Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#144910
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik er een nieuwe poes bij van de opvang. Zij heeft rond haar oren wat korstjes zitten. Dat had ze al langere tijd, maar het breidde niet uit. Ze is in de opvang op schimmel getest en dat heeft ze niet.

Ik dacht zelf aan een voedselallergie. Ze eet nu sinds een dag of 5 alleen nog CB. (Ze is er zo een die het meteen lekker vindt!);D ;D ;D

Het lijkt er nu op dat die kortsjes minder worden, ze laten los en de huid er onder is helemaal gaaf. Als het een voedselallergie is, kan dat dan nu al zo snel verbeteren met vers? Ik bedoel de da's zeggen dat je een nieuw voer altijd een 6-8 weken moet geven voordag je effect ziet.

Iemand hier ervaring mee?
Door geer
#144918
Het kan volgens mij vrij lang duren, maar bij Saar zag ik ook binnen no-time verbetering op vers... dus volgens mij zou het wel kunnen... Heeft ze geen vlooien?
Door Loeka
#144922
Het is nogal een schuwe kat, aaien gaat net. Naar vlooien zoeken gaat nu dus (nog) niet. Maar volgens mij heeft ze geen vlooien. Ik zie ze eigenlijk ook nooit krabben ofzo.

Ik zag wel donkere dingetje liggen op haar kleedje, ik dacht dus dat dat vlooienzooi was. Bij nadere inspectie bleek dat het de kortsjes waren die losgekomen waren.
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 13 aug 2004, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#144958
Kan idd snel genezen, helemaal als het een allergie is. Denk ik.
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 13 aug 2004, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#144987
Meid had ook een voedselallergie. Toen ik ten einde raad met carnibest begon zag ik na een week al verbetering! Korstjes die los lieten, en een mooie huid die weer te voorschijn kwam. Jeuk die minder werd en uiteindelijk helemaal verdween. Ze ging zich minder driftig zitten wassen en poetsen..Na verloop van tijd ging het steeds beter en nu, nu kan ik precies zien wanneer ze brokken heeft gejat (ik heb er een in huis die absoluut geen vers wil ::)) want dan heeft ze een dag later weer jeuk en rode plekken..
Door Francisca
#144993
Onze Cheetah had een allergie ( geen voedsel ) wij zijn verhuisd: weg allergie. ;D Is ook een oplossing. ;D
Zurca leuke foto. ;)
Door Loeka
#150292
Nou de korstjes en wondjes zitten er nog. In het begin dacht ik dat ze er helemaal niet aan zat. Nou dus wel!

In het begin was ze te schuw om waar ik bij was te krabben of te wassen. Nu doet ze dat dus uitgebreid. Veel wassen vooral.

Morgen eerst dus maar een vlooienpil halen. Iemand ervaring met de Program tabletten? Zijn er ook nog andere merken? Het moet wel iets zijn wat door het eten kan, want ze is te schuw voor een pipetje.
Door Lizzy
#150325
Korstjes aan de oren kunnen door veel dingen veroorzaakt worden. Het kan veroorzaakt worden door een mijt maar het kan ook allergische huidontsteking zijn, een voedselallergie, huidschimmel, etc. zijn. Misschien toch nogmaals een afkrabsel van laten nemen?
Door Loeka
#150587
Een afkrabsel zal een ramp gaan worden. Ik mag blij zijn dat ik haar nu zo ver heb dat ik haar kan aaien, VOORZICHTIG. Ik wil dus eigenlijk met het makkelijkste eerst beginnen, zorgen dat ze geen vlooien heeft. De andere katten zijn allemaal behandeld behalve zij. Dan zou ik het als vlo wel weten :-\

Mijt? Zo op het eerste gezicht heeft ze schone oren...

Maar ja, bij haar kan het ook heel goed stress zijn, het is een heel erg angstig diertje.
Door Judith
#151316
hoi Loeka,
Ik heb ook een poes die ineens aan beide kanten op haar kopje 2 rode plekken had (ong. tussen haar oor en oog) na 2 dagen werden dit een soort blaasjes, het ging bol staan. Daarna droogde het op en vielen de korstjes eraf. Dit heeft zich nog 1 keer herhaald en toen was het weg. De DA had het nog nooit gezien en wist niet wat het was. Ik heb het dus maar zo gelaten. Dit was een maand geleden.Maar gisteren zie ik zo,n zelfde plekje bij mijn katertje van 5 maanden oud, alleen zit het bij hem onder zijn kin. Ik heb geen flauw idee wat dit kan zijn. Heeft iemand een idee.?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door