Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Zuske
#1507327
Onze kat heeft na het krijgen van haar jaarlijkse vaccinatie met pure vax rcp eerst wondjes in haar nek gekregen, daar kon je toen niet bij en heeft daardoor de plek achter haar oortje kapot gekrabbeld. De DA gaf haar een injectie met Cortalone, dit zou 2 weken moeten helpen en de jeuk doen verminderen, niets was minder waar, ze krabbelde zichzelf tot bloedens toen. Toen een kap om, oortje werd steeds erger en er verscheen ook een plekje op haar bolletje, kortom het werd steeds erger. Onze eigen DA wist geen raad en stuurde me door naar een andere met meer ervaring op dermatologisch gebied.
Ze heeft een injectie met convenia gekregen, druppeltjes neoral en op haar huid smeren we surolan. De kap is verwijderd, op de nageltjes van haar achterpootjes zitten nu soft paws zodat ze zichzelf niet meer zo kan verwonden. Het schijn dat de jeuk minder is, want we zien haar niet meer zo fanatiek krabbelen. Haar oortjes zijn al een stuk beter, maar de plek op haar koppie, daar zien we na ruim een week nog geen verbetering.
Ook is er een kweek gemaakt (uitslag nnb).
Heeft iemand dat ook ooit meegemaakt...onze kat is kennelijk overal erg gevoelig voor (ook voor voer), maar de da denkt niet aan een voedselallergie...maar wel aan een allergie????
Als bachremedie geven wij haar 'crab apple' .....
Alle suggesties en ervaringen zijn welkom, a.s. maandag moeten we weer terug naar de DA (vreselijke fabriek) en wil zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen.
Door Borke
#1507708
Ik zou proberen om haar kvv te gaan voeren, daar zijn veel verschillende merken in, ook voor katten.
Zelf had ik ook een kat die erg allergisch was en ik ken er meerdere en bji velen lost het op door te stoppen met brokken te voeren en over te gaan op vers vlees.
Voor mij was dat bij de helft van de (toen nog) 6 katten zo gepiept en bij de andere 3 ben ik daar wel even zoet mee geweest. Bij allen zag ik echter een enorme verbetering van vacht en bij een poes met huidproblemen gingen deze spontaan (dus zonder medicatie) over.
#1508052
Met Borke eens. Een kvv zonder graan is sowieso veel gezonder en de beste optie om de allergische reactie de baas te worden. Daar heb je veel geduld en doorzettingsvemogen voor nodig maar het gaat uiteindelijk om het welzijn van de kat, dus een paar weken op een heel kattenleven om haar over te zetten lijkt me de moeite waard.
Door Zuske
#1516231
Zuske is nu verschillende malen op Giardia getest, resultaat negatief.
Overigens blijft ze gevoelige darmen houden en bij tijd en wijlen vind ik soms nog weleens een druppeltje bloed bij haar ontlasting. De DA die haar nu behandeld denkt dat ze overal super gevoelig en allergisch voor is.
Inmiddels is vast komen te staan dat Zuske een bacteriele infectie heeft 'Aeromonas Hydrppholie", de DA had deze infectie nog nooit meegemaakt. Met de medicatie gaat het nu een stuk beter en hoop dat het ook definitef wegblijft.
Hoe ze aan deze infectie is gekomen is een groot raadsel, na de jaarlijkse inentingen verschenen de wondjes welke gingen ontsteken. >:( >:(
Door Zuske
#1518656
flin schreef: vinrot bij de kat? je hebt ook Kois?

jeetje! dat 't maar snel mag ophoepelen!


  wat is je reden om jaarlijks te enten?

Ja dat enten doe ik nu natuurlijk niet meer, was op advies van DA, hij acht de tweede jaarlijkse inenting tegen kattenziektes belangrijker dan de eerste....is nu meteen ook de laatste keer dat ik dat gedaan heb, onze katten zijn hoofdzakelijk binnenkatten en als ze in de zomer buiten komen, dan is dat uitsluitend in onze eigen tuin, waar opdat moment geen andere katten zijn.





Door Zuske
#1518660
Mevroi Kruim schreef: Idd, merkwaardig, die bacterie. Is er een kweek gemaakt?
Deze bacterie slaat iig pas toe als het immuunsysteem van het slachtoffer verzwakt is, een opportunist dus.
Ja er is een kweek gemaakt! DA vond het ook heel vreemd en onverklaarbaar.
Omdat ze eerst de uitslag in haar nek en achter haar oortjes had, heeft ze 14 dagen met een kap opgelopen....toen is eigenlijk pas die ontsteking aan haar oortjes ontstaan....blijf maar gissen hoe ze dit op heeft kunnen lopen!
Door Zuske
#1519134
Mevroi Kruim schreef: Heel apart idd. Maar iig is een slechte weerstand mede deel van de oorzaak dus weerstand oppeppen lijkt mij sowieso een goed plan.
Ga ik doen...als u suggesties heeft, dan verneem ik die graag!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door