Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tanja_04
#1505706
na eerst het internet en deze site te hebben uitgepluist toch een vraag.
Jaren heb ik royal canine gevoerd en ook Duck -  energique

ik was niet meer tevreden en overgestapt naar farmfood en duck - energique

al snel bleek dat je vabn farmfood duidelijk minder kan voeren en het dan prima ontlasting geeft. hield ik dezelfde hoeveelheid aan als Royal Canine dan werd de ontlasting dun.
Toch van de 8 honden deden een paar het er niet echt lekker op en de ontlasting vond ik stinken.
vannacht kreeg een van mijn honden een maagtorsie. normaal gegeten, geen activiteit erna.
de DA vond n toch wel flink gevulde maag.
dit heeft mij vragen opgeroepen! en besloten alleen nog KKV te gaan geven.

Wie heeft er ervaring met Farmfood.
Note: niet om er negatief over te zijn maar puur om info in te winnen.

komende week wordt spannend of mijn hond het overleefd dus alle reacties welkom!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1505753
Allereerst sterkte met je hond. Hopelijk gaat hij er goed bovenop komen.
Met farmfood heb ik verder geen ervaring, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Volgens mij blijven de oorzaken van torsies vaak toch een beetje raadselachtig en valt meestal niet echt te zeggen waar de oorzaak nu lag.
Door yvette_van_alert
#1505861
Kan het zijn dat hij voer heeft gestolen van een andere hond, uit een zak oid? Hoevaak voer je per dag?

En ben je radicaal over gegaan of heb je het laten wennen? Heb je je aan de hoeveelheid gehouden die farmfood adviseerd?
Door Alba
#1505892
De Ridgeback van een vriendin heeft een paar weken terug al voor de 2e keer een maagtorsie gehad, de eerste was geen 'hele' maar de 2e wel. Beide keren kwam deze 'spontaan': niet veel gedronken na het eten, niet gerend of wild gedaan, niets! Dus soms is het toch raadsel waardoor een torsie ontstaat.
Ik heb geen ervaring met Farmfood, dus geen advies verder maar wel heel veel sterkte en ik hoop dat je hond helemaal opknapt!
Door Lizzy
#1505905
Ach hemel, wat erg... Sterkte met je hond! Ik hoop dat hij er bovenop komt :-*!

De oorzaak voor een maagtorsie is onbekend. De wetenschap is er niet over uit, wat nou de oorzaak van een maagtorsie is. Het ontstaat op lege maag, op volle maag, zonder activiteit eraan voorafgaand, met activiteit eraan voorafgaand, na het drinken van water, op brok, op vers. Dus of het aan Farmfood ligt? Ik denk het niet. Ik heb zelfs wel eens het idee dat het een genetisch component heeft. En dat het vaak een combinatie van factoren is.
Door yvette_van_alert
#1505927
Alba schreef: De Ridgeback van een vriendin heeft een paar weken terug al voor de 2e keer een maagtorsie gehad, de eerste was geen 'hele' maar de 2e wel. Beide keren kwam deze 'spontaan': niet veel gedronken na het eten, niet gerend of wild gedaan, niets! Dus soms is het toch raadsel waardoor een torsie ontstaat.
Ik heb geen ervaring met Farmfood, dus geen advies verder maar wel heel veel sterkte en ik hoop dat je hond helemaal opknapt!
Bij rassen als leonbergers maken ze nog wel eens de maag aan de buikwand vast na een maagtorsie. Dat er voor zorgt dat er niet nog een keer een maagtorsie kan ontstaan.
Door W&dy
#1505931
heel veel sterkte met je hond.
hopelijk wordt ie snel de oude.

die van ons heeft het nu een jaar terug gehad, uit t niets.
ik geef vers dus of het aan de brok ligt ik denk t nie.

hier had ze smorgens gegeten, en bij ons gebeurde het tegen een uur of 12 savonds. dus gelijk naar onze da gereden omdat ik de symptomen van onze andere hond herkende
hier hebben ze tijdens de ok de maag vastgezet.
Door Fynn
#1506043
Dat was bij de ridgeback niet mogelijk om de maag vast te zetten.
De ridgeback die het 2 maal gehad heeft is de moeder van mijn Fynn.

Ik denk net alsLizzy dat het een combinatie van factoren is met zeker een aanleg daarvoor.
Ik denk dat als er 1 van onze honden een kans heeft op een maagtorsie dat het onze teef is.
Zij heeft last van veel slikken en luchtvorming ,misselijkheid .

Ik hoop dat je hond erdoor komt.
Sterkte.

Rian
Door Alba
#1506325
@Rian: Vastzetten was de eerste keer niet echt nodig omdat het maar een 'halve' was dus de maag was niet, hoe zeg je dat netjes, 'uitgelubberd', toch? Ik weet niet wanneer ze vastzetten en wanneer niet, maar volgens mij heb ik ook wel weer eens gehoord dat ook vastzetten niet zonder risico's is. Moeilijk!
Door Tanja_04
#1506558
bedankt voor de reacties.
ik ben rustig over gegaan op farmfood en heb me aan de hoeveelheden gehouden. zelfs wat minder gezien ze op een strak dieet staat omdat ze niet te dik mag worden.
ze had niet veel gedronken of druk gedaan.

haar maag is igg ook vast gezet. ik ga voorlopig alleen KKV voeren.
Door co
#1506695
mijn dober zit op farmfood en compleet vlees, ik ben juist over gegaan op farmfood omdat dat voer onderin de maag blijft liggen.mijn dober had meer dan een jaar geleden een maagtorsie en zijn maag is vast genaaid.
hier voor kreeg hij vitaalcompleet een croc maar hij bleef toen zo mager na de maagtorsie en hij was met farmfood zo weer op zijn gewicht.
omdat hij erg hebberig eet geef ik hem 3 keer op een dag eten.
hij doet het goed op farmfood en heeft mooie ontlasting .
als ik een hond zou hebben die aanleg om te dik zijn heeft zou ik dit voer niet nemen omdat de hond er gauw wat kilo'tjes bij heeft met dit voer maar een dober rent dat er zo af ook al is hij nu 9 jaar.
groetjes coby
Door charmed
#1506929
De dober van mijn ouders die had een maagtorsie op nuchtere maag. Ze weten gewoonweg niet waardoor het komt, er zijn bepaalde rassen  met een bepaalde bouw waarbij het vaker optreedt.

Heel veel sterkte !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door