Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maren
#1507227
Marga zei me: domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel... dus bij deze ga ik toch dit topic openen  ;).

Op wat voor manier combineren jullie KVV en Barf?
Ik zie het niet zitten om alleen te barfen, maar wil wel combineren met KVV.

Jesse krijgt 's ochtends 250 gr. Carnibest en 's avonds 200 gram Duck/Rodi/Smuldier/.... Het advies om niet 1 soort KVV te geven kreeg ik van wijlen dr. Crama (orthopeed). Hij zei dat je op deze manier een mogelijk tekort wat in 1 soort KVV zit opvangt.

Hebben jullie barfdagen? Of kan het ook 's ochtends barf, 's avonds KVV?

Gisteren heb ik kipvleugeltjes gekocht en Jesse heeft er heerlijk van gesmuld 's avonds. Ik vind het echt geweldig om te zien. Had nooit gedacht dat ik dit leuk zou vinden.

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en alle tips zijn welkom.
#1507246
dat wiel is volgens mij al wel uitgevonden :biggrin2:
Er zijn hier meer mensen die KVV en BRF combineren.
Ik BARF compleet maar volgens mij als je gebruik maakt van de BARF rekenhulp dat je hier ook de percentages KVV op in kunt vullen, en dan gelijk ziet wat je nog bij moet/kunt vullen aan BARF
Door Maren
#1507251
trimsalon schreef: dat wiel is volgens mij al wel uitgevonden :biggrin2:
Zo bedoel ik mijn vraag niet  ;).  En aan zo'n antwoord heb je als nieuweling ook niet zo veel. Ik vraag niet naar de verhoudingen, maar naar de dagelijkse invulling/ervaring van de combineerders. Ik wil gewoon graag ervaringen lezen en dit forum is zo ontzettend groot dat ik niet kan zien wie er combineren en wie niet en is het ook prettig om op mijzelf gerichte reacties te krijgen.
#1507263
Maren schreef: Zo bedoel ik mijn vraag niet  ;).  En aan zo'n antwoord heb je als nieuweling ook niet zo veel. Ik vraag niet naar de verhoudingen, maar naar de dagelijkse invulling/ervaring van de combineerders. Ik wil gewoon graag ervaringen lezen en dit forum is zo ontzettend groot dat ik niet kan zien wie er combineren en wie niet en is het ook prettig om op mijzelf gerichte reacties te krijgen.
wat wil je weten dan? Wat je erbij kunt geven?
ik denk alles, alleen zou ik zelf niet zo scheutig zijn met kip, want in de meeste KVV's zit al veel kip verwerkt. Denk dan aan konijn, haas, eend, ree, geit, lam, parelhoen, enz.
Als ik het zelf zou doen, zou ik 's morgens KVV geven en 's avonds een BARF hapje. Of 1 maaltijd gaan geven
Door Souris
#1507266
Dieeten en percentages wilde je geloof ik niet persee weten dus dat zal ik je niet allemaal gaan vertellen.
De bedoeling is nog steeds om 7 dagen rauw te gaan voeren maar tijd technisch gezien lukt me dat gewoon niet. Ze krijgen maar 1 keer per dag eten en dat is altijd in de avond als het al donker is ga ik ze niet in het donker rauw voeren --> wil toch wel precies kunnen zien wat ze doen en sommige producten wil je echt niet binnen voeren!
Ik geef soms een dag barf en soms een dag Kvv. Als ze een kvv dag hebben krijgen ze die wel verdeeld over 2 porties dit ivm snellere passage van de maag.
Zowieso 1 of 2 vis dagen in de week, de rest vul ik aan met of rauwe producten botten, spiervlees orgaan en groeten en af en toe wat haaksbarf of carnibest. Dit bereken ik dus wel allemaal zodat ik ongeveer op en goed percentage van de vleessoorten uitkomen en dus de complete maaltijden van dit totaal af trek (hele prooidieren en kvv). Schrijf dit op de kalender in de keuken zo kan ik altijd terug zien wat en wanneer ik aan wie heb gevoerd, dit staat voor de hele week al op " de kaart". Hoef ik alleen maar te kijken wat ik er voor de volgende dag uit moet halen!
Zo doen wij dat.
Door Souris
#1507270
en idd wat hierboven al wordt geschreven. rekening houden met verschillende soorten. kip en rund is goedkoop en zit veel in kvv's.
