Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1507618
Lekker fanatiek groente aan het fijnmalen geweest.
Nu heb ik een afwasteil vol met groente, beetje erg vol.
Hier had ik nog een paar eitjes door willen mixen, maar hoe ik krijg ik die dikke zware prut nu in beweging?
De groente moet hoe dan ook gemengd worden.

Iemand ervaring????
#1507884
*Marga* schreef: Ik doe het gewoon met mijn handen goed door elkaar en dan in doosjes. ;D
Ik doe ook geen eieren door de groentemix, en gebruik meestal 'de schuimspaan of n grote houten lepel
om alles door elkaar te mengen, maar 't is net zo makkelijk om met je handen te roeren ;)
en dan in doosjes voor in de vriezer.
                      Afbeelding
#1508112
Lizzy schreef: De helft even overgooien in iets anders en dan gewoon roeren. Het eitje zou ik eruit laten en er vers geven.
Ik vraag me af of ik het dan goed gemengd krijg en ook alle groente in dat gedeelte zitten.
Omdat ik nooit eieren in huis heb (eet ze zelf niet) dacht ik slim te zijn en het alvast door zijn groentemix te gooien.

Tussen het plaatsen van mijn 1e bericht en deze ben ik even uit eten geweest en naar de Schouwburg, maar nu moet ik er toch echt mee verder.... ???
Nadia schreef: groentes ook goed klein snijden wil helpen.. Waar doe je het mee?? Staafmixer?? Om de zoveel tijd dat ding even laten afkoelen! Anders brand ie door!
Ja, alles is al fijn gesneden met de staafmixer, daarom is het ook zo'n zware compacte massa.
*Marga* schreef: Ik doe het gewoon met mijn handen goed door elkaar en dan in doosjes. ;D
Dat is ook nog een optie, maar dan wel met handschoenen aan ;) Ja ik weet het, ben een muts (hou niet van vieze handen en troep onder m'n nagels)
#1508180
Svejo schreef: Ik vraag me af of ik het dan goed gemengd krijg en ook alle groente in dat gedeelte zitten.
Dat komt niet zo nauw hoor, aan het eind van de rit heeft je hond uiteindelijk toch alle groentes binnen gekregen  ;)

Je schrijft dat het zo'n zware, compacte massa is. Je zou er volgende keer eventueel een scheutje water doorheen kunnen doen bij het pureren, dan is het wat makkelijker te verwerken. Of bijvoorbeeld een of twee komkommers toevoegen, daar komt ook veel vocht uit.
#1508227
Ja, dat klusje is klaar.
Eerst met m'n handen een poging gedaan om te husselen.
Toen heb ik uit elke hoek groente geschept in een maatkan, toch een eitje erdoor, waardoor de massa ging slinken, nog wat groente erbij, weer mixen. Zo ben je lekker lang bezig.....
Halverwege kwam ik toch nog ongemengde groente tegen, maar die kon ik toen makkelijk erdoorheen mengen.
Uiteindelijk heb ik nu 4100 gram groentemix gemaakt. Dat moet genoeg zijn voor 2 maanden.

Joris mocht de afwasteil uitlikken, Feest! ;D :fool:
*Natasja* schreef: Of bijvoorbeeld een of twee komkommers toevoegen, daar komt ook veel vocht uit.
Er zat komkommer in.
En peen, witlof, sperciebonen, snijbonen, broccoli, ijsbergsla.
#1508715
Lekker fanatiek groente aan het fijnmalen geweest.
Nu heb ik een afwasteil vol met groente, beetje erg vol.
Hier had ik nog een paar eitjes door willen mixen, maar hoe ik krijg ik die dikke zware prut nu in beweging?
De groente moet hoe dan ook gemengd worden.
Iemand ervaring?
--
Het eitje zou ik eruit laten en er vers geven.
--
Ik doe ook geen eieren door de groentemix
en dan...
en dan vraag ik me soms af waarom er vragen worden gesteld,
die vragen beantwoorden en dan... ::)
Svejo schreef: toch een eitje erdoor, waardoor de massa ging slinken, nog wat groente erbij, weer mixen.
De rauwe eieren invriezen lukt alleen wanneer de eieren eerst gekluts worden en dan apart worden ingevroren.
Wanneer je rauwe eieren door de groentmix gooit,dan word het misschien makkelijker om te mengen
maar de waarde van 't ei steld niks meer voor wanneer 't ontdooid is.
#1509100
Nee, en al helemaal niet als er geen uitleg bij wordt gegeven WAAROM je dat niet zou moeten doen.
Ik doe overigens zelf meestal wel een eitje door de mix.
Maar ze krijgen ook nog gewoon rauw ei bij hun eten wanneer dat mij zo uitkomt.
#1509144
Nee, en al helemaal niet als er geen uitleg bij wordt gegeven WAAROM je dat niet zou moeten doen.
Er is niet voor niets 'n ZOEK functie..en dat is heel makkelijk om meestal zelf 'n antwoord te vinden op bijna elke vraag.
En 't is dan leuk wanneer er 'n nieuw lid is die dan ook aangeeft dat bijna alles met zoekfuntie,
of in de bieb is gevonden, zonder 1 vraag te stellen op BP zelf.
Eigenlijk leer je veeeeeeel meer door de zoekfunctie te gebruiken,want terwijl je op zoek bent...kom je meestal andere
dingen tegen die je nog niet wist.  ;)

Wanneer je vragen steld op BP, dan verwacht je antwoord of advies...
maar wanneer 't niet met 't antwoord eens bent of niet hoord wat je wil horen....
dan betekend dat niet dat de onervaren barfer 't beter weet dan de leden die al tig jaren bezig zijn met barf.
Wanneer je evengoed je eigen zin doet en niks van 't advies aantrekt..prima hoor...
maar dan vraag ik me dus af wat de vraag is?
Snappie?
#1509147
Jawel, ik begrijp wel wat je bedoelt.
Maar de vraag in deze ging niet zozeer om de voedingswaarde van het ei.
En er werd antwoord gegeven van mensen die het ei er niet doorheen doen, alleen waarom niet, dat was niet duidelijk.
Het kwam niet echt over als advies, meer gewoon een reactie hoe iemand anders het doet.

Overigens was het mij ook niet bekend hoor, dat een hond niets meer heeft aan het ei als het door de mix zit.
Is het toch maar goed dat ik onze honden nog geregeld een rauw eitje erbij geef naast het ei dat door de mix gedaan wordt.

Ik probeer zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan en geef alles dan ook in allerlei 'vormen'
Groente krijgen ze zowel rauw gepureerd, als rauw gesneden, als gekookt (als voorbeeld)
En zo doe ik van alles dus op verschillende manieren, in de hoop dat ze er ook op verschillende manieren iets aan hebben.
Dus ruwvezel of vitamines of of of en? Zo'n idee zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel.
#1509162
@ 202Spots
Je komt nogal hard/onvriendelijk over.
Mijn vraag was idd hoe krijg ik die massa door elkaar gehusseld.

-Ter informatie, via de zoekfunctie heb ik ontdekt dat ik de kruidemix van Carnibest kan vervangen door zelfgemaakte groentemix.
-Joris eet al sinds begin 2005 volledig vers, zelf samengesteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door