Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yolanda02
#1504382
hallo allemaal

even een vraagje ik geef sinds kort herby maar ik wil half om half gaan doen dus de andere maaltijd barf maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen zonder dat de honden te kort komen.
Ook zit ik te twijfelen of ik het bij herby hou of bij slagerij lotgering  omdat daar staat dat het compleet is en bij herby mix moet je orgaan bij voeren zei Hr. ... Herby.
Slagerij lotgering zegt dat zijn vlees grote stukken bevat en bij herby is het fijn gemalen hebben jullie ervaring ermee.
::)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1504506
Dan zul je toch eerst moeten weten wat er precies in de KVV verwerkt zit en hoe de percentages zijn, om te weten wat je bij moet voeren. Ik geloof dat er in de meeste KVV's al behoorlijk wat orgaan verwerkt zit, dus zou ik niet nog teveel orgaan bij gaan voeren. Ik weet niet wat er in de mix van Herby zit maar in de meeste KVV's zit ook al flink wat kip verwerkt dus zou ik zelf niet teveel kip bij gaan voeren.
Iedereen kan wel zeggen dat het "compleet' is maar dan wil ik wel weten hoe 'compleet" het is en wat er allemaal in zit.
En weet slagerij lotgering hoe een compleet KVV voor de hond er uit moet zien? Want het gaat verder als grotere stukken voeren ja of nee ;)
Door mysmoothcollies
#1504850
Hoi,

Zelf heb ik de mixen van Herby (of Richard) 1x besteld en gevoerd, bij mijn honden ging dit prima! E.e.a wel ter afwisseling met KVV. Zeker de mix 1 is als min of meer kompleet te voeren, tenminste sommige doen dit al een hele tijd zonder (zichtbare) problemen. Zelf heb ik tegelijkertijd toen ook de mix 2 en de verschillende botmixen besteld en op zich vonden de meiden het heerlijk en ook de onlasting was prima. Maar je weet dus niet zeker of je hond(en) er op den duur een tekort mee oplopen en wat je eventueel erbij zou moeten geven. Ik zelf heb af en toe een groentemix toegevoegd maar verder niets. Je komt wel makkelijk aan meerdere diersoorten alleen mis je denk ik op den duur de organen. jammer is dat het nog steeds niet duidelijk op de website van Herby vermeld staat wat er precies in zit en in welke hoeveelheid. Dit zou wel gaan gebeuren. Ik ben van plan om zo af en toe eens wat bij Herby te bestellen, tis goed ter afwisseling (ook voor mijn portemonee)  :biggrin2: :P ;)
Door Too
#1504877
Mixen zijn precies dat..mixen; niet compleet en vaak nogal onduidelijk qua samenstelling en percentages
Je zult altijd zaken moeten toevoegen om er een complete voeding van te maken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1504973
mysmoothcollies schreef: Hoi,

Zelf heb ik de mixen van Herby (of Richard) 1x besteld en gevoerd, bij mijn honden ging dit prima! E.e.a wel ter afwisseling met KVV. Zeker de mix 1 is als min of meer kompleet te voeren, tenminste sommige doen dit al een hele tijd zonder (zichtbare) problemen. Zelf heb ik tegelijkertijd toen ook de mix 2 en de verschillende botmixen besteld en op zich vonden de meiden het heerlijk en ook de onlasting was prima. Maar je weet dus niet zeker of je hond(en) er op den duur een tekort mee oplopen en wat je eventueel erbij zou moeten geven. Ik zelf heb af en toe een groentemix toegevoegd maar verder niets. Je komt wel makkelijk aan meerdere diersoorten alleen mis je denk ik op den duur de organen. jammer is dat het nog steeds niet duidelijk op de website van Herby vermeld staat wat er precies in zit en in welke hoeveelheid. Dit zou wel gaan gebeuren. Ik ben van plan om zo af en toe eens wat bij Herby te bestellen, tis goed ter afwisseling (ook voor mijn portemonee)  :biggrin2: :P ;)
kun je hem toch naar vragen??
Ik neem aan dat je wilt weten WAT je zoal in je hond stopt, en maar niet klakkeloos aanneemt dat een mix ook een mix is wat JIJ ook mix vind ;)
Door deja
#1505729
Ik heb ervaring met slagerij Lotgering ze krijgen het hier al bijna een jaar ik geef ong. 1/3 KVV en 2/3 barf.
Ik vind het s'morgens wel makkelijk het zijn rollen van 1 pond het is erg compact vlees weinig vocht stevig dus en het voordeel van dit vlees is dat het zonder toevoegingen is en met gemalen bot.
Ik heb de gewone compleet lam rund kip en heb ook een aantal rollen waar vis in verwerkt word, ze hebben het ook nog met wat paard er zijn verschillende varianten ik en mijn honden zijn erg tevreden de honden zijn er dol op. Ik haal het in Zaanstad bij de fabriek zelf.
Ik trek gewoon de grammen van het dagtotaal af Beau krijgt 300 gr. KVV en 450 barf die 450 doe ik maal 7 of 14 wat daaruit komt daar houd ik gewoon de percentages voor aan van de barfhulp.
Dan zit je altijd goed.
Laatst gewijzigd door deja op di 02 feb 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door