Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door josevl
#1500864
even een vraag voor de hond van een vriendin van mij

ze heeft een labradorteef van bijna 3 en die is te zwaar er mag zeker een kilo of 6 af

helaas ziet zij het niet zitten om de hond barf of kvv te geven :-[
dus krijg de hond brokken
nu geeft ze de hond niet veel brokken dus daar ligt het probleem niet direct en die hond krijgt genoeg beweging,
daar zou menig hondje jaloers op zijn :biggrin2: :biggrin2:

maar ze woont nog thuis en die hond krijgt van alles toegestopt, wat ze ook niet afgeleerd krijgt ( de rest van de familie)
dus inplaats van steeds ruzie erover te maken
zoekt ze nu tussendoortjes wat in iedergeval niet aanzet

kan iemand tips geven
en misschien een combimenu

want ze ziet het eventueel wel zitten om de hond gekookte kip met sperziebonen te geven

ja ik weet het dit is een barfsite, maar ik hoop haar toch een duwtje in de goede richting te geven

beter iets dan niets toch :)
Door Alba
#1501022
Inderdaad, dat dacht ik ook direct: gedroogde long. Dat gebruik ik het meeste als beloning, omdat het geen calorien bevat (of heel weinig).
Gebruikersavatar
Door pike
#1501027
Ik gebruik ook altijd veel gedroogde long als beloning. Ze worden daar niet dikker van. Nu kan ik me voorstellen dat ze daar niet aan kon komen. Dan zijn bijv. de gedroogde pensstaafjes uit de (dieren)winkel altijd nog vele malen beter dan al die dikmakende hondenkoekjes vol granen.  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1501191
Zat ook te denken aan gedroogd spul, long of pens zet uiteindelijk ook wel aan natuurlijk, maar wel stuk minder dan die minder gezonde varianten.
W.b.t. combi-menu is het maar net hoever ze wil gaan, als ze kip wil koken, wil ze miss ook wel rauwe kipfilet geven, of rauw rundergehakt en left-overs van hun eigen gekookte groente bv.
Als dat bevalt is de stap naar smuldier of rodi uit de supermarkt bijna net zo makkelijk  :biggrin2:
Door Nadia
#1501675
fruit bevat wel weer veel fruitsuikers, ik krijg de indruk dat er nogal veel word toegestopt, dan lijkt mij fruit niet echt een optie. (voor zo nu en dan kan het wel, maar als 'vervanger' van andere zooi lijkt me niet)

Het lijkt me trouwens verschrikkelijk als je hond zo maar vanalles word toegestopt..
Door Yada
#1502145
wat een belachelijk manier van afvallen

minder voeding geven, toch overschakelen op kvv en gewoon geen snacks meer geven. als je niks aanbied valt er ook niks af te leren.

gekookte kip heb je helemaal niks aan trouwens.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1502184
Yada schreef: wat een belachelijk manier van afvallen

minder voeding geven, toch overschakelen op kvv en gewoon geen snacks meer geven. als je niks aanbied valt er ook niks af te leren.

gekookte kip heb je helemaal niks aan trouwens.
persoonlijk vind ik dit een beetje kort door de bocht als je rekening moet houden met mede gezinsleden, die er niet zo over denken als jij :-[
Door josevl
#1502765
het probleem is dat die hond vanalles krijgt toegestopt

mijn vriendin wil dat indd niet natuurlijk want die hond is al te zwaar. maargoed als zij er is gebeurt het niet maar zij is er niet 24 uur bij he

barf ziet ze niet zitten en kvv lust die hond niet zegt ze en ze heeft al verschillende soorten geprobeerd.

Dus je kan wel bot zeggen van gekookt kip is onzin enzovoort

maar als je verandering wil zien dan maar rustig aan he.

dus dan maar tussendoortjes die in iedergeval niet aanzetten (als die er al zijn )
Yada schreef: wat een belachelijk manier van afvallen

minder voeding geven, toch overschakelen op kvv en gewoon geen snacks meer geven. als je niks aanbied valt er ook niks af te leren.

gekookte kip heb je helemaal niks aan trouwens.
dus aan zo'n antwoord heb ik niks want dat begrijp ik ook nog wel....

het punt is dat de rest van de fam het niet wil zien.

dus ik juig alleen maar toe dat zij als enige van het gezin wat wil proberen :)

de rest bedankt voor het meedenken ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door