Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#1509414
Els en Max schreef: Hoi, Ik heb een kater van anderhalf met hd en atrose. Heeft iemand hier ervaring mee na een operatie of qua medicatie? Hij zit momenteel niet op Barf..
Hoi Els, wat vervelend voor de kat. Kat heet Max neem ik aan?

Hoezo zit hij momenteel niet op Barf, anders wel dan?

Suc6 voor de kat, ik heb er geen ervaring mee.
#1509520
Hoi Lo,

Max is mijn labrador van 7 :biggrin2:. De kater in kwestie is Billy. Billy heeft geprobeert te barfen, maar is een zeer kieskeurige eter en meneer heeft een grote voorkeur voor de brokken van de buurkat.. Nu hij wat meer binnen blijft, gaan we zn normale voedingspatroon (vers dus)weer oppakkken. ;)
Door flin
#1509623
zijn er foto's gemaakt?

't schijnt ,net als bij een hond, wel operabel te zijn, verder (gelukkig ) geen ervaring mee,,,

gebruik even de bp zoekfunctie voor artrose,
  je zal veel 'hond' tegenkomen, maar de aandoening is natuurlijk 't zelfde

sterkte met Billy!
#1510469
Wat akelig zeg, zo jong en dan al die klachten.
Met katten met artrose heb ik geen ervaring, maar onze hond reageert erg goed op cortaflex HA, dat ook voor katten geschikt is. Maar het is natuurlijk een ondersteunend supplement en geen definitieve oplossing.
Sterkte met je kat.
#1510941
Hier wel een ouwe kater (16 jr) met artrose, hij staat wel op kvv/parttime barf en hij krijgt clucosamine ter ondersteuning.
Bij mijn opaatje is het slijtage (hij is al 15 jr 1 achterpoot kwijt) dus valt er verder niet veel meer aan te doen dan ondersteunen...
#1511192
Bij mijn vorige DA gebeurde het regelmatig dat  bij katten met verbrijzelde heupen door auto-ongelukken, de heupgewrichten weggehaald werden. Na een herstelperiode konden die katten gewoon weer lopen, de spieren rond die gewrichten vingen het gemis van die heupgewrichten op. Hoe het precies werkte weet ik niet meer, maar we hebben po die manier toch een stuk of wat katten verder geholpen.
De DA zelf had ook een kat zonder heupen. Die deed het ook erg goed, had alleen enorm veel respect voor auto's gekregen.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door