Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#151149
Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ze krijgen nog maar 3 dagen versvlees :-\

Hoe weet ik wat de juiste hoeveelheid is...ze krijgen nu bibi 600gram per dag, en wat zijn de beste tijden om ze te voeren, hiervoor aten ze wanneer ze wilden...

alveast bedankt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#151173
Of ze genoeg krijgen (of teveel :D ) is even uittesten. Vlees valt wat minder zwaar dan brokken, dus vaak zie je dat honden de eerste tijd wat peut houden, maar daar zijn ze vaak snel overheen. Omdat het lichaam moet omschakelen en moet wennen aan de "nieuwe"manier van verteren willen sommige honden nog wel een afvallen in het begin, ook dit is maar tijdelijk en kun je dan ook even opvangen door iets meer te geven. Na een maandje zou dit toch allemaal wel stabiel moeten zijn en kun je aanzien of ze op die 600 gram aankomen/afvallen stabiel zijn. Afhankelijk daarvan ga je minderen of meer geven.

Wij voeren zo tussen 18.00 en 20.00 uur. Dan kunnen ze savonds rustig uitbuiken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#151192
Hier zijn ze gewend om 2x per dag te eten, ik geef ze 's morgens na de ochtend wandeling een kleiner portie als 's avonds (tussen 19.00 en 22.00), dan gaan ze met een lekkere volle buik slapen.
En de juiste hoeveelheid? Precies zoals Angelique zegt, kijken of ze niet te dik of te mager worden, maar om te beginnen is 600 gr per dag denk ik wel een mooie hoeveelheid om van uit te gaan, je moet toch ergens mee beginnen? ;)
Door tieneke
#151202
Hier krijgen de nollebakmonsters nog 3 keer per dag een maaltijd.
Netjes verdeeld over de dag,om 7.00 s'morgens,15.00 s'middags en 23.00 s'avonds.
Een dik half uur voor de maaltijd moeten ze verplicht plat,na de maaltijd minstens een uur!
Door danielle1980
#151286
hier voeren we 2 keer per dag en gewoon wanneer t uitkomt,
als mama de hondjes geeft s ochtends wat sneller,
als ik t doe soms pas rond 1.
en s avonds proberen we t tussen 18.00 en 19.30 te doen.

ze krijgen beide keren evenveel.
en veel minder dan op de verpakking staat.
en ze zijn misscdhien nog net iets te dik.
Gebruikersavatar
Door Binno
#151311
Hier krijgen ze twee keer per dag eten. 's Morgens na de wandeling en 's avonds rond 18 uur.
Ook hier wordt er na de wandeling een kwartier of langer gewacht voor ze mogen eten. Alhoewel ze dan wel ongeduldig beginnen te worden...Afbeelding En na de maaltijd ook een uur rust. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door