Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ree1946
#1510834
:(Mijn keeshond is 7 jr. en heeft epilepsy en huidallergie
Hij krijgt canin allergie brokken,en heeft medicijnen voor epilepsie nl. epitard en epikal
Nu is mijn vraag, kan ik niet overstappen op natuurlijk vers vleesvoeding,want met de speciale brokken en
medicijnen krijgt hij nog steeds aanvallen???
Ik ben eigenlijk ten einde raad, en mijn portemonnee ook.
m.vr.gr. mevr. van Ree
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1510847
HOi,

je kan zeker wel overstappen op een verse rauwe voeding. Dit moet je wel heel geleidelijk doen want honden met epilepsy gaan slecht om met abrupte veranderingen.
Of dit invloed gaat hebben op de aanvallen is niet te zeggen. Er zijn honden die na een voeromzetting van brok naar vers geen of minder aanvallen kregen, maar o.a. bij mijn eigen hond maakte het 0,niks uit wat ik er aan eten instopte. Of dit dus in je portomonee gaat schelen, ik weet het niet, denk namelijk dat die Epitard je grootse aderlating is :-\ maar voor minder dan de prijs van een zak Rc kun je wel een goed vers en rauw menu geven waardoor het gestel en weerstand van je hond beter wordt.
Door Alba
#1510859
Zoek maar eens op epilepsie, met de zoekfunctie, ik denk dat je dan een aantal topics zal vinden van mensen die overgestapt zijn op rauw. Laatst was er ook een topic van Kojak volgens mij, die hond was al een hele tijd aanvalsvrij en volgens mij was bij hem zelfs zijn dosering medicijnen veel lager.
Elke hond is anders, en zeker elke hond met epilepsie is anders, maar als je je goed inleest kun je misschien je hond een heel groot plezier doen. Ik hoop het van harte, voor jullie beiden! Succes.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1510887
Overstappen kan idd helpen, kan ik je ook aanraden.
Alleen zegt het niet altijd of het wat doet aan de epelepsie, ik ken ook wisselde verhalen, of het bleef hetzelfde of het verbeterde.
En idd wat Angelique zegt z'n weerstand wordt er wel beter van, dat is natuurlijk nooit slecht.
Weet je ook waar die huidallergie vandaan komt, waar je hond niet tegen kan?
Dan kun je daar eventueel met vers rekening mee houden.
Door charmed
#1511132
Kan alleen maar beter zijn op vlees zetten. Ik heb mijn honden van de ene op de andere dag overgezet van brok naar vers, Mijn epileptische hond zag je vrijwel meteen opknappen. Binnen 14 dagen veranderde ze van een onderdanige sheltie met veel aanvallen, in een vrolijke zelfverzekerde sheltie met weinig aanvallen. Na 14 dagen kreeg ze weer een aanval omdat ze een stukje cake te pakken had gehad op een verjaardagsfeestje. Had iemand laten vallen. Ze is nu al heel lang vrij van aanvallen (bijna 2 1/2 jaar) . Bij de meeste honden zie je niet dat de aanvallen verminderen en minder hevig worden. Uiteraard is ook een percentage daar zie je geen verschil. En een heel klein percentage wordt aanvalsvrij. Het is altijd beter dan brokken!
Laatst gewijzigd door charmed op zo 07 feb 2010, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door