Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1499061
Pluto is nu bijna 9. Wij zijn de 5e eigenaar dus heel veel is er niet over hem bekend. Alleen dat wij hem na een weekend logeren hebben gehouden, de voorlaatste eigenaar gebruikte regelmatig drugs en vond het leuk als Pluto ook zo stuiterde.... >:( Ik weet niet of dit er misschien iets mee te maken kan hebben. Hij is gecastreerd, althans dat is altijd zo vermeld en ik zie geen zakje met ballen hangen zeg maar  :-[ Maar nu begint hij sinds een aantal maanden vreselijk te rijden op zijn kussen en vanochtend lag hij op zijn rug en het leek wel alsof er naast zijn piemeltje, aan beide kanten 1, balletjes beginnen te komen........Hij heeft veel vaker op zijn rug gelegen met slapen en spelen en ik heb dit nog nooit eerder gezien  :o
Krijgt hij nu in ene balletjes? of wat zou dit kunnen zijn ? Hij is op epilepsie na ( wss veroorzaakt door de drugs) geheel gezond, het laatste volledige bloedbeeld was helemaal in orde

Ik ben zeer zeker van plan om langs de dierenarts te gaan maar ben bang dat die me uitlacht  :-[ ( ben al eens met onze labrador naar de dierenarts geweest omdat ze een knobbel op haar kop had.....ja de jachtknobbel dus... :-X)
Door bloemetje
#1499077
Die knobbeltjes naast zijn piemeltje zijn de zwellichamen  :). Ook al zijn ze gecastreerd, dat kan nog wel zeg maar  ;D

Dat rijden kan ook opwinding zijn door iets anders. Ik zou het maar gewoon verbieden en hem iets anders te doen geven op zulke momenten. Het kan namelijk ook verveling zijn.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1499078
Uhm, nou, die balletjes zijn zwellichamen, die dus zichtbaar worden in staat van opwinding.
Dat is dus normaal in zijn situatie van dat moment.

De vraag is alleen wat hem zo opwindt  :D
Het lijkt erop alsof er iets is veranderd in zijn hormoonhuishouding  :-\
Door ashley
#1499080
Zie je wel maar goed dat ik niet naar de dierenarts ben gerend.... ;) Die had dan weer een goed verhaal voor bij de lunch.... :D

Ik verbied het ook maar het lijkt er op als hij te veel spanning in zijn lijfje opbouwt, bijv. als hij iets niet mag of als er iets spannends gebeurd.
Door ashley
#1499086
yuki11 schreef: Het lijkt erop alsof er iets is veranderd in zijn hormoonhuishouding  :-\
Zal hij in de penopauze zijn?  ;D  Nee even serieus, kan dat kwaad als zijn hormonen veranderen of kan dat ook komen door bijv. dat hij al wat ouder is dan zijn leeftijd aangeeft door alle rommel die zijn lijfje is ingegaan....
Door Nadia
#1499089
Ik schrok me ook rot toen Kain dit ineens had.. Best groot en kei en kei hard.. Ik had ook een topic hierover geopend, ik dacht dat het de bijballen waren :P

En vóór mij was er ook al een topic over geopend, is best leuk leesmateriaal;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1499094
ashley schreef: Zal hij in de penopauze zijn?  ;D  Nee even serieus, kan dat kwaad als zijn hormonen veranderen of kan dat ook komen door bijv. dat hij al wat ouder is dan zijn leeftijd aangeeft door alle rommel die zijn lijfje is ingegaan....
Hormonale schommelingen kan door zoveel veroorzaakt worden...en hoort ook een beetje bij t leven, volgens mij.
Ik zou mij er niet te druk om maken...zolang er verder niets aan hem verandert.  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1499104
ashley schreef: Nee verder is hij z'n chagerijnige, hyperactieve zelf  ;)
Misschien kun je op t moment dat ie op een kussen zou willen rijden, hem er zonder woorden af halen en even buiten met hem (laten) spelen...dan kan ie op die manier zijn spanning/frustraties of wat dan ook kwijt  ;)
Door ashley
#1499122
Doen we ook al maar dit viel me in ene op. Heb inmiddels 8 honden gehad maar dit is het eerste reutje. En omdat hij al gecastreerd was toen hij hier kwam heb ik me niet zo in de anatomie van een reutje verdiept....dus vandaar dat ik niet wist wat dat nou toch was  :-[ :-[
Door Ikke1980
#1499666
Haha, ik moet echt even heel hard lachen nu.
Want wij hebben namelijk vanmiddag serieus naar de dierenarts gebeld om te vragen wat er met J.J. aan de hand was.
Die had ineens ook een extra paar balletjes.
De assistente moest lachen en zei dat J.J. waarschijnlijk erg veel van zijn vrouwtje hield  ;)

Hahaha, ik voelde me echt zo stom!! Ik ben opgegroeid met honden, voornamelijk reuen zelfs maar ik had dit nog nooit gezien.
Waarschijnlijk omdat ik er nooit op gelet heb, en nu J.J. sinds kort een implantaat heeft (suprelorin) houd ik zijn piemeloris zo goed mogelijk in de gaten en ja dan krijg je dit  :D
Door vitess
#1499703
Heb zelf nooit dit meegemaakt, maar ik wil wel graag reageren omdat ik het zo lief vindt van jullie dat je de hond hebt gehouden! Moest ik even kwijt...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door