Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1504115
Hi, wie kan mij advies geven over een dierenartskosten verzekering? Ik ben aan het denken over een verzekering voor mijn asiel-greyhoundkruising. Ik ben zelf van het overbezorgde type en het hondenbeest is van het aanstellerige, overgevoelige type. Wat dat betreft hebben we elkaar wel gevonden!
Het lijkt me fijn dat als ik weer eens denk: wat zou dat toch zijn/ er is toch niks mis/ hoort dat wel; dat ik gewoon even langs de dierenarts kan gaan en dat het dan vergoed wordt. Of is de premie (voor deze hond zo'n 15 euro per maand) weggegooid geld?
Wie heeft zo'n verzekering, en wat zijn de nadelen/valkuilen, en voordelen?

Tot nu toe heeft Laika (greyhound kruising, 20 kg, 2,5 jaar oud) wel eens last gehad van erge diarree en veel tandsteen (wat weggehaald is en inmiddels eet ze barf- komt dat dan nog terug, die tandsteen?). Waar ze geen last van heeft maar wat niet klopt zijn haar staart en rug; de staart is op twee plaatsen gebroken geweest en nu als een Z vergroeid (dat was al toen ze in het asiel kwam). Haar rug heeft een 'kuil' achter haar schouderbladen, de ruggegraat zakt daar als het ware naar beneden. Met rennen en spelen en uitrekken etc heeft ze geen enkele last, en ook niet als je erop drukt. Maar het klop niet en ik weet niet of ze daar later misschien last van gaat krijgen.

Alle tips welkom!
Groetjes Hanna
#1504220
Alles wat al bekend is van je hond dat wordt geloof ik niet meer vergoed! Denk als je hond weer problemen met de rug of staart krijgt, dat dit dan niet meetelt voor de verzekering.
Ik heb ook wel eens gedacht mijn honden te verzekeren, die al wat ouder waren, maar dat bleek dat alles wat ze al hadden, uitgesloten wordt van de verzekering. Ik denk dat je je gewoon even moet verdiepen in meerdere verzekeringen en goed navragen wat ze uitsluiten en wat niet.
#1504280
Ik heb een verzekering bij Petplan lopen en ben zeer tevreden. Zijn redelijk snel met betalen. Voordat je daar ingeschreven wordt vragen ze naar de voorgeschiedenis van je hond. Alle aandoeningen waar hij/zij ooit last van heeft gehad worden ws uitgesloten. Zou me eerst goed laten informeren!
#1504285
Ik ben blij dat ik mijn honden verzekerd heb. Ik heb voor Sophie de afgelopen drie weken iets van 900 euro moeten betalen. Dat had ik ook wel 'zo' gekund, maar het doet toch beduidend minder pijn als je weet dat je het in maandelijkse hapjes betaalt en de grote klap terugkrijgt.
#1504289
Ik heb voor Beau ook petplan maar weet ook dat problemen die er al waren worden uitgesloten dat is bij iedere verzekering zo.
Daarom heb ik Beau er in gedaan toen ik hem als pup kreeg dan is hij helemaal verzekerd voor de dingen die gaan komen, behalve HD en ED dat is ook weer bij iedere verzekering uitgesloten.
Ik heb nog geen ervaringen met uitbetalen want Beau is nog niet bij de da geweest alleen voor zijn prik, die zit er ook niet bij het is dus echt voor ziektekosten en geen wormkuren of bestrijding van vlooien of entingen dat is niet mee verzekerd.
Ik betaal voor Beau bij petplan 15,96 per maand hij weegt35 kilo.
#1504300
Hier zijn de 2 jongsten ook verzekerd via Petplan.
Bij de jongste was het eerste halfjaar kosten voor luchtwegen uitegsloten omdat ze op 2 1/2 weken leeftijd en 12 weken leeftijd verkouden is geweest. Ik had dus voor 6 maanden een clausule dat deze aandoeningen dus niet vergoed werden. Na die tijd wel weer.
Ook heb ik opgegeven dat ze dus een oorschelp mist, maar hiervoor zijn geen aparte clausules opgenomen. Ik kan dus kosten als oorontsteking dus gewoon declareren, ondanks dat ze verhoogd risico loopt.

