Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#149901
Sinds gisteravond doet Phoebe na een grote plas steeds kleine plasjes, tenminste dat probeert ze, komt weinig tot niks uit. Dat was zo om 6 uur en om 9 uur weer. Beetje extra in de gaten houden dacht ik, want je weet maar nooit. En ja hoor om 11 uur en om 12 uur weer, bij Bas ging ze zelfs een beetje gillen tijdens het plassen. Vannacht ook een paar keer met haar wezen plassen en vanochtend urine opgevangen: troebel en bloed erin. Dus dadelijk naar de DA met onze kleine mop en dan maar hopen dat ze snel opknapt.
Door Elise
#149924
Gelukkig, ik kan nu gelijk terecht bij de DA. Ben ook benieuwd naar de PH, ik heb die sticks altijd in huis, maar heb het hele huis onderste boven gekeerd en ze blijven spoorloos. Jullie horen er zo van.
Door Lizzy
#149948
Blaasontsteking. Denk ik. Komt vrij vaak voor bij pups. Ben benieuwd! Succes in ieder geval en sterkte met die kleine Phoebe!
Door Elise
#149976
Nou net terug van de DA. Er zaten idd ontstekingscellen in de urine en bloed. pH zat tussen 6 en 7. Verder hoor ik vanmiddag nog of er gruis in de urine zit, ben benieuwd. Ze had net 39,1 graden koorts en ligt nu lekker opgekruld in haar mandje met een dekentje over haar heen. Aangezien ze de hele nacht heeft gespookt is ze toch ook wel moe. Ze heeft pijnstiller gehad en AB, en die pijnstiller doet nu zijn werk. Ik hoop dat ze snel opknapt...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#149994
Beterschap met Phoebe. Ik sta elke keer weer versteld van hoe snel honden weer herstellen :o, ik hoop voor jou dat dat met Phoebe ook zo gaat en dat ze morgen weer vrolijk loopt rond te dartelen :).
Door Elise
#150006
Nitus schreef: Beterschap met Phoebe. Ik sta elke keer weer versteld van hoe snel honden weer herstellen :o, ik hoop voor jou dat dat met Phoebe ook zo gaat en dat ze morgen weer vrolijk loopt rond te dartelen :).
Ik hoop het, want eerlijk gezegd gaan we morgen op vakantie en alhoewel ze heel goed zit bij mijn ouders, ga je toch niet lekker weg als ze niet helemaal lekker in haar velletje zit
Gebruikersavatar
Door Nitus
#150022
Elise schreef:

Ik hoop het, want eerlijk gezegd gaan we morgen op vakantie en alhoewel ze heel goed zit bij mijn ouders, ga je toch niet lekker weg als ze niet helemaal lekker in haar velletje zit
oooeeeh :o :o, ja dat kan ik me voorstellen. Dan ga ik ook nog wel even voor je duimen (eh.., voor Phoebe dan), dat wil nog weleens helpen ;).
Door Lizzy
#150025
Oh jee.... en dan ook nog koorts... Arme Phoebe. Ik ben ook benieuwd of er ook gruis in de urine zit!

Met een beetje mazzel gaat ze zich vandaag al beter voelen, met de AB.

Sterkte en groetjes, Lizzy
Door Erna
#150039
Goh..dus toch blaasontsteking....wel lekker dat je er op tijd bent en de AB zal vandaag wel snel het werk gaan doen.

Mijn ervaring is dat ze met Ab tegen blaasonststeking zo weer boven Jan zijn. Meestal een kwestie van 1 a 2 dagen.

De ph ziet er goed uit, netjes tussen de 6 en 7. Er zal misschien wat struvietgruis in de urine te vinden zijn, das vaak zo als ze ook blaasontsteking hebben. Na het kuurtje AB is ook dat weer verdwenen.

Knuffel voor Fiebje (extra dikke knuffel natuurlijk)
Door Elise
#150040
Erna schreef: Knuffel voor Fiebje (extra dikke knuffel natuurlijk)
Ze wordt vertroeteld tot en met dat begrijp je wel, en volgens mij vindt ze dat wel heeeeeeeeeeel erg lekker ;) kleedje over haar heen (Spike ook een kleedje want die is gelijk jaloers ;D) en een warm pittenkussen erbij en heel veel knuffels natuurlijk!
Door Elise
#150120
DA heeft net gebeld. Er zijn wel een paar kristallen gevonden in de urine maar heel weinig maar en volgens haar een gevolg van de blaasontsteking. Voor de blaasontsteking moet de AB nu zijn werk doen.
Maar net daarvoor was ik met Fiebie buiten en is het begin van haar ontlasting gewoon en het laatste snot, en daar zat ook een klein beetje bloed bij :( Moet het vandaag heel goed in de gaten houden van de DA, anders gaan we morgenochtend weer even terug.

Ik moet trouwens opletten dat ze niet te sloom wordt, maar na die pijnstiller is ze erg slaperig moet ik zeggen, hoe lang zou dat werken eigenlijk?
Door Erna
#150157
De diarree kan komen van de AB....als ze veel geperst heeft met het poepen dan kan het bloed daarvan komen. Ze heeft dan waarschijnlijk een bloedvaatje stukgeperst.

Hier hebben ze dat soms ook als ze aan de AB zitten. Dat slaperige weet ik niet, welke pijnstiller heeft ze gehad?
Door Elise
#150182
Ze heeft metacam (injectie) gehad. Maar het slaperige is over, ze wordt weer lastig ;D
Door Lizzy
#150186
Ik zou haar lekker veel en vaak probiotica geven! Dat is goed voor de darmen, zeker met een AB kuur. Geen idee hoe lang de pijnstiller werkt, maar ik denk dat je vandaag de hele dag wel kunt rekenen op een slome hond. Waarschijnlijk is dat ook wel een combi van zich toch niet lekker voelen/ontsteking + medicijnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door