Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#150873
Wij hebben nog hele eenden in de vriezer liggen!

Nou, is mijn vraag, hoe kan ik die het beste gaan geven.

Ik zat te denken om ze door de gehaktmolen te draaien, maar kan alles er in blijven zitten?

Want die slachter had het erover dat je de organen dan niet moest geven ??? Vond ik zelf nog al vreemd!

Wie heeft er advies voor mij!
Door Lizzy
#150878
Huh? Waarom zou je de organen niet mogen geven? Ik heb hier ook regematig eend voor de honden en in deze hele eend zitten ook de organen. Deze geef ik ze gewoon te eten hoor! Al jaren!

Ik geef de eend overigens zo, zonder te malen. Ik snijd en knip de eend eerst door de helft. Daarna krijgen mijn beide honden ieder een portie. Ze krijgen het dus met bot en vlees en orgaan.

Zijn jouw hondjes gewend aan bot? Dan zou ik ze zelf niet malen namelijk. Ze hebben aan het eten van de eend veel meer plezier als het ongemalen is!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#150879
Men hale de eend uit den vriezert. Men pakke een bijl en hakken den eend in voor jouw hond eetbare stukken. Afhankelijk van de woonomgeving en het inlevingsvermogen van den hond pluk je "even" de veren eraf. Men geeft eend aan hond en houd ondertussen de achterdeur gesloten.
Bon apetit 8)
Door Ollie
#150883
We malen de botten omdat wij ze zo geen botten durven!
We hebben al een keer gehad dat 2 van onze bullen omdat die heeeel gulzig zijn er bijna ingestikt zijn! :-\

Dat is dus de reden dat wij zoiets hebben van malen die hap!
Door Lizzy
#150888
Misschien zijn de botten die je tot nu toe gegeven hebt te klein geweest? Want je zou denken dat een klein bot minder eng is, maar vaak is het tegendeel waar. Wanneer een hond een klein bot krijgt en het is een schrokker, dan zal hij proberen deze in 1 keer naar binnen te werken. Met een groter stuk bot (bijv een halve/hele eend of kip of konijn) MOET de hond zijn gebit wel gebruiken.

Maar ja, als je echt niet durft, dan kun je ook de hele eend vermalen natuurlijk. Ik zou dat ook lekker inclusief organen doen!
Door Ollie
#150904
Tsja het is wel een bulldog he? :-\ Is toch niet echt een gewoon ras! Maar wie weet mischien dat ik het ooit nog wel eens weer ga proberen!
Maar Max is eingelijk nog banger dan ik ben, we zijn gewoon erg bang om ze kwijt te raken! :-\

Jaja ik weet het ik ben een muts! :-[
Maar bedankt voor jullie reactie, en we zullen binnenkort even zo'n eend door de gehaktmolen halen!

Ze vinden trouwens die zelfmaakmaaltijden nog het allerlekkerste!
Door Lizzy
#150914
Ik herken dat gevoel wel hoor. En ik vind gewoon dat je niets tegen je gevoel in moet doen! Dus, lekker malen die handel ;D.

Grappig he, de meeste honden vinden de zelfgeknutselde maaltijden nog altijd het lekkerst! Of ze doen net alsof om hun baasje te plezieren :D. Nee, ik denk het niet. Ik denk echt dat honden de afwisseling echt geweldig vinden!
Door Ollie
#150968
Ja we zijn tenslotte allemaal een beetje hondgestoord hier! ;D Dat vind ik ook zo leuk aan dit forum! :-* Ik bedoel het zijn toch allemaal ECHTE hondenliefhebbers!

Onze honden staan altijd bij het aanrecht te wachten op hun eten, en als ze energique krijgen dan weten ze dat altijd precies want dan staan de bakken in no time voor hun neus! Als ik zelf maak duurt het altijd wat langer afwegen en dat soort dingen! Nou, dan zijn ze echt helemaal door het dolle heen :o
En dat maakt het dan ook weer zo leuk, als je je honden zo ziet genieten! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door