Een voordeel van petplan vind ik ook dat je maar 35 euro eigen risico hebt per keer dat je declareerd. En je mag rekeningen tot maximaal een jaar na datum insturen. Je hebt dan maar 1x die 35 euro risico op meerdere rekeningen.
Je kunt ook elke keer declareren, maar dan betaal je per keer die 35 euro eihen risico.
#1504390
Ik heb één hond bij Petplan en eentje bij Proteq verzekerd. Ben met allebei erg blij!
Jory was ook bij Proteq verzekerd, zij heeft in haar laatste levensjaar een dikke 3000 euro aan da kosten gehad. Dat had ik anders behoorlijk bij elkaar moeten schrapen....Nu werd alles (minus 19% eigen bijdrage) keurig vergoed!
#1504404
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het toch maar ga doen. Ik zal ze nog maar even bellen over het staartje, het zou jammer zijn als je er later achterkomt dat de verzekering niet geldt ofzo.
Petplan lijkt me dan het fijnste idd vanwege die 35 euro vast eigen risico.
#1504921
hallo,

Wij hebben biede honden ook verzekerd maar dan bij Proteq, en nu  gebleken absoluut geen overbodige luxe...

Jesse heeft ons het afgelopen jaar bijna 5000,; euro gekost en geloof me dan ben je best blij met een verzekering.... Dat is voor een normaal gezin of persoon bijna niet op te brengen toch?

Ik moet je eerlijk zeggen dat als wij de verzekering niet gehad hadden wij onze Jesse niet hadden kunnen helpen.. :'( :'(  En als je zo gek bent op je beesten lijkt ons dat het meest vreselijke wat je kan overkomen :-\
#1505077
Ik heb gekozen om Alba niet te verzekeren. Wij hebben een rekening voor de hond waarop elke maand een bedrag gestort wordt, wat we ook voor de dierenartskosten gebruiken.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het wel doet, zeker als het je geruststelt doordat je sneller 'zomaar' naar de dierenarts gaat!
#1505464
Ik heb ook ervaring met verzekeringen maar dan vanuit de andere kant gezien, nl de dierenartsenpraktijk  ;)

We merken dat eigenaren waarvan de dieren verzekerd zijn minder zeuren/problemen maken/ boos worden enz. om de kosten. Ook gaat men sneller naar de da waardoor erger voorkomen kan worden.

Ik merk wel vaak nadelen van die "vage" verzekeringen via het Kruidvat, Hema, Dierzorg enz. Deze keren zeer zeer slecht uit en doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.

De twee betrouwbaarste, tot nu toe, zijn Petplan van Unigarant en Dier&Zorg van Proteq.
#1505529
Ik heb Chispa verzekerd bij Protec. Chispa komt uit het buitenland en is negatief getest op buitenlandse ziektes, maar je weet maar nooit.  :-\ Verder ben ik een overbezorgd baasje en heb ik spijt dat ik Tilly niet verzekerd heb. Dan had ik nu geen apart potje hoeven hebben voor haar (waarschijnlijk) toekomstige patella operatie.
Voor Chispa heb ik overigens tot nu toe meer betaald dan ontvangen, maar ergens ben ik daar dan ook wel weer blij mee.  :biggrin2:
#1506525
Sher schreef: Ik heb Chispa verzekerd bij Protec. Chispa komt uit het buitenland en is negatief getest op buitenlandse ziektes, maar je weet maar nooit.  :-\ Verder ben ik een overbezorgd baasje en heb ik spijt dat ik Tilly niet verzekerd heb. Dan had ik nu geen apart potje hoeven hebben voor haar (waarschijnlijk) toekomstige patella operatie.
Voor Chispa heb ik overigens tot nu toe meer betaald dan ontvangen, maar ergens ben ik daar dan ook wel weer blij mee.  :biggrin2:
Knie-en heupproblemen zijn bij de meeste verzekeringen uitgesloten van vergoeding, dus ik denk dat je die patella operatie zowiezo niet vergoed zou hebben verkregen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door