Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marinus
#1504031
Goedenmiddag,
Ik voer mijn witte herder reu van 16 maanden nu ruim 8 maanden KVV. Ik ben bezig om over te stappen naar BARF. Ik heb nu bijvoorbeeld grote penslappen in de vriezer liggen maar mijn hond weet niet goed wat hij ermee moet. Ook heb ik al eens geprobeerd om kippenpootjes en vleugeltjes te voeren maar hij snapt niet wat hij moet doen. Hij sleept het naar zijn kleed en laat het vervolgens liggen. Als ik gemalen pens in zijn bak doe is het in no-time opgegeten en ook gemalen kip is geen probleem, hoewel hij meer van roodvlees houd. Mergpijp en schenkel barft hij wel maar dat vindt ik te hard voor zijn gebit. Heb ik beide één keer geprobeerd. Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1504045
Kjell wist ook niet wat hij aan moest met vleesbot en grotere lappen vlees enz.
Ik heb eerst alles heel fijn gehakt en geslagen, zodat hij het gewoon op kon likken.
Toen de stukjes steeds groter gelaten, en nu eet hij wel hele vleesbotten.
Het heeft ongeveer 2 weken geduurd van "moes" tot hele konijnkarkassen.
Succes!
Door Happy Tail
#1504055
Ik kan me hierbij aansluiten qua advies:
gewoon in stukjes snijden en hakken en dan de stukken steeds groter aanbieden.
Door tiny
#1504138
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ze hebben het zo door maar moeten het even leren. Laat wel die schenkel en die mergpijp liggen hoor! Bloedlink en veeeels te hard.
Door Lizzy
#1504265
Ik ga met al mijn voorgangers mee. Eerst fijn snijden en hakken. En dan steeds grover aanbieden. En de schenkels en mergpijpjes niet geven. Dat is veel te hard bot en daar slijten de tanden bovenmatig van. Bovendien kunnen ze er zelfs tanden op breken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door