Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1511494
Guus heeft al een tijdje de diarree. Danny had het niet maar vannacht en vanmorgen ineens wel..

Dus vanochtend heb ik wat ontlasting van Guus gebracht naar de da. De test op giardia was negatief. Maar volgens haar is de test vrij onbetrouwbaar en moest ik toch giardia medicatie ophalen..

Wel of niet.. Ik weet nu even niet wat ik doen moet  :-\..

Toch maar geven?

Dan moet ik ook maar aan het desinfecteren slaan denk ik.. Maar ik heb boven tapijt  :-\. Hoe moet ik dat nu in vredesnaam doen??

Hellup... :-\
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 17 feb 2010, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diergedrag
#1511509
Zelf zou ik de medicatie geven, zeker omdat de dierenarts het aanraadt en dus echt in die richting denkt. Giardia is iets dat je echt wil bestrijden en dat besmettelijk is voor andere honden!
Door charmed
#1511510
Ik zou het niet doen, dan nog maar een tweede test als je het niet vertrouwd. Ik heb ook ooit zoiets gehad, hond overal op getest, wormen, parasiten, giardia, tja toch maar een kuurtje voor Giardia er achteraan. Van de ene op de andere dag na het geven van de kuur ging het giga mis. De diarree was toen helemaal niet meer te stoppen.  

Kan je niet van drie dagen ontlasting opsparen en dan laten testen, als het dan negatief is, dan zit er zeker geen giardia in.
Laatst gewijzigd door charmed op ma 08 feb 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1511542
diergedrag schreef: Nog een keer laten testen met opgespaarde ontlasting klinkt beter. Dat kun je toch aan je dierenarts voorleggen?
Dat kan ik altijd doen natuurlijk.. Maar is dat dan zinvol.. Is het met giardia niet zo dat het met verse ontlasting moet?
Door Too
#1511556
Als ik t allemaal goed heb begrepen is t voor Giardia-onderzoek  juist goed om van meerdere dagen ontlasting te laten onderzoeken
-niet iedere 'gang' laat sporen zien-

Als t Giardia is..... sterkte met de poetserij!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1511558
bloemetje schreef: Guus heeft al een tijdje de diarree. Danny had het niet maar vannacht en vanmorgen ineens wel..

Dus vanochtend heb ik wat ontlasting van Guus gebracht naar de da. De test op giardia was negatief. Maar volgens haar is de test vrij onbetrouwbaar en moest ik toch giardia medicatie ophalen..

Wel of niet.. Ik weet nu even niet wat ik doen moet  :-\..

Toch maar geven?

Dan moet ik ook maar aan het desinfecteren slaan denk ik.. Maar ik heb boven tapijt  :-\. Hoe moet ik dat nu in vredesnaam doen??

Hellup... :-\
Dan vraagt mijn ene hercencel zich direkt af waarom ze zo'n test dan doet als ze al weet dat die onbetrouwbaar is en ze ongeacht de uitslag toch giarda-medicatie inzet. ::)


Ik zou een da opzoeken die wel de juiste test in huis heeft en/of weet hoe hij ermee om moet gaan, want dit schiet niet op natuurlijk :-\

Sterkte met de jongelui.
Door bloemetje
#1511560
Dank jullie wel  :-*

De snaptest is betrouwbaar? Ik weet nog niet welke test ze heeft gedaan.

EDIT

beide testen zijn gedaan  :'(. Zowel de snaptest als de microscopische..
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 08 feb 2010, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1511616
bloemetje schreef: Dank jullie wel  :-*

De snaptest is betrouwbaar? Ik weet nog niet welke test ze heeft gedaan.

EDIT

beide testen zijn gedaan  :'(. Zowel de snaptest als de microscopische..
En die zijn negatief?  Dan zou je dus kunnen gaan denken dat het geen giardia is anders hoef je ook niet te testen als de testen onbetrouwbaar zouden zijn. Waarop is het vermoeden gebaseerd dat ze Giardia hebben? Waarom zou het b.v. niet een "gewoon" virusje kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1511620
ik zou dan dus ook denken dat t geen giardia is..
misschien nog een test vragen?
dan is het dus 4x getest (2 keer verschillend)
als er dan weer 2x niets uitkomt ben je er toch wel heel zeker van hoor..
Door bloemetje
#1511627
Angelique schreef: En die zijn negatief?  Dan zou je dus kunnen gaan denken dat het geen giardia is anders hoef je ook niet te testen als de testen onbetrouwbaar zouden zijn. Waarop is het vermoeden gebaseerd dat ze Giardia hebben? Waarom zou het b.v. niet een "gewoon" virusje kunnen zijn?
Die zijn negatief.
Omdat ze nu allebei de diarree hebben en Guus dat al 2 weken heeft. Ondanks dat ik hem finidiar heb gegeven en probiotica, wat dus allebei niets hielp.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door