Als je van de kvv verschillende smaken als geit paard en eend neemt kan je barf producten kip en rund nemen of andersom natuurlijk. Maar dat is wel een dingetje nog idd
#1507276
Ik heb een tijd kvv en barf gecombineerd. Toen lette ik op het soort vlees in de kvv en dat ik dat niet dubbel gaf. Ik gaf bv kippennekken en dan daarnaast lam kvv. Ik gaf de ene dag kvv en de andere dag barf, niet echt volgens een schema, net hoe het me uitkwam. Toen ik tot 2 dagen barf voerde lette ik niet op percentages. Vanaf dat ik 3 dagen barf voerde lette ik daar wel op, dus vanaf toen ging ik deels bot, deels spiervlees en deels orgaan voeren in 1 maaltijd, of over de maaltijden verspreid, net hoe het me uitkwam en ook net hoe mijn hond op de voeding reageerde. Bv bij iets dat laxerend werkte (orgaan) voerde ik vleesbot.
#1507278
Ik voer nu nog half kvv, half Barf, als voorbereiding op compleet barfen.
Maar ik vond het prettig mijn poedel op die manier aan alles te wennen en zo heb ik een goed beeld an wat hij lust en wat niet (dat laaste komt eigenlijk maar weinig voor). Mijn vorige berner schrokte altijd heel erg en dat maakte mij wat berfen betreft behoorlijk onzeker, dus vandaar ook het langzaam omschakelen.
Nu doe ik dus nog half om half.
Dat houd in 's ochtends kvv (de diverse smaken van Cb) en 's avonds Barf.
Qua barf ben ik begonnen met zachte kiponderdelen om mijn jonge hond/pup te laten wennen aan het eten van botten. Nu krijgt hij naast de kvv maar weinig kip, want dat zit al genoeg in de kvv. Verder geef ik dus vooral dingen die niet in de kvv zitten, zoals paard, hert, eend, vis, parelhoen e.d.
Ik heb van het barfgedeelte het orgaan percentage laag gehouden, want ook dat zit al veel in kvv.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik merk wel aan de honden dat ze (logisch) veel meer plezier hebben aan het barfgedeelte dan aan de kvv, dus daarom wil ik mijn onzekerheid ook gewoon opzij zetten en ze langzaam helemaal op barf te zetten.
Door deja
#1507354
Ik combineer ook KVV met barf ze krijgen bij mij s´morgen ong. 1/3 aan KVV van Lotgering dat is rund lam en kip orgaan en echt bot dus geen calciampoeder en s´avonds 2/3 barf ik heb wel berekend hoeveel omdat ik maar 1/3 kvv geef als je meer dan de helft kvv geeft dan steekt het niet zo nauw het gaat bij mij heel goed, maar wil toch t.z.t. helemaal overstappen op barf.
Laatst gewijzigd door deja op do 04 feb 2010, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1507380
Ik geef mijn honden af en toe kvv, gemiddeld 1X per week, de rest van de tijd krijgen ze barf. Ik geef ze dan 's morgens kvv en in de avond krijgen ze dan barf. Ik ga er dan vanuit dat in de kvv veel orgaan zit en de avondportie bestaat dan uit bevleesd bot. Ik geef er geen los spiervlees of orgaan meer bij.
Ik doe het puur voor de afwisseling omdat ze het lekker vinden (vooral Zoë) om kvv te eten.

groetjes van Hanna.
Door MoYo
#1507518
Ik geef ook gecombineerd. Eerst gaf ik door de weeks KVV (lotgering)en in het weekend BARF (eendennekken, parelhoen, kipkarkassen en nekken, sardientjes en pens of hartjes/lever/maagjes), probeer zoveel mogelijk variatie te houden. Ben sinds een paar weken over naar s'ochtends KVV en s'avonds BARF vooral omdat ze s'avonds heerlijk kunnen uitbuiken en ook een stuk rustiger zijn na een gekloven maaltijd. Vooral bij de podenco pup van ons scheelt het enorm... :)
Door Hertog
#1508241
Ik geef volledig barf maar geef regelmatig voor het gemak 1 of 2 bakjes kvv (2 ipv, 1 samen met barf) De verhoudingen lopen op dat moment dan niet helemaal zoals volgens de berekening zou moeten. Jammer dan. Ik geef nooit de bakjes met kip omdat ik makkelijk en goedkoop aan barfkip kan komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door