Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1511104
Heb de da ook even gebeld en zij dacht dat er geen problemen uit voort konden komen. Ze had het nog wel over dat ik eventueel zout in de keel kon strooien :( Heb inmiddels wel een beetje eten gegeven, vind het maar niets, het zijn maar kleine hondjes. Als ik 500 deel door 8 kom ik nog uit op iets van 65 mg, maar ik weet niet of ik dat zo wel goed reken.
#1511120
charmed schreef: Heb de da ook even gebeld en zij dacht dat er geen problemen uit voort konden komen. Ze had het nog wel over dat ik eventueel zout in de keel kon strooien :( Heb inmiddels wel een beetje eten gegeven, vind het maar niets, het zijn maar kleine hondjes. Als ik 500 deel door 8 kom ik nog uit op iets van 65 mg, maar ik weet niet of ik dat zo wel goed reken.
Nee, niet laten braken door zout, dat is nog gevaarlijker dan een klein stukje pijnstiller.
#1511269
M.P schreef: kan geen kwaad denk ik
ikzelf heb er van die een hele lange tijd 3 per dag van genomen en ik heb er toch niets aan overgehouden

dus dat beetje wat hij heeft binnengehad zal geen kwaad kunnen

groetjes
Helaas zegt dat niet alles, honden zijn geen mensen. Honden kunnen overlijden aan een stuk chocola dat een mens zonder problemen wegkauwt en met pijnstillers gaat het ook lang niet altijd goed. Paracetamol bv is giftig voor katten in lage doseringen en voor honden in hogere doseringen terwijl het bij mensen geldt als een veilige pijnstiller.
#1511288
dan mag ik en denk ik van veel geluk spreken , die vanmij hebben al aan vanalles  gezeten , al een hoop chocola gepikt van mijn kinderen of gekregen ..
aan de biokill gezeten (vergif , niet zo gevaarlijk) , .......
en ze zijn er nog altijd , dus...
het zal van hond tot hond afhangen


groetjes
#1511294
M.P schreef: dan mag ik en denk ik van veel geluk spreken , die vanmij hebben al aan vanalles  gezeten , al een hoop chocola gepikt van mijn kinderen of gekregen ..
aan de biokill gezeten (vergif , niet zo gevaarlijk) , .......
en ze zijn er nog altijd , dus...
het zal van hond tot hond afhangen


groetjes
Er zijn zat "gifwijzers" voor honden te vinden online. Het is misschien toch verstandig dat je daar ff naar kijkt en ervoor zorgt dat ze in ieder geval medicijnen en chocola niet te pakken krijgen. Het volgende beetje chocola kan ineens fataal zijn, ook al konden ze er voorheen goed tegen.
Beetje voorzichtig met je kanjers hoor..  ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door