Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maily
#1497841
hallo hondenbezitters,

Even voorstellen Wij gezin van 4 Vader,moeder 2 kids van 18 en 20.

Bij ons is op 5 dec komen wonen MAILY een Blonde Labrador
Ze is geboren op 1 okt uit een nestje van 5 waarvan 2  ruetjes blond 3teefjes 2 blond 1 bruine.
Maily is het 2 de hondje dat werd geboren en de kleinste uit het nestje.
Ze is nu dus 16 weken.
Gechipt ,ingent,ontwormt.
2 weken geleden kreeg ze oogontsteking dus naar de DA voor een zalfje.

De DA merkte op ??? ??? dat Maily haar bekje niet erg ver open kan krijgen :-X waren daar van overrompeld.

Wij hebben nog nooit een hond gehad in het verleden dus veel is nieuw voor ons.

Nu Maandagmiddag maar weer naar de DA geweest wij makten ons tog wel zorgen.
DE Da dacht aan een ontsteking KAAKSPIERONTSTEKING Of een infectie (toxoplasmose).

Maily krijgt nu een  Antibiotica kuur en pretnison voor 5 dagen erbij.

Heb gekeken op Masticatory muscele myositis in coogele en daar wert ik niet blij  :( van .

Hebben hier andere hondenbezitters enige ervaaring mee dan hooren wij dit graag???
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1497950
dus t is een parasiet die overgebracht is door de gastheer (een kat )
is deze mogelijk door de moeder nog voor de geboorte overgebracht...
kan geen remedie  vinden als oplossing (voor schapen word t Bux93 vaccin gebruikt)..
hoe gaat het eten bij dr...ze moet wel een goede weerstand houden
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1498838
Ze is wel heel erg jong voor een kaakspiermyositis maar ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken. Dat is een autoimmuunziekte en kan door een enting veroorzaakt zijn.
De reguliere behandeling is met prednison maar ook daar is ze wel erg jong voor.
Ik heb ook nog wel eens gezien dat het met een paar dagen overgaat. Dingen waar je op kunt letten is het gapen. Als ze gewoon ontstpannen en vrijuit gaapt dan is er niets aan de hand. Maakt ze de gaap niet af, piept ze of draait ze haar hoofd opzij, dan heeft ze pijn bij het gapen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1498916
Welkom!

Ik heb een keer meegemaakt dat Pike zijn bek maar een heel klein stukje kon openen. Hij was overigens evengoed vrolijk en behalve dat zijn bek niet goed open kon was er niets aan hem te merken. Op naar de dierenarts. Natuurlijk gebeurde dit op vakantie. Gelukkig sprak de Deense dierenarts ook nog wat Engels. Pike werd verdoofd. In de bek en keel en aan gebit was niets afwijkends te vinden. Toen ging hij in zijn oren kijken. En in het tweede oor was het raak, daar waren sporen van trauma zichtbaar. En aangezien dat allemaal dicht tegen bij de kaakspieren lag of zo, ik weet het niet meer helemaal precies, kon hij door de pijn de bek niet meer openen. Voor de zekerheid maakte hij nog een foto van de schedel maar daar was ook niets op te zien.
Ik kreeg voor pijnstillers mee en een rekening van 900 Kronen   :-X  maar na een paar dagen kon Pike weer gapen  8) en hij heeft nooit meer last gehad.
Dus het kan zijn dat er ook wat anders aan de hand is met Maily  ;)
Laatst gewijzigd door pike op do 28 jan 2010, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maily
#1500110
hallo hondenbezitters en meedenkers,

Maily eet goed
heeft alle inentingen gehad
en kan wel op kleine botten bijten en stokken.
heeft nu enkele dagen pretnison en een kuur maar zie nog geen versschil.
Mischien even doorzetten ?
Door Nynke
#1500283
pike schreef:
Ik kreeg voor pijnstillers mee en een rekening van 900 Kronen   :-X  
Da's € 150,-, vind ik wel meevallen voor een onderzoek met foto en pijnstillers  :-\



Eet je hond rauw Maily ??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1500499
Maily schreef: hallo hondenbezitters en meedenkers,

Maily eet goed
heeft alle inentingen gehad
en kan wel op kleine botten bijten en stokken.
heeft nu enkele dagen pretnison en een kuur maar zie nog geen versschil.
Mischien even doorzetten ?
Maar nogmaals: wat eet ze? Barf? KVV? Brok? Combinatie daarvan?
Door Maily
#1500575
Hallo medehondebezitters

maily eet farm food ook de fokker gebruikte deze brokken.
Het is naar mijn idee niet beter geworden het is nu de 4 de dag met pretnison.

