Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1509034
Verse eieren worden gegeven. Las ergens dat je het ook 2 min kan koken (beter voor de eiwit, maar eigeel niet koken).

Moet je de eieren helemaal rauw geven of toch ietsjes koken?

Bedankt,
Iza
Door Mevroi Kruim
#1509103
Je kunt eieren gewoon rauw geven, koken is niet nodig. Ooit was er het idee dat je ei moest koken vanwege stofjes in het eiwit die biotine afbreken, maar in de dooier zit zoveel biotine dat dat helemaal niet erg is.
Door Hertog
#1509260
Ik doe hier maar wat. Soms ongekookt. (laat er wel eens 1 vallen) soms gekookt als er 1 stuk gaat bv. Door de week genomen wel altijd 2 eitjes. Ik zou geen gemiddelde gekookt ongekookt kunnen geven.
Door Souris
#1509786
Wij geven ze eigenlijk altijd rauw, maar gekookt vinden ze net zo lekker.
De ene hond vind ook de schaal heerlijk dus die krijg een heel rauw ei in het bakje en dan klein hond eet heel nauwkeuring om de schilletjes heen zodat daarna de andere hond ze op kan eten!
Ik heb altijd begrepen wat hier boven ook ergens staat dat niet veel uitmaakt gekookt of ongekookt en dat b1 afbraak wordt opgeheven door eigeel dus dat dit geen probleem vormt bij voeren van ei.
Gebruikersavatar
Door pike
#1509884
Hier krijgen ze eieren altijd rauw, soms eten ze de schil wel en soms niet mee op. Maar laat er één een dopje liggen dan is er altijd wel een ander die het alsnog lust  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door