Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1508965
Streepie is weer aan het krabbelen en likken geslagen. De vacht op haar achterlijf wordt dunner en je ziet hier en daar de huid erdoor heen schijnen. Ook op haar koppie boven haar ogen wordt het haar dun.
Het is iets dat elk jaar in de loop van de winter, naar het voorjaar toe begint en dan ergens tegen de zomer weer verdwijnt. Vlooien zijn het niet, dat heb ik uiteraard wel gecontroleerd. Ooit is het begonnen toen ze krols was. Dan begon ze zich bovenmatig te likken en zodra ze niet meer krols was hield het op, maar in de loop der tijd werd het wel steeds erger en leek het likken en krabbelen haast wel iets dwangmatigs te worden. Na haar sterilisatie, komende zomer 2 jaar geleden, is het ruim een half jaar goed gegaan, waarna de klachten dus vorig jaar tegen het voorjaar weer zijn terug gekomen. En nu dus weer.
Wat zou het nou toch kunnen zijn dat dit veroorzaakt?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1509240
Ik kan je alleen zeggen dat ik ook seizoensgebonden jeuk heb, wat rechtstreeks terug te leiden is naar vriesweer. Zodra het gaat vriezen, krijg ik erorme jeuk in mijn taille, zowel links als rechts....
Dus ik denk dat dat te maken heeft met de droogte...

Misschien is Streepje daar ook gevoelig voor??  :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1509363
yuki11 schreef: Ik kan je alleen zeggen dat ik ook seizoensgebonden jeuk heb, wat rechtstreeks terug te leiden is naar vriesweer. Zodra het gaat vriezen, krijg ik erorme jeuk in mijn taille, zowel links als rechts....
Dus ik denk dat dat te maken heeft met de droogte...

Misschien is Streepje daar ook gevoelig voor??  :-\
Ja, ikzelf heb het eigenlijk ook, maar bij mezelf weet ik wel ongeveer waar het van komt. Ik heb in de zomer jeuk aan mijn benen als ik met blote benen buiten ben geweest. En het gaat gelijk op met de hooikoortspatiënten: lopen die te snotteren en te niezen, dan heb ik jeuk. Draag ik dan een lange broek, dan heb ik er nauwelijks last van.
Maar waar het nou bij Streepie verband mee houdt? Het begon bij haar juist toen het stopte met vriezen.

Het zou ook wel iets van stress ofzo kunnen zijn. Alleen kan ik niet bedenken waarom ze daar dan in die tijd van het jaar meer last van heeft.  :-\
Zou Puur Jeuk iets zijn?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1509500
yuki11 schreef: t Klinkt ook wel als iets hormonaals...ook al is ze nu dan gesteriliseerd...t zou toch nog wel kunnen natuurlijk.  :-\
Ja, ik heb het in ieder geval voordat ze gesteriliseerd werd altijd voor iets hormonaals aangezien het toen duidelijk samenhing met krolsheid. Ik had gehoopt dat ze er na de sterilisatie vanaf zou zijn, maar helaas.....
Door flin
#1509651
'k kan je alleen m'n eigen zoektocht vertellen

  onze Cornish heeft alleen 'n ondervacht

is gecastreerd voor z'n eerste verjaardag, en heeft tot z'n derde jaar een katerstaart gehad
hij is ook redelijk snel van slag ( lees: had weinig zelfvertrouwen) lik-acties waren oversprong gedrag
van oktober tot januari is z'n haar dun ( streep op z'n rug, en z'n hals bijna kaal) geen jeuk/wondjes oid
dit heeft nix met de verwarming te maken ; die stond in oktober nog niet aan
z'n vader blijkt dit euvel ook te 'hebben', z'n ene zus ook, andere zussen niet, opa dus ook, en uiteindelijk een dekkater verderop de stamboom is de 'boosdoener' ; die dit dus wel vererft, maar 't kan ook een generatie overslaan, of niet alle katjes int nest treffen

dus ja, ik denk:
kan hormonaal
kan stress zijn
kan vanalles zijn... :(

zolang er geen wondjes ontstaan, (kijk ook n's tussen z'n tenen)  denk ik niet zo snel aan 'n allergische reactie, maar kan ook..

succes met uitvogelen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door