Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#151100
Cees had gisteren zomaar opeens een kale ronde plek op haar schouders. Het was droog en zag eruit alsof de haren er gewoon afgevallen waren. Het is ongeveer de grootte van een ouderwets kwartje. Droog en glad was de plek.

Vanmorgen zag het er ineens heel anders uit. Het is rood, nat, vies en ziet eruit als een soort ontsteking. Is dit nu een hotspot of niet? Ze heeft geen jeuk en doet er verder ook niets mee. De andere honden likken er aan zodat Cees nu een t-shirt aan heeft.

Ik moet er wel ff bijvertellen dat ze sinds ongeveer een dag of 4 ook uitslag op haar keel heeft. Dat ziet er ook droog uit met korstjes. Hier heeft ze ook geen jeuk aan. Ik heb dat ingesmeerd met tea tree zalf maar ben er snel mee gestopt aangezien de andere honden dat schijnbaar erg lekker vonden en het schoon begonnen te likken. Het verergerde dus. Nu zonder iets erop lijkt het te stoppen en te verbeteren.

Die plek op haar schouders zit me niet lekker zodat we maandag evengoed even naar de da gaan.

Afbeelding

Afbeelding
Door Truus
#151112
Mmmmm dat ziet er i.d.d niet lekker uit, wat zielig :-\.
Heeft ze toevallig gezwommen in vies water?
Timo krijgt die uitslag als hij in de visvijver komt in een onbewaakt ogenblik.
Door Erna
#151124
Ze is het terrein niet afgeweest de laatste tijd. Dat is dus eigenlijk het vreemde eraan. Er moet hier ergens iets zijn waar ze die allergie aan overgehouden heeft.

De andere hebben nergens last van.
Door Truus
#151128
Erna schreef: Ze is het terrein niet afgeweest de laatste tijd. Dat is dus eigenlijk het vreemde eraan. Er moet hier ergens iets zijn waar ze die allergie aan overgehouden heeft.

De andere hebben nergens last van.
Wat vreemd ::), dan blijft het gissen he. :-\.
Ik zou ook naar de D.A. gaan. Timo heeft een zalfje en dan is het zo weg.
Sterkte met het meisje ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#151137
De plek op haar schouder lijkt wel veel op een hotspot.
Heb je toevallig iets van Rescue/FiveFlowercreme in huis? Dat werkt in de regel als een speer op zulke plekken, je neemt er alleen de oorzaak niet mee weg natuurlijk :-\
De keel is moeilijk te zeggen, lijkt op kapotgekrabte uitslag. Maarja, watvoor uitslag, dat is de vraag natuurlijk.
Hebben ze nog iets anders dan anders gegeten?
Door Erna
#151168
Angelique schreef: De plek op haar schouder lijkt wel veel op een hotspot.
Heb je toevallig iets van Rescue/FiveFlowercreme in huis? Dat werkt in de regel als een speer op zulke plekken, je neemt er alleen de oorzaak niet mee weg natuurlijk :-\
De keel is moeilijk te zeggen, lijkt op kapotgekrabte uitslag. Maarja, watvoor uitslag, dat is de vraag natuurlijk.
Hebben ze nog iets anders dan anders gegeten?
Dat heb ik niet in huis helaas........Maandag kan ik dat wel gaan halen.

Maar nu je het zegt van dat eten...we hebben een paar dagen geleden voor het eerst brandnetel door hun eten gedaan....Lijkt me stug dat het dit kan veroorzaken maar dat is het enige wat er veranderd is.

We zien haar niet krabben aan die nek. Ze is vandaag de hele dag met ons mee geweest naar het oosten van het land en we hebben haar in de gaten gehouden. Niet 1 keer heeft ze gekrabd. Hoe die korsten er dan komen weet ik ook niet .....vaag...ze moet dus wel krabben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#151186
Erna schreef:

Dat heb ik niet in huis helaas........Maandag kan ik dat wel gaan halen.

Maar nu je het zegt van dat eten...we hebben een paar dagen geleden voor het eerst brandnetel door hun eten gedaan....Lijkt me stug dat het dit kan veroorzaken maar dat is het enige wat er veranderd is.

We zien haar niet krabben aan die nek. Ze is vandaag de hele dag met ons mee geweest naar het oosten van het land en we hebben haar in de gaten gehouden. Niet 1 keer heeft ze gekrabd. Hoe die korsten er dan komen weet ik ook niet .....vaag...ze moet dus wel krabben.
Kan best zijn dat ze daar wat rottig op reageert. Brandnetel heeft een zuiverende werking en misschien in dit geval iets te zuiverend of dat ze misschien teveel heeft gehad waardoor je een tegengestelde reactie krijgt.
Was het verse of gedroogde brandnetel?
Door Erna
#151193
Gedroogde brandnetel van de dierendrogist..

Ze heeft denk ik 2 eetepels gehad...de dosering stond op 5 eetlepels per hond per dag maar dat vond ik wat veel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#151207
Erna schreef: Gedroogde brandnetel van de dierendrogist..

Ze heeft denk ik 2 eetepels gehad...de dosering stond op 5 eetlepels per hond per dag maar dat vond ik wat veel.
Ik zou het even een week schrappen en dan langzaam opvoeren en dan vanaf een half theelepeltje op een dag een paar keer in de week.