Wil wel graag een foto van Maily erbij platsen
om jullie haar te laten zien
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen . HELP.

haar vrouwtje  Rody
Gebruikersavatar
Door pike
#1501060
Nynke F schreef: Da's € 150,-, vind ik wel meevallen voor een onderzoek met foto en pijnstillers  :-\
Yep, heb je wel gelijk in, maar ik kon voor dat geld een week kamperen. Ik herinner me ook dat het duurste trouwens het consult was, niet eens de foto's, verdoving of medicijnen. Het consult ging per tijdseenheid, en Pike was er een hele tijd geweest. Eerst bekijken, toen verdoven, wachten, weer bekijken, foto maken, bijkomen. Maar Pike was in elk geval geholpen en daar ging het om.
Maily schreef: Hallo medehondebezitters

maily eet farm food ook de fokker gebruikte deze brokken.
Het is naar mijn idee niet beter geworden het is nu de 4 de dag met pretnison.

Wil wel graag een foto van Maily erbij platsen
om jullie haar te laten zien
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen . HELP.

haar vrouwtje  Rody
Om een foto te plaatsen moet je hem eerst op een actieve website zetten, bv. dropshots of mijnalbum.
Als het niet lukt kun je hem doormailen dan kijk ik of ik hem kan plaatsen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1501286
Maily schreef: Hallo medehondebezitters

maily eet farm food ook de fokker gebruikte deze brokken.
Het is naar mijn idee niet beter geworden het is nu de 4 de dag met pretnison.

Wil wel graag een foto van Maily erbij platsen
om jullie haar te laten zien
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen . HELP.

haar vrouwtje  Rody
Je bent hier op een versvoerforum beland en dat betekent dat we hier geen fan zijn van brokken. Hoewel farmfood dan wel weer als één van de minder slechte brokvoedingen wordt gezien, zal het advies dat je hier krijgt altijd zijn om je hond over te zetten op een verse rauwe voeding. Die kun je, mits je je in de voedingsbehoeften van de hond hebt verdiept, zelf samenstellen. En anders zijn complete versvleesvoedingen (KVV) een redelijk goed alternatief.
Voor meer info kun je hier eens in de bibliotheek kijken.
Inderdaad lijkt ze me voor kaakmyositis nog wel erg jong, maar uitgesloten is het niet. Aan de andere kant zou de prednison, als het inderdaad kaakmyositis is, toch eigenlijk wel iets moeten doen, lijkt me.  :-\
Heb het ook wel eens meegemaakt met een jonge hond dat hij ineens niet goed meer kon kauwen en zijn bek niet ver meer open kon krijgen, maar dat ging eigenlijk vanzelf weer over. Waarschijnlijk toch een spierblessuretje geweest.
Een foto kun je plaatsen mits die foto al ergens op internet staat op een eigen website of op een online fotoalbum bijvoorbeeld. Dan moet je even de link naar die foto kopiëren (op de foto klikken met de rechtermuisknop, en de link die bij 'eigenschappen' staat kopiëren) en dan hier bij het plaatsen van een bericht klikken op de button met het lijstje links boven de smilies. Dan zie je [ img][ /img] (zonder spaties er tussen) en dan plak je de link daartussen in.
Door Maily
#1501691
Afbeelding
Maily 15 weken oud
wil haar toch graag laten zien aan Jullie allemaal.
wam via via op deze syte en alle inlichtingen kunnen mij/Maily misschien wel helpen vandaar!

Bedankt Rody
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door