruik ik ook erbij maar het nadeel daarvan is dat het tijdens het invriezen een vorm aanneemt. Wanneer je er iets uithaalt past het toch minder goed opeens. Met vierkante bakken benut je ook elk gaatje, vandaar.
Door **Jolanda**
#1512486
Bij de chinees kun je van die bakjes vragen. Of bij een friture om frietbakjes vragen, vlees erin, zakje er om en stapelen maar ;)
Maar dan zul je wel regelmatig nieuwe bakjes moeten vragen omdat je die maar 1x zult kunnen gebruiken.
Of gewoon naar de blokker gaan en daar een stapel bakjes kopen ;)
Door Benjy en Misty
#1512490
Ik heb inderdaad bakjes van de chinees en bewaar boterkuipjes en saladebakjes. De bakjes bij de blokker waren dus veel te klein. Misschien tijdelijk even uitverkocht of zo. Nog maar eens in de binnenstad kijken.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1512496
Benjy en Misty schreef: Die gebruik ik ook erbij maar het nadeel daarvan is dat het tijdens het invriezen een vorm aanneemt. Wanneer je er iets uithaalt past het toch minder goed opeens. Met vierkante bakken benut je ook elk gaatje, vandaar.
Als je ze vierkant/rechthoekig invriest in zakjes, bereik je hetzelfde resultaat.
Hier doen we dat in het draagbakje wat ik in de vriezer hangt en zo worden ze mooi vierkant.
Vandaar dat ik aangaf, vries je ze toch in zakjes in, in de doos waar ze uitkwamen  ;)
Door Benjy en Misty
#1512502
May Linn schreef: Als je ze vierkant/rechthoekig invriest in zakjes, bereik je hetzelfde resultaat.
Hier doen we dat in het draagbakje wat ik in de vriezer hangt en zo worden ze mooi vierkant.
Vandaar dat ik aangaf, vries je ze toch in zakjes in, in de doos waar ze uitkwamen  ;)
Ok, dat had ik niet helemaal begrepen zo, sorry. :-[
Door Wilma2206
#1512556
Ik heb altijd geleerd dat je vlees maar 1x in mag vriezen.
Dat klopt dus niet, begrijp ik nu?
En vis?
Door sandrra
#1512571
Wilma2206 schreef: Ik heb altijd geleerd dat je vlees maar 1x in mag vriezen.
Dat klopt dus niet, begrijp ik nu?
En vis?
Voor ons mensen wel, voor dieren maakt t niet zo uit.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1512573
Benjy en Misty schreef: Ok, dat had ik niet helemaal begrepen zo, sorry. :-[
Ah geeft toch niet  ;) probeer het eens, ik vondt het erg goed werken (doe dat ook pas sinds kort).
Door Wilma2206
#1512597
SandRRa schreef: Voor ons mensen wel, voor dieren maakt t niet zo uit.
Omdat het imuunsysteem van honden sterker is? Gaat dat ook op bij een pup?
Of omdat het gaat om andere bacterieen?
Door Nadia
#1512704
Je kunt ook lege (melk) pakken gebruiken om in te vriezen! Ideaal!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1512740
Wilma2206 schreef: Omdat het imuunsysteem van honden sterker is? Gaat dat ook op bij een pup?
Of omdat het gaat om andere bacterieen?
Bij mensen wordt geadviseerd om ontdooit vlees niet opnieuw in te vriezen, dit ws omdat de fabrikant dan niet kan waarborgen dat het voedsel dan van dezelfde kwaliteit blijft.
In principe kun je voor jezelf ook wel vlees 2x of meer keer ontdooien en weer invriezen, 9 van 10 keer krijg je daar niets van.
Honden hebben idd een nog sterker gestel dan ons en eten bv ook aas wat al een paar dagen ligt en verder heen is dus.
Dat hoeven wij niet te proberen.
Voor een hond zijn de bacteriën zie zich vermenigvuldigen bij het ontdooien dus eigenlijk nooit een probleem.
Maar ikzelf ben wel spaarzaam met vlees voor ze ontdooien, want iedere komen er toch wat meer bacteriën bij als je het ontdooit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door