Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1508730
Ik ben nog in afwachting van mijn barf bestelling met diverse vleesbotten. Mijn hond heeft tot nu toe aan botten enkel kippen- en eendennekken gehad. (Dat gaat allemaal helemaal goed.) Ik sla trouwens de nekken nog wel steeds plat. (Heb ik zelf een wat fijner gevoel bij, maar is dit nog nodig?)

Maar nu mijn eigenlijke vraag.
Bij mijn bestelling zitten deze vleesbotten: (naast de eenden- en kippennekken die hij al krijgt)
-Kipkarkas
-Kippenvleugels
-Eendenrug
-Parelhoenkarkas

Zou hij dit al kunnen hebben?
Of kan ik bijvoorbeeld beter de parelhoenkarkas en de eendenrug eerst laten voor wat het is en bijvoorbeeld eerst kwartelkarkas doen??

Bedankt!! :)
Laatst gewijzigd door Senna99 op vr 05 feb 2010, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1508746
Ligt eraan hoelang je deze nekjes geeft. Maar als de vertering goed gaat hoef je ze niet meer plat te slaan. De vleesbotten die jij besteld hebt zijn ook redelijk zacht. Ik zou een paar dagen de nekken niet plat slaan en dan over naar de karkassen.
#1508790
Hoi Rosalie,

Bedankt voor je reactie. :) Geef ik 'm morgen een paar eendennekken zo. Kijken hoe dat gaat.
Op zich kauwt hij alles wel goed tot nu toe.  Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met een karkas.
Die moet je van te voren dus niet eerst bewerken he? (kleiner hakken o.i.d.)
#1508815
Ik sluit me aan bij Rosalie.
Niet meer plat slaan en dan naar de karkassen.

W.b.t. hardheid van de dingen die besteld hebt:
kipkarkas is zacht
parelhoen is net zo hard als kipkarkas ongeveer
eendenrug is al wat harder, maar prima te knagen voor jou formaat hond
kippenvleugel is ook wat harder

Konijn zou je in dit stadium ook nog kunnen toevoegen, dat is ook niet erg hard.
#1509714
Dank jullie wel!!!  :)

Hij zal er vast van smullen, maar duurt nog een weekje. Hij moet het eerst nog eventjes met de nekjes doen. :D
Ik zal jullie wel ff laten weten hoe het gaat met de karkasjes.
Nadia schreef: Ik zou zeggen, wel even de vleugeltjes in de scharnieren doorknippen..
Ja, had ik gelezen. Doe ik!! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door