Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1502486
Yilla is geënt in het nest, daarna met 12 weken, de 9 weken heb ik niet gedaan. Nu moet ze voor de enting van 1 jaar. Is deze echt nodig , voor de 'boost' zeg maar of zou ik haar ook kunnen laten titeren?
Door conleeuw
#1502556
ik doe altijd de jaar vaccinatie alsnog, maar asl je het absoluut niet onnodig wil kan je eerst laten titeren, is het dan goed hoef je niet, is het nog niet goed kan je alsnog vaccineren
Door ellenned
#1502564
Dank voor jullie reacties. Ik ga eerst laten titeren. Bij Tollers wil de enting nog al eens een trigger zijn (misschien ook bij andere rassen maar daar weet ik te weinig van) voor aandoeningen en ben dan ook heel voorzichtig daarmee.

Nog een vraagje dan; als de titer voldoende zou zijn, kan daar dan ook uit blijken wanneer ze dan wel geënt zou moeten worden?
Door Nynke
#1502565
[quote="ellenned"]
Nog een vraagje dan; als de titer voldoende zou zijn, kan daar dan ook uit blijken wanneer ze dan wel geënt zou moeten worden?
[/quote]

volgens mij niet  :-\  volgens mij krijg je alleen mee: titer is laag, net voldoende, voldoende, ruim voldoende of torenhoog  :-\  dus ik ben erg benieuwd naar het antwoord van Tannetje  :) :)
Door Lizzy
#1502566
Hitam schreef: Mijn ervaring is dat de titer doorgaans wel voldoende is en hoeft er niet geënt te worden.
Oh, ik dacht dat na 1 jaar de HCC nog wel eens laag was! Maar dat is goed nieuws. Na hoeveel jaar begint het af te nemen, is jouw ervaring? En als een hond op 1 jarige leeftijd de DHP heeft gehad, hoe lang blijft de titer dan gemiddeld nog hoog?
Door Alba
#1502603
Maar, hoe doen jullie dat dan met shows/wedtsrijden/pensions etc? Accepteren ze de titer-brief? Of stempelt de dierenarts in het boekje alsof de hond geent is?
Ik wil graag Alba niet meer enten dan nodig, maar we gaan wel naar shows enzo :-\.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1502922
ellenned schreef: Dank voor jullie reacties. Ik ga eerst laten titeren. Bij Tollers wil de enting nog al eens een trigger zijn (misschien ook bij andere rassen maar daar weet ik te weinig van) voor aandoeningen en ben dan ook heel voorzichtig daarmee.

Nog een vraagje dan; als de titer voldoende zou zijn, kan daar dan ook uit blijken wanneer ze dan wel geënt zou moeten worden?
Ja, ik kan wel een inschatting maken wanneer de titers laag gaan worden. Dat gaat maar heel langzaam.
Ik heb het idee dat een jaar of twee, drie na de puppyentingen de HCC en vaak ook hondenziekte laag gaan worden.
Als ze op volwassen leeftijd geënt zijn blijven ze wel langer hoog, maar het verschilt wel sterk per individu.

Umai is nu een en die heb ik getiterd en ze was mooi hoog, ik denk dat ze wel drie jaar nog goed blijft. Zij heeft met 6,5 week de cocktail gehad en met 9 weken alleen parvo (die was toen laag). Verder niets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door