Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#150976
Hallo mensen,

Sinds 3 dagen eten mijn doggos bibi...JIPPIE...Ik heb alleen een vraagje i.v.m. ontdooien opwarmen;

ik weet dat je het nooit in de magnetron mag opwarmen i.v.m. het bot dat een andere structuur krijgt. Maar hoe zit het met de ontdooistand, voor asl je een keer vergeten bent om het eruit te halen?

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien. Als ik het eruit haal is het nog zo koud en ik wil het i.v.m. vliegen niet zo op het aanrecht laten staan. Ik laat het voer nu iets warmer worden door de wasbak vol 6te laten lopen met warm water, en de metalen bakken met voer daar 10 minuten in te laten staan.
Kan dit kwaad?

thanx, Esther :'(
Door tieneke
#150980
Nooit in de magno ontdooien ;)
Als het te koud is in de wasbak heet water doen en de schaal of zakje vlees daarin tot het niet meer koud aanvoelt.
Kan absoluut geen kwaad ;)
Door Truus
#150981
Als het te koud is, zou je er ook een beetje warm water overheen kunnen doen.

Vinden ze het lekker?
Laatst gewijzigd door Truus op za 21 aug 2004, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#151031
Hier staat het vlees in de (metalen) etensbakken in de keuken te ontdooien (met een bord erop) en ik heb nooit last van vliegen. Anders idd even in de wasbak met warm water. Maar een keertje in de magnetron is niet erg hoor. Je kan het natuurlijk ook een uurtje van tevoren uit de koelkast halen.
Door e-st@r
#151071
Bedankt voor de tips, ik ben echt super blij met dat versvlees, maar nooit zo blij als mijn hondjes!

Truus jij vroeg of ze het lekker vinden?! ;D
Ik heb van Ineke een aantal smaken meegekregen om te proberen wat ze het smakelijkste vonden, nou, ik zou het niet weten. Het is allemaal binnen 10 seconde op.... ;D ;D ;D
Als ik dei honden van mij zie snap ik ook niet dat andere honden het niet lusten!!!
Door Truus
#151088
Ja fijn is dat he Esther , dat is echt genieten als je ze zo ziet eten ;).
Leuk is dat! En.....het is ook nog eens hartstikke goed voor ze. De veranderingen zul je nog wel merken.
Ze ruiken lekkerder, krijgen een betere vacht en poepen keurige drolletjes en ..minder... enz. enz. ;D
Succes!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#151150
[quote="e-st@r"]
Hallo mensen,

Sinds 3 dagen eten mijn doggos bibi...JIPPIE...Ik heb alleen een vraagje i.v.m. ontdooien opwarmen;

ik weet dat je het nooit in de magnetron mag opwarmen i.v.m. het bot dat een andere structuur krijgt. Maar hoe zit het met de ontdooistand, voor asl je een keer vergeten bent om het eruit te halen?

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien. Als ik het eruit haal is het nog zo koud en ik wil het i.v.m. vliegen niet zo op het aanrecht laten staan. Ik laat het voer nu iets warmer worden door de wasbak vol 6te laten lopen met warm water, en de metalen bakken met voer daar 10 minuten in te laten staan.
Kan dit kwaad?

thanx, Esther :'(
[/quote]

Echt opwarmen is niet de bedoeling van het voer, maar een keertje voorzichtig ontdooien op de ontdooistand kan weinig kwaad, doen we hier regelmatig.
Met die bakken opwarmen kan ook weinig kwaad, maar als je een ontdooibak met deksel hebt dan kun je het wat langer op het aanrecht laten staan.

Ontdooibak met deksel: zoek even een schepijscoboer op en vraag om een lege 5 literijsbak. Daar passen precies 2 kilopakken CB/Bibi in. Zelf kopen bij de sligro en eerst leegeten mag natuurlijk ook ;D
Door tieneke
#151195
[quote="Angelique"]
[quote="e-st@r"]
Hallo mensen,

Sinds 3 dagen eten mijn doggos bibi...JIPPIE...Ik heb alleen een vraagje i.v.m. ontdooien opwarmen;

ik weet dat je het nooit in de magnetron mag opwarmen i.v.m. het bot dat een andere structuur krijgt. Maar hoe zit het met de ontdooistand, voor asl je een keer vergeten bent om het eruit te halen?

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien. Als ik het eruit haal is het nog zo koud en ik wil het i.v.m. vliegen niet zo op het aanrecht laten staan. Ik laat het voer nu iets warmer worden door de wasbak vol 6te laten lopen met warm water, en de metalen bakken met voer daar 10 minuten in te laten staan.
Kan dit kwaad?

thanx, Esther :'(
[/quot

Ontdooibak met deksel: zoek even een schepijscoboer op en vraag om een lege 5 literijsbak. Daar passen precies 2 kilopakken CB/Bibi in. Zelf kopen bij de sligro en eerst leegeten mag natuurlijk ook ;D
[/quote]
;D ;D[/quote]
Door Ollie
#151280
Wij leggen savonds het vlees er al uit voor de volgende ochtend! Dat leggen we in een afgeslotenbak in de magnetron, kunnen er nooit geen vliegen bijkomen!
En smorgens halen we het uit de vriezer voor savonds ook weer in die afgeslotenbak in de magnetron, en dan is het gewoon lauw als we het voorzetten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door