Ik vind de aanbevolen hoeveelheid schrikbarend hoog. Is dit voor een kuur of voor structurele bijvoeding.
Ik geef ze hier 2 á 3 keer per week een mespunt door het eten heen :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#151341
Blijft de plek ongeveer even groot of wordt het snel erger?
Bij hotspot hebben ze dikwijls ook erge jeuk en/of pijn aan die plekken, en verergert het meestal heel snel tot een heel grote plek. De hond maakt dan ook koorts als de plek groter wordt.
Hebben we een keertje gehad met Binno. De oorzaak hebben we nooit geweten, maar de plek was op een dag tijd wel uitgebreid van een klein plekje in de hals tot helemaal onder haar borstkas!
Die plek voelde dik en nat aan, helemaal onstoken, en we zijn hiermee uiteindelijk naar de DA gemoeten voor een antibiotica-spuit en nog een kuurtje van een week ofzo. We moesten die plekken ook meermaals wassen met Betadine shampoo om te ontsmetten. (zou je misschien ook al kunnen doen)
Kan je dus niet echt helpen, maar hoop dat het geen hotspot is...sukses! :-\ ;)
Door Lizzy
#151382
Het zou wel hotspot kunnen zijn... hoewel ik het met Binno eens ben. Die plekken worden heel snel groter en ze jeuken. Ik weet niet of de plek al groter is geworden?

Wassen met betadine shampoo vind ik ook een goed idee. En daarna een lekkere dot calendula erop. Hoewel de andere honden dat ook lekker zullen vinden.... Misschien beter droog houden na het wassen.

Wel erg toevallig dat dit ineens ontstaat nadat je brandnetel bent gaan geven! Ik zou haast denken dat het daar mee te maken heeft.

Jeetje, en dat weer vlak voordat jullie op vakantie gaan....
Door Erna
#151451
Lizzy schreef: Het zou wel hotspot kunnen zijn... hoewel ik het met Binno eens ben. Die plekken worden heel snel groter en ze jeuken. Ik weet niet of de plek al groter is geworden?

Wassen met betadine shampoo vind ik ook een goed idee. En daarna een lekkere dot calendula erop. Hoewel de andere honden dat ook lekker zullen vinden.... Misschien beter droog houden na het wassen.

Wel erg toevallig dat dit ineens ontstaat nadat je brandnetel bent gaan geven! Ik zou haast denken dat het daar mee te maken heeft.

Jeetje, en dat weer vlak voordat jullie op vakantie gaan....
De plek is niet groter geworden, het blijft ongeveer zo groot als een kwartje. Ik heb er vanmorgen maar even hydrocotiderm opgesmeerd, het zag er zo vies uit. Nu is het weer helemaal glad en mooi roze zoals het hoort.

Cees en wassen is geen goed plan :-) De vorige keer zaten de tegels nog op de muur maar daar was dan ook alles mee gezegd.

De nek wordt nog niks beter zodat we dus morgen echt naar de DA gaan om even uit te laten zoeken wat het is. Mara haar oor moet ook weer leeggezogen worden zodat we toch al moeten. Kan Cees gelijk mee.

Cees zit vandaag niet zo lekker in haar vel en is wat hangerig. Of het nu met haar nek en plek te maken heeft of met een beginnende schijnzwangerschap ben ik nog niet achter. Ze ligt in ieder geval al de hele middag op schoot. Jeuk aan de plekken heeft ze zeker niet.

Tsja, nog 4 dagen te gaan voor de vakantie. Het zit ff niet mee maar voor goede oppas is gezorgd. De honden blijven lekker in eigen huis en de oppas komt een weekje hier op vakantie. Nu nog ff de routeplanner laten uitprinten waar de da woont.
Door Urs
#151477
Erna schreef:
Cees en wassen is geen goed plan :-) De vorige keer zaten de tegels nog op de muur maar daar was dan ook alles mee gezegd.

De honden blijven lekker in eigen huis en de oppas komt een weekje hier op vakantie. Nu nog ff de routeplanner laten uitprinten waar de da woont.
Ja dat mag wel, anders verdwaalt mijn zus nog.

Cees niet onder de douche willen. Jasper wil niets liever gaat steeds kijken als hij geweest is of ie nog eens kan. Gaat er zelfs bij liggen.
Laatst gewijzigd door Urs op zo 22 aug 2004, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#151647
bassetverslaafde schreef:

Cees en wassen is geen goed plan :-) De vorige keer zaten de tegels nog op de muur maar daar was dan ook alles mee gezegd.

De honden blijven lekker in eigen huis en de oppas komt een weekje hier op vakantie. Nu nog ff de routeplanner laten uitprinten waar de da woont.


Ja dat mag wel, anders verdwaalt mijn zus nog.

Cees niet onder de douche willen. Jasper wil niets liever gaat steeds kijken als hij geweest is of ie nog eens kan. Gaat er zelfs bij liggen.
Weekkie ruilen? Leer ik Jasper nagels knippen en mag jij Cees leren douchen. Kunnen we zien wie het eerst huilend opbelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door