Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Xira
#1501702
Hoi hoi,

Na enkele weken gerekend en gedaan te hebben  heb ik intussen een menutje in elkaar.
Ik ben er benieuwd wat jullie er van vinden.

Het is voor onze BM dame Xira van bijna 4 jaar weegt 45 kilo en wil haar 2% gaan voeren.
Ze krijgt nu volledig kvv en regelmatig een kippenvleugel,drumstick,runderlap.

Ik heb dit nu zo in elkaar gemaakt, ik mis alleen nog vis maar weet niet hoe en wat ik die erbij moet doen.
Zalmkoppen gaat het zeker niet worden mischien als ik helemaall into barf ben haha.

Erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, en of ik met dit menu zo kan beginnen.

Maandag 450 gram kippennek 135 gram groente,180 gram kopvlees en 135 gram pens
Dinsdag 450 gram eendenkarkas 135 gram groente, 135 gramlever en 180 gram geitensnippers
Woensdag 450 gram parelhoenkarkas,135 gram groente, 135 gram nier
Donderdag 450 gram kippenkarkas,135 gram groente,135 gram hart en 180 gram kopvlees
Vrijdag  450 gram eendenkarkas,135 gram groente, 135 gram pens en 180 gram geitensnippers
Zaterdag 450 gram kwartelkarkas,135 gram groente,135 gram lever en 180 gram lamssnippers
Door Nadia
#1502161
Een BM?? Wat is dat :D Al die afkortingen.. Ik was al aan een boomer aant denken, maar dat lijkt me sterk van 45 kilo :P
Een belgische mechelse herder?? :P Nee zonder flauwekul.. Ik heb geen idee..

Over je menu.. Het ziet er netjes uit. Toch zou ik proberen om een dag vis te voeren.. Optie is nog sardientjes.. Waarom geen zalmkoppen?? Vind je dat akelig??
Wat zijn je % waar je mee voert?? Je voert 6 verschillende dieren.. Das mooi. Alleen voer je erg veel nier en lever. Dit hoeft beide maar 3% van je orgaan pakket te zijn..

Daarnaast: Op dinsdag: eend = vet, geit = vet, lever = laxeren.. Conclusie: spetterpoep en vieze scheetjes :P Je pens daarintegen is heel weinig.

ff tellen :P Je voert 810 gram orgaan. De helft hiervan mag pens zijn. Dus 400 gram. (afronden ;) Ik zou dit aan een stuk laten, omdat ze er dan het meest trek en scheurwerk aan hebben. een lap van 135 gram is hap slik weg.

Van de overige 400 gram heb je maar 25 gram lever en 25 gram nier nodig. Dan blijft er 350 gram over voor de rest. (hart/maag)
De lever waar voer je die van?? Van welk dier.. Ik zou het (evenals de nier) niet van een rund voeren, ivm te veel afvalstoffen..
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1502314
Ik gok op Bull Mastiff....
Je menu ziet er goed uit!
w.b.t. vis zou ik ook iets van sardientjes ofzo voeren eens per week, als je dat wel prettiger vindt.
Of zalmfilet, maar das wel stuk duurder.

@Jol, hoe kom je aan 25gr lever en nier?
Ik voer of 2-3% lever of 50gr per 10kg lichaamsgewicht hond per week, dat zijn normale percentages  ;)
Ik kom dan op tussen de 180gr - 225gr lever.
Nier kun je hetzelfde van voeren, of iets minder, net wat je wil.
Door Nadia
#1502758
Jol?? Ik ben Nadia, maar ik zal toch maar reageren.. ;)

Ik heb geleerd dat je 3% van het orgaan aan lever/nier moet voeren, vandaar dat ik op 25 gram uitkwam.. Ik zal eens opieuw opzoek gaan.. Het zou best heel goed kunnen kloppen wat je zegt ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1503107
[quote="Nadia"]
Jol?? Ik ben Nadia, maar ik zal toch maar reageren.. ;)

Ik heb geleerd dat je 3% van het orgaan aan lever/nier moet voeren, vandaar dat ik op 25 gram uitkwam.. Ik zal eens opieuw opzoek gaan.. Het zou best heel goed kunnen kloppen wat je zegt ;)
[/quote]

Oh sorry voor de naamwisseling  :-[
Dacht al beetje dat je het zo berekent had, zal ook eens kijken of ik nog kan vinden waar het vandaan kwam.
Door Xira
#1503570
Hoi hoi,

Het gaat inderdaad om een Bullmastiff
een boomer van 45 kilo zou wel heel uit de kluiten gewassen zijn he hahaha :D

De percentages heb ik berekend via de barfhulp
dan kom ik op:

Vleesbot 50%
Groentes 15%
Orgaanvlees 15%
spiervlees 20%

De dinsdag moet ik dus met iets gaan ruilen maar weet niet wat? Helppppp :D
de reden dat ik geen zalmkoppen of welke kop dan ook ga geven is omdat dat me echt TE is (sorrymischien komt dat nog wel)
Alle andere vis geen probleem, zolang het dus maar geen kop is.

Vrijdag heeft ze trouwens voor het eerst kippenlevertjes gehad, gewoon naast de kvv.

Wie helpt me nog een beetje verder op weg, zodat ik kan gaan bestellen.

Alvast weer heeeeeel erg bedankt.
Door Xira
#1503626
Zal het ff duidelijker stellen dan:)
Nadia kwam met Op dinsdag: eend = vet, geit = vet, lever = laxeren.. Conclusie: spetterpoep en vieze scheetjes Tongue Je pens daarintegen is heel weinig.

Dus daar moet ik ergens iets gaan veranderen ruilen, maar weet dus niet wat?

En er moet vis bij komen en dan weet ik dus ook niet met wat ik dat het beste kan ruilen

Hopelijk nu wel duidelijk :)
Door Lizzy
#1503631
[quote="Xira"]
Hoi hoi,

Na enkele weken gerekend en gedaan te hebben  heb ik intussen een menutje in elkaar.
Ik ben er benieuwd wat jullie er van vinden.

Het is voor onze BM dame Xira van bijna 4 jaar weegt 45 kilo en wil haar 2% gaan voeren.
Ze krijgt nu volledig kvv en regelmatig een kippenvleugel,drumstick,runderlap.

Ik heb dit nu zo in elkaar gemaakt, ik mis alleen nog vis maar weet niet hoe en wat ik die erbij moet doen.
Zalmkoppen gaat het zeker niet worden mischien als ik helemaall into barf ben haha.

Erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, en of ik met dit menu zo kan beginnen.

Maandag 450 gram kippennek 135 gram groente,180 gram geitensnippers 135 gram pens
Dinsdag 450 gram eendenkarkas 135 gram groente, 135 gramlever en 180 gram kopvlees
Woensdag 450 gram parelhoenkarkas,135 gram groente, 135 gram nier
Donderdag 450 gram kippenkarkas,135 gram groente,135 gram hart en 180 gram geitensnippers
Vrijdag  450 gram eendenkarkas,135 gram groente, 135 gram pens en 180 gram kopvlees
Zaterdag 450 gram kwartelkarkas,135 gram groente,135 gram lever en 180 gram lamssnippers



[/quote]

Oh zo!
Ik zou kopvlees en geitensnippers omruilen en kijken hoe dat gaat.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door