Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1497932
gaar dus superrrr... ;)
hoelang ga je nog met t honijn dieet door?...ik bedoel wanneer ga je er iets anders bij proberen om te kijken hoe hij erop reageert?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1498603
[quote="lauraV"]
hoelang ga je nog met t honijn dieet door?...ik bedoel wanneer ga je er iets anders bij proberen om te kijken hoe hij erop reageert?
[/quote]

Ik ga die minimaal 6 weken die er officieel voor staan  gewoon afmaken en dan 1 ding per 2 weken toevoegen.
(I.v.m. mogelijk opbouwen voedselintolerantie.)
Ben eerder deze week aan het puzzelen geweest, en heb nu een soort planning gemaakt voor de komende 4 maanden wat er steeds bij gaat komen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1499583
Dank je wel  :)

Ik heb nog goed nieuws  :D Kjell heeft vandaag voor het eerst in zijn leven een hele konijnenpoot opgegeten  8)
Eerst likte hij eraan, maar daarna begon hij keurig te kraken. Ik ben zo trots op hem!
Hij is in ruim 2 weken nu overgegaan van tot moes geslagen & gehakte vleesbotten naar een hele poot  :groupwave2:
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1525127
Nou, tijd voor een up-date:

Ik heb aan het begin van de week 1x glucosamine-complex over zijn eten gedaan, omdat ik vond dat hij weer wat stijver ging lopen.
Hij kreeg dit al een hele tijd, maar sinds de start van het eliminatie-dieet had ik dat (natuurlijk) achterwege gelaten.
Resultaat: vuurrode kin en flink soppen aan zijn buik  :o
Arme Kjell, en ik heb dat spul zo lang over zijn eten heen gekieperd  :-[ Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...
Deze pot gaat dus de vuilnisbak in, hopelijk reageert hij beter op de Corta-RX  :-\

Maar goed, er is nu dus even geen vooruitgang, maar de weken hiervoor gelukkig wel.
Dus Glucosamine-troepje de deur uit en ik ga weer gewoon verder waar we gebleven waren.
Nu zijn we al zo'n tijd onderweg (5½ week) dat ik toch gewoon soort voor soort toe wil gaan voegen
om te kijken of er meer dingen zijn waar hij slecht op reageert.
Door Lizzy
#1525226
HannekeKjell schreef: Nou, tijd voor een up-date:

Ik heb aan het begin van de week 1x glucosamine-complex over zijn eten gedaan, omdat ik vond dat hij weer wat stijver ging lopen.
Hij kreeg dit al een hele tijd, maar sinds de start van het eliminatie-dieet had ik dat (natuurlijk) achterwege gelaten.
Resultaat: vuurrode kin en flink soppen aan zijn buik  :o
Ahhhh, dat MEEN je niet!!!!!!! Jeetje, ik heb daar ook echt met geen haar op mijn hoofd aan gedacht!!!!!!!!!!! Maar hee, waar zo'n eliminatie dieet al niet goed voor is!!!!!!!!
Arme Kjell, en ik heb dat spul zo lang over zijn eten heen gekieperd  :-[ Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...
Deze pot gaat dus de vuilnisbak in, hopelijk reageert hij beter op de Corta-RX  :-\
Ik hoop het ook voor je. De fles Corta RX vindt overigens altijd nog wel een nieuw baasje hier hoor, op Barfplaats. Dus niet wegkieperen! Ik hoop dat hij er tegen kan want het helpt fantastisch.
Maar goed, er is nu dus even geen vooruitgang, maar de weken hiervoor gelukkig wel.
Dus Glucosamine-troepje de deur uit en ik ga weer gewoon verder waar we gebleven waren.
Nu zijn we al zo'n tijd onderweg (5½ week) dat ik toch gewoon soort voor soort toe wil gaan voegen
om te kijken of er meer dingen zijn waar hij slecht op reageert.
Heel veel succes weer!!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1525450
Lizzy schreef: Ahhhh, dat MEEN je niet!!!!!!! Jeetje, ik heb daar ook echt met geen haar op mijn hoofd aan gedacht!!!!!!!!!!! Maar hee, waar zo'n eliminatie dieet al niet goed voor is!!!!!!!!
Ik ook echt niet, vind het zo stom van mezelf  :-[ Ben in ieder geval blij dat het er nu uitgekomen is.
Ik hoop het ook voor je. De fles Corta RX vindt overigens altijd nog wel een nieuw baasje hier hoor, op Barfplaats.
Ja dat is waar, dus ik kan het met een gerust hart gaan proberen.
Heel veel succes weer!!
Dank je  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1591258
Update  :)

Na de heftige reactie op het glucosamine-complex ben ik in een sneller tempo nieuwe diersoorten etc.
toe gaan voegen omdat ik dacht dat daar toch eigenlijk echt wel aan zou liggen.
Maar wel steeds 1 nieuwe soort tegelijk en dan gaf ik dat meteen een paar dagen achter elkaar om z.s.m. een eventuele reactie uit te lokken.

Hij eet nu zonder problemen:
konijn - haas - hert - kwartel - eend - parelhoen - kip - rund - lam - div. vis uit blik op water - groentenmix - noten/zadenmix - ei - yoghurt

Buik: mooi roze en behaard i.p.v. kaal, zwart en oranje met korsten en jeuk.
Kin: zwart met een beetje haar (ik geloof er niks van dat zijn vacht daar nog helemaal hersteld,
waarschijnlijk zijn de haarzakjes blijvend beschadigd of zo  :-\, maar goed hij heeft er geen last meer van en dat is veruit het belangrijkste)
i.p.v. vuurrood, kaal met korsten en jeuk.
Tussen tenen: niks bijzonders te zien i.p.v. oranje vacht en jeuk.

Hij reageert niet goed op:
glucosamine-complex en kaas
Kaas gaf maar een kleine reactie, maar goed dat kreeg hij natuurlijk ook maar in heel kleine hoeveelheden, lees: een plakje tijdens het brood smeren.

En verder doet hij het gewoon super goed op BARF  :)
Ik heb even een tussenstap gemaakt door het vleesbot een beetje te drogen, maar dat is maar van heel korte duur geweest.
Ondertussen eet hij alles 100% rauw en ongehakt, dus lekker hele karkassen enz.  :D

Ik ben zooo trots op mijn lieve stoere opa Kjell!  8)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door