Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1508544
Mijn berner sennen is dinsdag naar het dierenziekenhuis gebracht en hebben ze meteen aan een infuus gelegd. Blijkt dat 1/3 van haar nieren nog maar werkt. Ze wil niets eten en haar nierwaarden en eiwitwaarde is door het infuus niet gedaald maar gestegen. Ze is sinds vandaag terug thuis, we gaven haar eten en heeft het meteen weer overgegeven. Ze is nog maar 3 jaar!
ik ben even ten einde raad! heb hele dag al liggen wenen, wil niet weer mijn beestje kwijt geraken!
Heeft er iemand hier ervaring mee? is er nog hoop voor zo'n beestjes????

grtjs,

magalie
Laatst gewijzigd door magalie op di 16 mar 2010, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door magalie
#1508639
voordat ze het voor had, at ze gewoon brokken haar dietvoeding, geen nierdieet. Totdat we te weten zijn gekomen dat haar nieren maar voor 1/3 niet meer werkte.
nu ze eet momenteel niets. gisteren mochten we nr dierenkliniek gaan omdat ze echt niets had en dat ze iets moest binnen hebben, we hadden vanalles lekkers mee waar ze vroeger zou voor springen. Nu heeft ze enkel en alleen een pistolet willen eten en wat beschuiten. aan kip kwam ze niet aan.
deze middag is ze naar huis gekomen, hebben we haar brokken voor nierdieet gegeven, dit heeft ze onmiddelijk overgegeven. heeft mss ook wel te maken omdat ze net thuis was, een uur in de auto had gezeten en na 4 dagen op een vreemd terrein terug thuiskomen is ook wennen.
binnen half uurtje gaan we weer nr dierenarts en krijgt ze spuitje om het braken tegen te gaan. dan opnieuw is proberen met kattevoer.
ik heb echt schrik dat ze niet lang meer gaat leven???!!!
#1508708
onze vorige hond had ook nierfalen (dronk zich helemaal klem), en de kreatinine was aanzienlijk verhoogd
Na lang zoeken en informeren op het internet ben ik bij carnibest beland en hebben we hem cold-turkey 100% op een speciaal voer van hen gezet.
Ik spreek hier dan dus over een diepvries versvlees-voeding.
Nieren kun je geloof ik niet repareren, maar wel minder belasten.
Bij Kilian ging de kreatinine toen behoorlijk omlaag en dat ging heel snel.

tis misschien maar een suggestie, ik ben niet zo thuis in voedingsland
(ik lees hier heel veel mee, en leer elke dag) maar het zat hem in de eiwitten.
Als ik het goed heb hoor, anders gaarne een correctie  ::)
Nierdieet van de dierenarts vond tie vreselijk (en ik ook) de carnibest heerlijk. De da wilde het eerst niet geloven, maar de bloedtesten gaven ons gelijk.

Heel veel sterkte met je nog zo jonge hond, het klinkt heel heel ernstig  :'(
Door Boez
#1508735
Ach meis wat is dat schrikken zeg!

Brokjes (ook de speciale nierbrokjes) bevatten eiwitten die heel belastend zijn voor de nieren. Rauwe verse vleesvoeding bevat eiwitten die gemakkelijk zijn voor de nieren.
Ik zou je dus aanraden om als de wiedeweerga je hond kant-en-klaar versvlees te geven. En vervolgens kan je hier op het forum allerlei informatie vinden over het zelf samenstellen van de voeding in het algemeen, en een speciaal nierdieet in het bijzonder. En natuurlijk kan je hier je vragen stellen! :)

Weet je wat kant en klaar versvlees is en waar je het kan kopen? Bv rodi in de supermarkt, of carnibest bij distributeurs.

Veel sterkte met je diertje, niet de moed verliezen hoor! Met de juiste voeding kan je veel bereiken!
Door ulla
#1508836
Helaas heb ik ervaring met nierfalen.
Als er nierfalen wordt geconstateerd, d.m.v. bloedonderzoek, werkt zeker meer dan 50 % van de nieren niet meer.

Ik zou zelf rauwe voeding voor je hond gaan samen stellen, de eiwitten in rauwe voeding zijn veel volwaardiger dan in brokken.

Sterkte.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1509130
Zou ook kiezen voor een kvv, maar een graanvrije, bv carnibest diabetes.
Hier geen hond met nierfalen, maar wel een kat en die doet het erg goed op vers vlees.
Das een stuk beter opneembaar voor de hond.
Hopelijk werkt het bij je hond, veel sterkte iig!
Door magalie
#1509458
nog steeds wil ze niets eten, dierenarts zegt dat ze nu in de acute fase beter iets eet dan niets. Speciale voeding lukt helemaal niet. Zelfs dingen waar ze vroeger stond voor te springen, bekijkt ze eens en laat ze allemaal liggen.  Echt niets wil ze eten, totaal geen eetlust! ik heb er momenteel echt geen goed oog in! ze moet beginnen eten, maar wilt niet! hoe kan je haar in godsnaam terug aan het eten krijgen?!
:(
Door magalie
#1509460
we hebben haar kipfilet al gegeven, vis gebakken, rosbief maar... niet lukt.
is dit normaal? kan dit omdat ze dit pas heeft gekregen komt die eetlust pas na paar dagen? ik denk echt dat ze meer en meer begint af te takelen, verschrikkelijk om te zien!
welk rauw vlees zou je proberen? ik woon zelf in belgië, mijn ouders gaan maandag nr nederland die moeten daar zijn, is er bij jullie mss iet specifieks lekkers dat bij jullie honden ECHT werkt?
ben hopeloos!
Door ulla
#1509462
Wat Tina nog wel wilde eten, was pens,maar wel van 1 bepaalde leverancier,kipfilet moest van de Lidl zijn anders hoefde ze het ook niet.
Verder probeerde ik echt van alles,ook warme maaltijd van onszelf.
Het maakte mij niet uit wat ze at,als ze maar at,weet je ook de waarde van de kreat en ur.?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door