Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1510424
Hoi,
Onze sheltieman van bijna 2 heeft zich waarschijnlijk bezeerd. Er is volgens ons niets geks gebeurd bij uitlaten (los van de lijn) of thuis. Hij kan zich natuurlijk altijd net verstapt hebben, maar niets dat we gezien hebben. Hij is ook niet van de bank gevallen of onderuit gegleden.
Sinds gisteren wil/kan hij niet lopen. Eh.. nee, dat staat er te sterk.
Ik kwam er in de loop van de avond achter dat er wat geks aan de hand was; ik ging met Merlijn in de gang wat clickertrainen en normaal staat Tristan dan voor de deur te jengelen; "ik wil ook"... maar deze keer niet.
Ik kom terug in de kamer en hij zit in zijn mandje en komt daar, ook na roepen niet uit.. hij lijkt het oprecht niet te kunnen...
Manlief erbij... op pootjes gezet... ja, dat ging wel, maar lopen.. nee. Hij zakte ook weg als hij wilde gaan ziten, hij leek zich naar 1 kant te laten vallen. Goed... even naar buiten dan.. kijken of hij daar wel loopt. Dat ging.. langzaam, maar het ging.. hij belastte beide pootjes, ook bij het plassen om en om .
Deze keer in de bench geslapen (naast bed) dat hij zich niet opnieuw zou kunnen bezeren....
Vanmorgen leek hij nog pijn te hebben en hij stond niet uit zichzelf op. Naar bedenen gebracht. In de kamer neergezet. Hij bleef wel staan, maar verzette geen stap.
Mee naar buiten.. he, daar loopt hij wel redelijk gewoon! Niet helemaal soepel, maar toch beslist sneller en zekerder dan gisterenaond.
Ik al weer wat blijer.

Weer thuis... in de gang op de tegelvloer: geen stap. Erbij staan of hij pijn heeft.

Ik geef nu tabletjes Traumeel (gisteren mee begonnen toen we bedachten dat het een 'verrekking" kon zijn); meer heb ik ook niet in huis.

Er is geen verwonding te zien of te voelen.....

Zou hij op de vloer zijn uitgegleden en nu niet meer durven?

Iemand een suggestie?

Ik wil natuurlijk ook naar de DA.... maar omdat hij buiten wel loopt...???  Ik weet het even niet meer...

Suzanne
Door Suzanne
#1510461
vanaalst schreef: hij loopt niet mank?
maar wil gewoon niet lopen, valt om?
en het is nu enkel binnen dat ie niet 'wilt', en als je hem een beetje lijmt met snoepjes of id?
Hij loopt buiten ietsje "voorzichtiger" dan anders.
Hij kan (binnen en buiten) gewoon op 4 pootjes blijven staan, maar als hij wil gaan zitten of liggen laat hij zich vallen. Als hij besluit te blijven staan, kan hij dat, al kijkt hij er ongelukkig bij.
Het is nu idd alleen binnen dat hij niet wil lopen. Niet met snoepjes, niet met leuk doen, niet met een speeltje.

We denken nu "binnen op de tegels mogelijk uitgegleden" en gaan zo buiten nog even lopen om het in beweging te houden.
Ook in de tuin loopt hij niet (tegels, zoals stoeptegels). Ik heb 'm daar ook even neergezet met het idee te kijken wat hij daar doet.

Bij het uitlaten liep hij redelijk normaal door... nog niet helemaal zoals het hoort, maar wel al beter dn gisteren....

Maf....


Suzanne
Door Suzanne
#1510500
Ik begrijp er niets van.... ;-)

Net even in de achtertuin gezet... eerst niets.. blijven staan.. later wil hij spelen: trekspelletje met mij. Een toegestaan.

We gaan 'm rustig houden, niet spelen, en een aantal keren per dag naar buiten; rechtlijnige bewegingen. Net weer buiten geweest... loopt bijna of er niets aan de hand is. Loopt inmiddels ook binnen weer op de tegels....

Onbegrijpelijk.... nou ja, het toont mij aan dat er hoogstwaarschijnlijk niets serieus mis is. Verrekking ofzo, verstuiking.. maar niets gebroken of anderszins onherstelbaar kapot.

Vreemde wezens.. honden.... of gaan ze pas weer normaal doen als je erover praat op een forum??? ;-)

(Binnen doet hij nog niet normaal... hij loopt wel... maar "doodvoorzichtig" binnen wil hij niet spelen, maar beloningen en dergelijke komt hij wel al halen en eet hij op. Dás voor mij ook een goei teken. We proberen m rustig te houden, staan spelen met de andere honden nu even niet toe en houden 't goed in de gaten... als ik toch ga twijfelen, ga ik uiteraard naar de DA, maar op dit moment denk ik niet dat het nodig is. Traumeel blijven we geven)

Suzanne
Door diergedrag
#1510520
Als hij binnen zich nog steeds laat omvallen in plaats van normaal te gaan zitten of liggen, dan zou ik zeker met hem naar de dierenarts gaan! Dat geeft aan dat er echt iets mis is.
Mogelijk heeft hij zich binnen bezeerd en is daar daarom extra voorzichtig. Het kan zijn dat hij extra pijn heeft als hij van de spanning zijn spieren gespannen houdt en heeft hij daar buiten geen of minder last van.

Om laten vallen is in elk geval een heel serieus te nemen verschijnsel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door