Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1503093
I barnu bijna een jaar maar heb nog nooit notenmix gegeven, heb ook geen idee hoe ik dat moet doen welke noten en moet je dat malen en dan door het vlees gooien of door de groentemix en hoeveel, wat een vragen allemaal weer.
Nog een vraag: is het noodzaak en wat is de meerwaarde?
Door deja
#1503219
maar wat voor noten gebruik je dan en hoeveel een grote lepel bv.
ulla schreef: In noten zit o.a. omega 3, ik maal ze in de keukenmachine, en geef het door een eitje.
Door ulla
#1503257
Walnoten,hazelnoten, en soms amandelen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet afmeet,maar uit de losse hand geef.

Ik denk dat als je 3 eetlepeltjes geeft per week dat dat wel voldoende is,maar er komt na mij vast nog wel een expert voorbij, die je hier beter op kan antwoorden. :)
Door Lizzy
#1503504
Amandelen bevatten vetzuren, zink, magnesium, kalium, ijzer en vitaminen van het B complex. Ze bevatten ook eiwit en calcium. Zonnebloempitten bevatten veel omega 6 vetzuren (waardoor ik ze niet geef) en vitamine E, ijzer, zink, seleen, eiwit en B vitaminen. Pecannoten bevatten veel vetzuren, vezels, calcium, magnesium, ijzer, zink en vitamine E. Paranoten bevat veel seleen. Hazelnoten bevatten veel vezels, eiwit, magnesium, ijzer, zink en vitamine E.

Ik gooi ongeveer 300 gram rauwe gemengde ongezouten noten door de groentenmix (ik heb een sappers en daar kun je de noten zo in gooien. En dan wordt het een pasta). En met het totaal aan groentenmix doe ik een dag of 30.
Door deja
#1504270
Lizzy schreef: Amandelen bevatten vetzuren, zink, magnesium, kalium, ijzer en vitaminen van het B complex. Ze bevatten ook eiwit en calcium. Zonnebloempitten bevatten veel omega 6 vetzuren (waardoor ik ze niet geef) en vitamine E, ijzer, zink, seleen, eiwit en B vitaminen. Pecannoten bevatten veel vetzuren, vezels, calcium, magnesium, ijzer, zink en vitamine E. Paranoten bevat veel seleen. Hazelnoten bevatten veel vezels, eiwit, magnesium, ijzer, zink en vitamine E.

Ik gooi ongeveer 300 gram rauwe gemengde ongezouten noten door de groentenmix (ik heb een sappers en daar kun je de noten zo in gooien. En dan wordt het een pasta). En met het totaal aan groentenmix doe ik een dag of 30.
Koop je die kant en klaar bij een notenbar of zoiets, en dan de vraag moet het gemalen of hoeft dat niet ik denk dat ze ze ook zo wel lusten.
Door Lizzy
#1504271
deja schreef: Koop je die kant en klaar bij een notenbar of zoiets, en dan de vraag moet het gemalen of hoeft dat niet ik denk dat ze ze ook zo wel lusten.
Ik koop ze bij de reformwinkel. En ik maal ze wel. Ik geef het namelijk niet als ruwvezel (hier krijgen ze al groentenmix) en ik denk zelf dat ze de voedingsstoffen beter opnemen wanneer je het maalt (koffiemolen werkt ook goed. Of vijzel). Omdat ik stukjes noot in de ontlasting zie zitten als ik het zo geef.
Door deja
#1504282
Oke ik heb ook zo'n groentehakmolen daar word het ook denk ik wel fijn in maar geen purè,. maar kruimels dat kan ik dan wel doen zo denk ik, hier krijgen ze ook veel groente dus dat hoef ik dan ook niet te geven voor de vezels. Bedankt voor je antwoord ik wilde daar toch ook wat van gaan geven, wist eigenlijk niet daar daar zoveel goede dingen in zaten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door