Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Fige
#1506889
Na veel lezen en bedenken heb ik nu dan eindelijk een menu voor 2 weken in elkaar gezet voor mijn dwergteckels, ze wegen rond de 5 kilo en krijgen nu al jaren KVV afgewisseld met sardientjes, een kwarteltje, vleugeltje.
Graag commentaar en suggesties. Ik heb het op de gram af berekend, in de praktijk wordt dat uiteraard afgerond.

Week 1

Zo.dag 70 gr. kippennek + 54 gr kopvlees
ma.dag 70 gr kwartelkarkas + 36 gr. lever
di.dag 70 parelhoenkarkas + 54 gr geitsnippers
wo.dag 70 gr kippenek + 44 gr. pens + ei
do.dag fazantkarkas + 54 gr lamssnippers
vr.dag 70 gr kippenrug + 54 gr. paardenvlees
za.dag 86 gr zalm 44 gr nier/hart +ei

Week 2

zo.dag 70 gr kwartel + 54 gr hazenvlees
ma.dag 70 kippennek + 44 orgaanmix kip
di.dag 70 gr parelhoenkarkas + 54 geitsnippers
wo.dag 70 gr. fazaantkarkas + 54 runderspiervlees
do.dag 86 gr. sardien + 44 gr pens +ei
vr dag 70 gr. eendenmix + 54 gr hertenvlees
za.dag 70 gr parelhoenvleugeltjes + 44 rundernier +lever

Ik zit een beetje met de hoeveelheid lever en ander orgaanvlees ( hoeveel van wat?)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1506916
Ik tel 11 diersoorten, lekker luxe!
Ik ga er vanuit dat je percentages kloppen.
Dan ziet het er helemaal prima uit.

Orgaan kun je 15-20% voeren, waarvan de helft pens.
De andere helft bestaat dan uit minimaal hart,lever en nier (andere organen mag ook af en toe, maar hoeft niet).
Voor lever kun je zo'n 2% van je menu voeren, nier ook daar om en naarbij (mag ook iets minder), rest aanvullen met hart en evt dus andere organen.
Door Lizzy
#1507085
[quote="Fige"]
Na veel lezen en bedenken heb ik nu dan eindelijk een menu voor 2 weken in elkaar gezet voor mijn dwergteckels, ze wegen rond de 5 kilo en krijgen nu al jaren KVV afgewisseld met sardientjes, een kwarteltje, vleugeltje.
Graag commentaar en suggesties. Ik heb het op de gram af berekend, in de praktijk wordt dat uiteraard afgerond.

Week 1

Zo.dag 70 gr. kippennek + 54 gr kopvlees
ma.dag 70 gr kwartelkarkas + 36 gr. lever
di.dag 70 parelhoenkarkas + 54 gr geitsnippers
wo.dag 70 gr kippenek + 44 gr. pens + ei
do.dag fazantkarkas + 54 gr lamssnippers
vr.dag 70 gr kippenrug + 54 gr. paardenvlees
za.dag 86 gr zalm 44 gr nier/hart +ei

Week 2

zo.dag 70 gr kwartel + 54 gr hazenvlees
ma.dag 70 kippennek + 44 orgaanmix kip
di.dag 70 gr parelhoenkarkas + 54 geitsnippers
wo.dag 70 gr. fazaantkarkas + 54 runderspiervlees
do.dag 86 gr. sardien + 44 gr pens +ei
vr dag 70 gr. eendenmix + 54 gr hertenvlees
za.dag 70 gr parelhoenvleugeltjes + 44 rundernier +lever

Ik zit een beetje met de hoeveelheid lever en ander orgaanvlees ( hoeveel van wat?)
[/quote]

Ziet er goed uit zeg! Je voert nu 1 keer per week een beetje lever. Dat lijkt me prima! (naast pens en nier en hart). Overigens mag je gewichten afronden hoor. Zo krap komt het allemaal niet.
Door Fige
#1507106
Hoeveel gram lever moet er in dit menu minimaal/maximaal gegeven worden?
Door Lizzy
#1507127
[quote="Fige"]
Hoeveel gram lever moet er in dit menu minimaal/maximaal gegeven worden?
[/quote]

Van het totaal van het menu voer je zo'n 3% lever. Maar 2% is ook voldoende. En van 5% gaan ze ook niet dood.
Door Fige
#1546959
Ik zit een beetje met het volgende probleem.

De hoeveelheid karkas (bijv.) die mijn teckeldames per keer moeten krijgen is minder dan dat een karkasje weegt. Ga ik het delen dan wordt het een beetje klein ( stikgevaar). Is het een idee om alleen naar hoeveelheid vleesbot per week te  kijken?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1547040
[quote="Fige"]
Ik zit een beetje met het volgende probleem.

De hoeveelheid karkas (bijv.) die mijn teckeldames per keer moeten krijgen is minder dan dat een karkasje weegt. Ga ik het delen dan wordt het een beetje klein ( stikgevaar). Is het een idee om alleen naar hoeveelheid vleesbot per week te  kijken?
[/quote]

Ja hoor, dat kan, je hoeft ook niet elke dag compleet te voeren, als het per week of 2 weken maar klopt.
Wel zul je even moeten kijken naar hun ontlasting als ze niet elke dag vleesbot krijgen.
IS die goed, dan is het helemaal geen probleem.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door