Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1502885
Ook ik heb toch nog een vis-vraagje.
Er zijn al meerder topics geweest over de hoeveelheid vis voeren per week, deze heb ik allemaal gelezen. Gezien het feit dat de honden het echt super lekker vinden en ik merk dat vooral de herder het goed doet op 2 keer vis per week wil ik dit aanhouden.
Maar wat zijn nu relatief goedkope soorten die je makkelijk op de markt kan halen.
Momenteel is het zalmkoppen of zalmgraten en de andere vis-dag een complete vis en dan heb ik panharing of makreel. Maar wat kan ik nog meer geven, dat weet ik eigenlijk niet, wat is goed te krijgen? Sardientjes heb ik wel gelezen maar zijn die niet gewoon heel klein? Ik voer rond de kilo per dag.

Dan nog een vis-vraag: ik moet de graten delen ivm porties maar hoe krijgen jullie die ranzige vislucht van je handen? Handschoenen werken bij mij niet, maar als ik ze smiddags geef ruiken mijn handen in de avond nog steeds naar vis---> goor
Door Nadia
#1502905
De geur kun je eraf krijgen door je handen te wassen met een klontje boter.. En dan met warm water afspoelen.. en dan gewoon wassen..
Dit werkt bij mij heel goed (gewoon de boter voor op de boterham)

Zout en tandpasta schijnt ook te werken... Of langs iets rvs te wrijven.. Al heb ik dat beide nog nooit geprobeerd

je kunt aan vis ook nog: dorade, zeebaars geven. Ook forel kun je geven
Door Souris
#1502926
Sardientjes geef ik wel eens als tussendoortje met beetje kwark, groentje of een eitje. Maar die zijn altijd uit blik, niet op basis van zonnebloemolie.
Maar die kan je dus ook op de markt halen? Als ik deze als compleet zou voeren moet ik den ik wel 25 sardientje voeren....Dat is denk ik een beetje duur of valt het mee.
Voert iemand sardientjes als complete maaltijd?
Door Lizzy
#1502969
Souris schreef: Zijn er ook vis soortje die je absoluut NIET moet voeren. Tonijn beter niet ivm evt kwik opslag toch?
Tonijn is inderdaad niet aan te raden vanwege kwik. Verder zou ik eigenlijk geen vis weten die je beter niet kunt voeren. Denk dat je het best vette vis kunt voeren. Dus sardien, makreel, hors-makreel, haring, zalm, etc.
Door Robert & Mirjan
#1503022
Nadia schreef: Ik heb sardientjes van 25-30 gram.. Voor 1 kilo heb ik 4,50 betaald.. Niet goedkoop nee
Makro zakken van 1 kilo €3,12 en vorige week 2,50 incl btw zitten er ong 12 in
Door annielaumen
#1503057
Nadia schreef: Ik heb sardientjes van 25-30 gram.. Voor 1 kilo heb ik 4,50 betaald.. Niet goedkoop nee
Bij de Naanhof 3 euro de kilo
Je vindt ze in het vriesvak
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door