Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1511125
Ik heb onlangs een boek gelezen over rauwe voeding voor honden en daar stond het volgende in over KVV waar behalve pens ook nog andere zaken in verwerkt zijn zoals vlees. Als je die mixen langzaam ontdooit beginnen de enzymen in de pens met de afbraak van de andere bestanddelen en hierdoor kan in bepaalde gevallen een gevaarlijke en onnatuurlijke, bacteriele omgeving onstaan waar je hond ziek van wordt.  Is er iemand bekend met dit gegeven? Want in de meeste KVV's wordt volgens mij pens gecombineerd met bijv. vlees. Ook al staat het niet altijd bij de samenstelling vermeld.  Ik heb dit bij diverse fabrikanten al nagevraagd.

hoor graag jullie mening.
met een knuffel van mijn labje Kim
#1511266
Denk ik ook ... in de meeste kvv's zit pens dus dan zouden een aardig aantal BP-honden op sterven na dood moeten wezen  :D
Idd bevat pens verteringsenzymen die andere ingredienten afbreken. Is geen ramp, is niet eng, honden gaan er niet dood aan, bacterien groeien niet de pan uit, en honden zijn heel goed bestand tegen een paar bacterien in hun eten, als rechtgeaarde aaseters.
Door kimkok
#1512553
[quote="M.P"]
als ik dit allemaal hoor dan weet ik het niet meer

ik denk als dit waar is dat er dan veel zieke honden moeten rondlopen die op rauw staan.......

groetjes
[/quote]
Tja, maar ik lees ook best nog veel klachten op barfplaats van honden die KVV gebruiken dus ik dacht dat dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.
Jammer dat er zo weinig keus is bij de diverse fabrikanten in KVV zonder pens. Pens apart geven blijft natuurlijk wel heel goed ook volgens het boek dat ik gelezen heb.
Laatst gewijzigd door kimkok op di 09 feb 2010, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#1512562
[quote="kimkok"]
Tja, maar ik lees ook best nog veel klachten op barfplaats van honden die KVV gebruiken dus ik dacht dat dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.
Jammer dat er zo weinig keus is bij de diverse fabrikanten in KVV zonder pens. Pens apart geven blijft natuurlijk wel heel goed ook volgens het boek dat ik gelezen heb.
[/quote]

ik denk dat het tegenover gestelde waar is: juist doordat er nu kvv gevoerd wordt zijn er minder klachten dan met brok.

en ik ken ook  heel veel merken die geen pens toevoegen;

vind het onzin om te stellen dat als je pens apart voert dat dat dan wel goed is...persoonlijk vind ik dat je niet alles moet geloven van dat boek, want het kan allemaal weerlegd zijn door iedereen die hier uit eigen ervaring al jarenlang hun honden vers voert.
Door kimkok
#1512640
[quote="Happy Tail"]
ik denk dat het tegenover gestelde waar is: juist doordat er nu kvv gevoerd wordt zijn er minder klachten dan met brok.

en ik ken ook  heel veel merken die geen pens toevoegen;

vind het onzin om te stellen dat als je pens apart voert dat dat dan wel goed is...persoonlijk vind ik dat je niet alles moet geloven van dat boek, want het kan allemaal weerlegd zijn door iedereen die hier uit eigen ervaring al jarenlang hun honden vers voert.
[/quote]

Helemaal met je eens dat KVV beter is dan brok, maar dat was ook niet mijn stelling. Ik zou dan ook graag van je willen weten welke merken geen pens toevoegen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1512656
[quote="kimkok"]
Helemaal met je eens dat KVV beter is dan brok, maar dat was ook niet mijn stelling. Ik zou dan ook graag van je willen weten welke merken geen pens toevoegen. Alvast bedankt.
[/quote]

Je zou denken dat een kip/rijstvariant geen pens zou bevatten.  Voor de rest kun je denk ik uitgaan van alles waar rund of schaap inzit dat daar ook pens inzit. Het is tenslotte een heel goedkoop en smaakmakend ingrediënt.
Door Happy Tail
#1512686
[quote="kimkok"]
Helemaal met je eens dat KVV beter is dan brok, maar dat was ook niet mijn stelling. Ik zou dan ook graag van je willen weten welke merken geen pens toevoegen. Alvast bedankt.
[/quote]
Haaks barf heeft varianten als: paard, eend, kip  en konijn waar zeker geen pens inzit
Shaweca Petfood Mixtures paard en de kip, is ook zonder pens
Naturis heeft ook veel zonder pens volgens mij. 100 % kip en makreel is zonder pens
Verder zijn er van Kiezebrink diverse gemalen items: zoals eendmix, konijnenmix, fazantmix en hazenmix, kipmix allemaal absoluut zonder pens dus. Maar niet echt officieel een kvv
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door