Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1508160
dit kregen we :-\
C-reaktives proteïn                    < 1.0        ref. < 15.0
albumin                                +        64.8      ref. 46.1 - 62.1
B-globulin                            -          9.4      ref. 11.9 - 20.0
B-globulin absolut                -          5.5      ref. 7.0-15.0
albumin/globulin quotient    +          1.84    ref. 0.67-0.99

en dan nog deze
cobalamin fasting                        216 ng/L    ref. 251-908

vit. b12 was nog iets te laag, maar dat zou zich recht moeten trekken met de vitamines die we moeten gaan geven.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#1508385
Voor mij ook redelijke abacadabra....

De cobalamine is de Vit. B12, dus die is reeds verklaard.

Albumine is qua hoeveelheid t belangrijkste eiwit in t bloedplasma en zorgt o.a. voor de juiste druk in de haarvaten en voor transport van diverse stoffen. Een teveel kan voorkomen bij diabetes en/of bij uitdroging. Maar de waarde zit maar net iets boven de referentie...  :-\

B-globuline: is ook een eiwit die in t serum voorkomt (net als albumine).
Beiden eiwitten worden gemaakt in de lever.

De rol van de eiwitten in de bloedvloeistof: voedingseiwitten voor de cellen. Vervoermiddel van allerlei stoffen zoals cholesterol, ijzer en koper.
Belangrijke rol bij de uitwisseling van stoffen tussen haarvaten en weefsels.

Ofwel; ik heb geen idee over de betekenis van deze waardes  :-\
(kon je da je dat niet toelichten??)
#1508422
yuki11 schreef: Voor mij ook redelijke abacadabra....

De cobalamine is de Vit. B12, dus die is reeds verklaard.

Albumine is qua hoeveelheid t belangrijkste eiwit in t bloedplasma en zorgt o.a. voor de juiste druk in de haarvaten en voor transport van diverse stoffen. Een teveel kan voorkomen bij diabetes en/of bij uitdroging. Maar de waarde zit maar net iets boven de referentie...  :-\

B-globuline: is ook een eiwit die in t serum voorkomt (net als albumine).
Beiden eiwitten worden gemaakt in de lever.

De rol van de eiwitten in de bloedvloeistof: voedingseiwitten voor de cellen. Vervoermiddel van allerlei stoffen zoals cholesterol, ijzer en koper.
Belangrijke rol bij de uitwisseling van stoffen tussen haarvaten en weefsels.

Ofwel; ik heb geen idee over de betekenis van deze waardes  :-\
(kon je da je dat niet toelichten??)
zie net dat vitb12 ook verslechterd is ondanks de injecties :-\. Toch hoefden die niet voortgezet :-\
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1508441
als ik het dan goed lees zit hij overal aan de lage kant, en ik kan me je onrust voorstellen.

het hele vervelende vind ik met bloeduitslagen is dat je niet weet hoe het was toen hij nog niet ziek was, wat is normaal, zijn het moment opnames.
je gaat pas prikken als de hond ziek is, en zoals jouw hond, echt een groot probleem heeft.

wel heel jammer dat de arts om je vragen heen draait, zo moeilijk is het toch niet om in ieder geval boven gezette verklaring te geven, dat het dus draait om eiwitten en uitwisseling van stoffen. weer wat geleerd vandaag.

misschien is het een ram met de telefoon waard voor die middelen die hij zo nodig heeft?
helaas heeft het meestal geen zin om uit je dak te gaan, met stroop vang het beter vliegen, zoals men zegt.
#1508447
gemmaa schreef:
dit kregen we aan papiergedoe mee :-\
C-reaktives proteïn                     < 1.0         ref. < 15.0
albumin                                +        64.8       ref. 46.1 - 62.1
B-globulin                             -           9.4       ref. 11.9 - 20.0
B-globulin absolut                -           5.5       ref. 7.0-15.0
albumin/globulin quotient    +          1.84     ref. 0.67-0.99

en dan nog deze
cobalamin fasting                        216 ng/L    ref. 251-908
Albumine zegt iets of hij eiwitten verliest via zijn darmen. De andere (B-globulinen) zijn eiwitten die bij bepaalde infecties verhoogd kunnen zijn.
Ayuk heeft nu verlaagde B-globulinen en ik heb geen idee wat dat betekent. Ze zijn niet erg verlaagd, dus ik vermoed dat het een toevallige schommeling is.
En ik heb geen idee wat C-reaktieves protein is.

Cobalamine is inderdaad vit B12
#1508453
^@ Jacqueline
je hebt gelijk, dit werd nooit getest, dus geen idee. Het is alleen vreselijk frustrerend om zo in een hoek gedreven te zijn, en niks kunnen doen omdat je afhankelijk bent van anderen.
Ben er net achter gekomen dat uit je dak gaan of stroop allebei niet werkt bij een antwoordapparaat. Gggggrrrrrrr.

Oh, dank je wel Tannetje
Ik begreep dat het iets te maken heeft/veroorzaakt wordt door de vitaminetekorten, dat bepaalde eiwitten niet verwerkt/opgenomen kunnen worden. Dat die vitamines nodig zijn om weer een normale stofwisseling op gang te krijgen, zodat hij ook weer meer gaat verdragen
Dacht dat c-reaktieves protein iets te maken heeft met die ontstekingscellen :-\. Maar op dat moment krijg je zoveel info.....
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door