Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Inge2104
#1499728
gewoon te eten de draak. Truus dus.
We zijn vorige week begonnen met ons barf menu, bijna alle dingen die erin zitten heeft ze eerder met veel smaak gegeten maar nu eet ze 't dus gewoon NIET.
Ik gooi nu steeds 't hele handeltje in de keukenmachine en gemalen eet ze het met smaak op, vreemd beest.
Maar hoe kan dat nou?
Ze is aan het wisselen, zou dat het zijn?
Ik heb eigenlijk weinig trek om de rest van haar poezenleven 't eten te blijven malen, ik weet dat ze kan kauwen..
Iemand tips?
Door Too
#1499765
Dame met karakter ;)
Wisselen kan er goed mee te maken hebben, kan ook zijn dat ze nu even geen spurt maakt en dus geen gierende honger of ...
de komende week alle botjes suf meppen met de hamer, vlees in makkelijke sliertjes? Ik doe maar een gooi.

Hoeveel krijgt ze normaal gesproken, hoe oud is de dame en heb je een idee van haar gewicht
Door Inge2104
#1499775
Karakter heeft ze zeker ja... ::)
Ze heeft wel degelijk honger want als ik 't gemalen aanbied dan valt ze erop aan alsof ze weken niks gehad heeft.
Kleine stukjes snijden heb ik gedaan, ze haalt gewoon haar neus ervoor op.
Voorlopig maal ik nog wel even, als ze is uitgewisseld zien we wel verder, ik ga wel proberen om het steeds grover aan te bieden.
Oh ja, ze is bijna een half jaar denk ik, en ze eet net zoveel als de carnibest wat ze eerst kreeg. Gewicht, geen idee, ze wordt woest als ze de weegschaal ziet! :rant: :rant:
Door Limpy
#1501841
Mijn katertje van ruim 5 mnd heeft precies hetzelfde, hij is met kvv/barf gespeend en normaliter dol op kauwvlees zoals kippennekjes...
Nu blieft meneer het idd ook alleen maar gemalen of kleine friemels van iets heel lekkers.

Ach, idd gewoon geduld hebben tot na het wisselen. ::)
Door *Flip*
#1507602
ik heb hier hetzelfde probleem gehad, gelukkig ging het met de hamer beter. Tijdje alleen maar kip willen eten, maar nu is alles weer 'normaal' en gaat er weer heul veul met smaak naar binnen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door