Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DarkVisionZ
#1507599
Hallo allemaal !!

Ik heb een vraagje. Mijn franse bull Shiva heeft de laatste tijd last van 2 verschillende dingen. 1 daarvan zijn kleine bultjes (wratjes) rondom der bek. Nou heb ik al op internet zitten speuren en ik vermoed dat het komt van het papillomavirus, Shiv is 2 en half jaar oud en dat valt nog onder een jonge hond toch ?

En ze heeft last van korstjes en een droge rode huid in der mondhoek zeg maar. Alleen aan de rechterkant, dus niet der hele bek. Nu smeer ik dat elke dag een paar keer in met uierzalf. Maar ze heeft volgens mij ook last van jeuk of een andere vorm van irritatie, want ze probeert er continu aan te krabben. Het zou ook nog kunnen dat die wratjes haar irriteren en dat die uitslag bij der mondhoek komt door het krabben. Want het is allebei alleen aan de rechterkant, linkerkant is niks mee aan de hand.

Wat moet ik hier nou mee ? Naar een dierenarts gaan of niet ? Want ik heb op het moment niet zoveel geld, dus als ik het nog even kan aankijken doe ik dat liever...
Door sandrra
#1507990
Ik heb onze honden toen Thuja d6 druppels van A. Vogel gegeven. In no time waren ze er vanaf. ( bij de drogist gehaald)
Ik denk dat dat rode door t krabben komt. Maar ja ik ben geen arts natuurlijk.
Door DarkVisionZ
#1508019
Die druppels kan ik nog wel proberen. Wat voor dosering gaf je ze ? Voor volwassenen, of kinderen tot 6 jaar of voor kinderen van 6 tot 12 jaar ? Ik heb namelijk maar een klein hondje, 11 kilo, dus ik denk dat de dosering voor kinderen tot 6 jaar voldoende is ?
Door evenstar
#1509819
Ik vind een Franse bull van 21/2 jaar geen jong hond meer maar volwassen hoor. Een Engelse bull is ook volwassen op die leeftijd.
Wat betreft uierzalf dat sluit de huid helemaal af  en kan ook irritatie geven aan de huid. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door