Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1503046
Ik ben bezig met een nieuw menu en het komt er op neer dat ik per dag 115 gr orgaan zal voeren. Nu voer ik 4 dagen barf waarvan 1 dag pens, dit is dan ongeveer 500 gr. Dan zit ik dus al ruim aan de hoeveelheid orgaan die ik moet voeren per week. Hoe kom ik dan aan variatie in orgaan? Ik zal wel runder- en lamspens afwisselen maar andere organen zijn toch ook belangrijk, of hoef ik daar niet heel veel rekening mee te houden omdat ik de overige 3 dagen kvv voer? Daar zit natuurlijk ook pens in, maar zo'n lap kauwen is toch veel leuker ;).

Hoe kan ik dit het beste doen? Of kan ik beter voor andere orgaansoorten kiezen zodat er meer variatie in zit?
#1503265
je weet niet wat voor orgaan er in kvv zit,er kan de ene keer wel alleen pens inzitten, de andere keer lever,hart,of nier.
Dat is voor mij een reden waarom ik een paar jaar geleden over ben gestapt op zelf samen stellen.
Lijkt mij voor jou ook een leuke optie,omdat je toch al 4 dagen barft. ;)
#1503971
Ok, ik begon ook al te twijfelen over de hoeveelheid pens.
Lijkt mij voor jou ook een leuke optie,omdat je toch al 4 dagen barft.
Eerst maar even afwachten na mn eerste 'grote' barf producten bestelling of ik het allemaal wel kwijt kan! Heb voor onszelf een tafelmodel vriezertje gekocht en de 200L vriezer is voor de honden. Vind het wel makkelijk om eens per 2mnd te bestellen maar goed, das weer een ander verhaal.

Ik ga toch maar de pens vervangen en dan de bestelling versturen. Ben zo benieuwd! :D
#1504721
Ik ben ook aan het overwegen om een deel van de barf te vervangen door Smuldier compleet. Mijn greyhound lust bijna geen organen dus ik ben bang dat ze anders iets mist van vitaminen of mineralen oid.
Kun je barf 1:1 vervangen door kvv of zit er in kvv misschien meer calorieen per gewicht dan vers vlees?
#1504737
[quote="hannazoon"]
Ik ben ook aan het overwegen om een deel van de barf te vervangen door Smuldier compleet. Mijn greyhound lust bijna geen organen dus ik ben bang dat ze anders iets mist van vitaminen of mineralen oid.
Kun je barf 1:1 vervangen door kvv of zit er in kvv misschien meer calorieen per gewicht dan vers vlees?
[/quote]

Zelf samenstellen (BARF) is iets heel anders dan kvv dus dat kun je nooit één op één vervangen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door