Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door MoniqueR
#1499072
Feng (Siamees oosterling) krijgt er een speelmaatje bij in maart.
De nieuwe huisgenoot is dan 13/14 weken oud (of jong tis maar net wat je wilt).

Feng eet inmiddels al een paar maanden bijna uitsluitend Barf en is er dol op, soms krijgt ze nog een Carnibest kvv. Na wat opstartproblemen mijnerzijds, wat, hoeveel etc. verloop het nu vlekkenloos, maak me niet meer druk over grammetjes meer of minder. Heb het totaalgewicht van voer per dag wat omhoog moeten brengen want ze woog toen ze kwam 3 kg en inmiddels weegt ze bijna 4 kg. Dacht eerst dat de grotere eetlust kwam door het feit dat ze was gesteriliseerd totdat ik op het briljante idee kwam om haar te wegen :-[
Heb inmiddels ook een vleesmolen. Nog niet gebruikt maar met de komst van de kitten zal ik die wel gaan gebruiken. Snij/hak het vlees voor Feng nu nog met vlees- of hakmes.

Eerder veel gehad aan jullie adviezen en opmerkingen, dus wil nu weer een beroep doen op jullie ivm de kitten die gaat komen.

De kitten is wederom een Siamees en die wil ik uiteraard ook Barf geven.

Hoe zet ik de kitten nu het beste over van de brokken die ze nu nog krijgt en welke percentages hanteer ik? Zijn percentages zelfde als voor Feng maar dan op het gewicht van de kitten afgestemd? Heeft de kitten andere supplementen nodig?

Ben van plan om alles door de vleesmolen halen en dan porties voor beiden te maken. Goed idee?

Hoor graag weer eea

Monique
Laatst gewijzigd door MoniqueR op za 30 jan 2010, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1499114
Leukleuk een mini

Percentages en menu zijn voor kittens niet anders dan voor volwassen katten, kittens hebben verhoudingsgewijs wel meer eten nodig
Net als bij volwassen katten ... geen gedoe met supplementen, een goed versmenu is geheel compleet.

Waarom wil je gaan malen?
Net als Feng kan een kitten prima barfen, je bouwt t op te beginnen met kippennekken, kwartel etc net zoals je met Feng bent begonnen
[en dat kan ook cold-turkey ;)]
Door MoniqueR
#1501409
Kijken inderdaad erg uit naar de mini.

Gewoon percentages aanhouden zoals ik ze ken dus. Moet lukken. Als de nieuweling net zo gemakkelijk Barf accepteert als Feng dat ben ik erg blij.
Kouwe kalkoen vindt ze niet lekker hoor, daar gaat ze van spugen.  :biggrin2:  sorry grapje...... Snap cold-turkey wel hoor  ::)

Inderdaad grootoren-alarm. Vreemd dat er veel mensen zijn die dat "enge" beesten vinden, zien ze foto dan is het iiieeeuuwww die ziet er eng uit. Ach ja...

Foto: wil ze erg graag laten zien maar het lukt mij om de een of andere reden niet om ze toe te voegen....zal er nog eens naar kijken. Tips?
Door flin
#1502361
een foto kun je plaatsen mits die foto al ergens op internet staat op een eigen website,
of op een online fotoalbum bijvoorbeeld (kun je gratis downloaden) (http://www.mijnalbum, http://www.photobucket, ...)
de link naar die foto kopiëren (op de foto klikken met de rechtermuisknop, en de link die bij 'eigenschappen' staat kopiëren)
en dan de link van 'eigenschappen' hier op bp plaatsen met een [ img] ervoor en 'n [ /img] erna (zonder spaties er tussen)

reactie van grootoor-huishouden bezoekers is idd : :o
ohw, maar ze zijn wèl liefff (lees: opdringerig) ;D ;D
Door Limpy
#1502496
MoniqueR schreef: Inderdaad grootoren-alarm. Vreemd dat er veel mensen zijn die dat "enge" beesten vinden, zien ze foto dan is het iiieeeuuwww die ziet er eng uit. Ach ja..
Dat snap ik dus ook niet! Heb hier ook 2 oosterse jongens lopen en ik vind die grote oren geweldig. ;D Het lijkt wel of ze als kitten de oren al in volwassen toestand hebben en het lijfje er nog bij moet groeien....
M´n moeder vond m´n eerste siamees om die reden ook maar een gremlin, na ja zeg (terwijl ze toen zelf ook een thai had,met relatief "kleine" oren dat wel)
Door MoniqueR
#1502580
als het goed is (gegaan) dan staan er nu foto's bij van de helemaal niet enge groot-oren!

Tjeeeemiiiggg beetje groot.

Foto's moeten min 400 x 400 zijn, suggesties hoe ik dit kleiner krijg. Deze foto's schreeuwen zo erg.
Flin die 4 van jou zijn zo mooi klein. Hoe doe ik dat?
Weet wel hoe ik foto's moet vergroten en verkleinen maar 400x400 is minimaal formaat op mijn album.nl, zal eens kijken bij andere url die je hebt opgegeven
Laatst gewijzigd door MoniqueR op zo 31 jan 2010, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1503155
ah!

  wat een zalige toet!!!

die snoet van de eerste foto smmellllt ... :-*

~
  www.picasa, www.flickr,  kun je nog mal probieren
kwa onderschrift mot 'k ook weer graven/denk, denk...'t zit 'm idd in grootte van foto's; dat lukt bij flickr in elk geval
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door