Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1508669
Wie oh wie weet hier deze oorzalf of een equivalent te vinden welke zonder da-consult te verkrijgen is?

Ik geloof dat ik het er ooit met Connie over gehad heb, maar weet het niet meer zeker.  :-\

Wodka heeft al jaaaaren last van haar oren, zoals jullie vast wel weten inmiddels.
Na vele kuren, onderzoeken, zalven, druppelen en pillen, had ik eindelijk van de da een zalf gekregen die werkt! En snel!
Via de universiteitskliniek in Utrecht. Neonystatriam heet het spul.

Toen mijn vorige voorraad leeg was, heb ik de da gebeld. Of ik een nieuwe voorraad mocht komen halen. Na heel veel praten als Brugman mocht dat. Maar er werd me specifiek bij verteld dat de da als het niet overgaat wel een controle-afspraak wil. Waarom? Hij heeft al 1.087 keer in haar oren gekeken. Wodka vindt dat al lang niet lachen meer, dus ik wil het haar eigenlijk niet meer aandoen.
Maar ik wil wel zalf. Deze. Of een equivalent.

Kan iemand helpen?
Door Femke
#1509378
-Saskia- schreef: Wie oh wie weet hier deze oorzalf of een equivalent te vinden welke zonder da-consult te verkrijgen is?

Ik geloof dat ik het er ooit met Connie over gehad heb, maar weet het niet meer zeker.  :-\

Wodka heeft al jaaaaren last van haar oren, zoals jullie vast wel weten inmiddels.
Na vele kuren, onderzoeken, zalven, druppelen en pillen, had ik eindelijk van de da een zalf gekregen die werkt! En snel!
Via de universiteitskliniek in Utrecht. Neonystatriam heet het spul.

Toen mijn vorige voorraad leeg was, heb ik de da gebeld. Of ik een nieuwe voorraad mocht komen halen. Na heel veel praten als Brugman mocht dat. Maar er werd me specifiek bij verteld dat de da als het niet overgaat wel een controle-afspraak wil. Waarom? Hij heeft al 1.087 keer in haar oren gekeken. Wodka vindt dat al lang niet lachen meer, dus ik wil het haar eigenlijk niet meer aandoen.
Maar ik wil wel zalf. Deze. Of een equivalent.

Kan iemand helpen?


Kan Utrecht je die zalf niet toesturen dan? Als ik je bericht lees maak ik eruit op dat zij het in eerste instantie voorgeschreven hebben?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1509387
Femke schreef:

Kan Utrecht je die zalf niet toesturen dan? Als ik je bericht lees maak ik eruit op dat zij het in eerste instantie voorgeschreven hebben?
Nee, de dierenarts hier. Maar ook Utrecht wil het op recept verstrekken. Ik wil alleen voor Wodka geen recept vragen, want dan moet ze voor de zoveelste keer in die oren laten kijken.
Ben ik te eigenwijs dat ik dat niet wil laten doen? Ik weet dat ze er niets aan gaan zien.  :-\
Door Lizzy
#1509461
OK, dus dit zijn de werkzame stoffen: bevat per ml zalf nystatine 85000IEm, neomycine 2.5mg, triamcinolonacetonide 1 mg. Triamcinolonacetonide is bijnierschorshormoon oftewel pred. Nystatine doodt schimmels. Neomycine is AB en doodt bacterieen. Tja, echt lekker spulletje is het niet natuurlijk. Volgens mij is het inderdaad alleen op recept verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1509478
Toch een keer naar de da toe gaan (zonder hond) en het nogmaals uitleggen? :-\
Aan de balie kun je vaak wat meer bereiken als aan de telefoon vind ik.
En nee, ik vind je niet eigenwijs dat je niet meer in z'n oren wilt laten kijken. Dat begrijp ik volledig.
Maar ergens begrijp ik de da ook wel dat ze niet zo maar een recept geneesmiddel mee geven, alhoewel ik dit geval dan wel weer anders vind.....
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1509479
-Saskia- schreef: Nee, de dierenarts hier. Maar ook Utrecht wil het op recept verstrekken. Ik wil alleen voor Wodka geen recept vragen, want dan moet ze voor de zoveelste keer in die oren laten kijken.
Ben ik te eigenwijs dat ik dat niet wil laten doen? Ik weet dat ze er niets aan gaan zien.  :-\
Kun je niet gewoon om een herhalingsrecept vragen, zonder orencheck??

(en anders tea tree olie gebruiken  ;))
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1509482
Sanyo schreef: Toch een keer naar de da toe gaan (zonder hond) en het nogmaals uitleggen? :-\
Aan de balie kun je vaak wat meer bereiken als aan de telefoon vind ik.
En nee, ik vind je niet eigenwijs dat je niet meer in z'n oren wilt laten kijken. Dat begrijp ik volledig.
Maar ergens begrijp ik de da ook wel dat ze niet zo maar een recept geneesmiddel mee geven, alhoewel ik dit geval dan wel weer anders vind.....
Tja, het is geen lekker spulletje, dat weet ik. Maar na een heleboel AB, zalf, testjes, gefrut etc. hebben ze na 8 jaar niet kunnen ontdekken waardoor het nou precies steeds misgaat. Ik vermoed nog steeds dat ze iets van eten van de grond jat en daar zo heftig op reageert.
Wat ik wel zeker weet is dat ze -als ze last van haar oren heeft- met deze zalf na een half uurtje klaar is. Dan is het over en kan ze gewoon weer rustig liggen. En dat is me veel waard.

Ik ben de laatste keer ook naar ze toe gegaan, Wodka voor de zekerheid achterin de auto.
Ik ga het maandag nog maar een keer proberen. Arme boef, ze heeft al zoveel ellende achter de rug met die oren...  :'(
Door conleeuw
#1509543
danielle heeft het heel lang gebruikt afgelopen jaar voor een van hun honden, zij kregen het opgestuurd van utrecht volgens mij, maar of het nu via hun eigen dierenarts ging of niet weet ik niet meer zo zeker.
Mischien haar een pb'tje sturen en vragen ;)

anders contact met utrecht opnemen en proberen of ze het toch niet zullen verstrekken vanuit hun appotheek. Aangezien jij daar toch een consult heeft gehad en hun dat hebben voorgeschreven kan het mischien??

http://www.uu.nl/NL/faculteiten/diergen ... 202009.pdf
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1509591
Stel dat Wodka een gaatje in haar trommelvlies heeft door de ontsteking en je doet er dan een zalfje in..........  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1509738
*Dorothea* schreef: Stel dat Wodka een gaatje in haar trommelvlies heeft door de ontsteking en je doet er dan een zalfje in..........  ;)
Ja, ik snap jouw argument ook wel hoor, Dorothea...maar er is in die 8 jaar zoveel gefrummeld aan die oren... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door