Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#1498607
Ik weet even niet in welk board ik dit moet neerzetten, dus ik doe het even hier. Als het fout is hoor ik het wel.

Casper heeft al een hele poos ontzettend de neiging om op Joeri te gaan rijden. En dan niet even, nee de hele tijd, vooral na het eten of spelen, maar ook gewoon zo zonder aanleiding (als Joeri ligt te slapen ofzo). Hij mag dit van mij niet, maar is niet te corrigeren, hij blijft het doen.
ik word er soms ook niet goed van  :-X :-[
Het is met periodes erger, en ook periodes wat minder. Hij doet het alleen op Joeri, verder niet, niet op kleedjes oid.
Heb altijd gedacht dat het te maken heeft met dominantie (Casper is naar mijn idee wel de ranghogere tov Joeri), maar soms lijkt het ook wel of hij zich geen raad weet met zichzelf. Gaat dan zielig op een afstandje zachtjes zitten janken, en dan lijkt het alsof ie "zich inhoud". Ik vraag me nu af, is het wel dominantie? Of zouden het toch hormonen zijn, wat te verhelpen is door castratie? In principe ben ik niet zo voor castreren als er geen medische noodzaak voor is, maar als hij zichzelf in de weg zit, vind ik ook zielig.....
Laatst gewijzigd door Kinnie op wo 27 jan 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#1498935
Klinkt als hormonaal gedrag. Mijn reu reed enorm op gecastreerde reutjes. Uiteindelijk heb ik hem een GNRH implantaat gegeven om te zien of het verminderde. Dat deed het, later heb ik hem laten castreren. Hij doet het nu nauwelijks nog. Hoe oud zijn je honden? Als je niet direct wilt castreren is een implantaat misschien een optie.
Door bloemetje
#1498941
Zijn ze allebei gecastreerd?? Of 1 van de 2?? Pikt Joeri het gewoon?

Danny heeft soms weleens een vlaag dat hij op Guus wil rijden maar ten eerst pikt Guus dat niet en anders pik ik dat niet. Maar dat janken en het continu willen doen??
Dat vind ik wel gek...
Ranghogere/lagere vinden ze hier niet belangrijk als het er is dan wisselt het naar gelang de situatie waarin ze zich bevinden..
Door Kinnie
#1499009
Joeri en Casper zijn beiden nog intact. Joeri is 3,5 en Casper is 7,5.
Het lijkt soms (niet altijd) alsof hij zichzelf ook niet kan bedwingen, hij weet dondersgoed dat het van mij niet mag... Joeri vind het prima meestal... Heel soms gromt Joeri een keer en dan is het ook klaar, voor even.... Een normala spelletje zit er ook niet in, want als ze eens een keer samen spelen, dan eindigd het altijd met Casper die continue bovenop Joeri wil... En dan stop ik het "spelletje" maar....
Door bloemetje
#1499029
Kinnie schreef: Joeri en Casper zijn beiden nog intact. Joeri is 3,5 en Casper is 7,5.
Het lijkt soms (niet altijd) alsof hij zichzelf ook niet kan bedwingen, hij weet dondersgoed dat het van mij niet mag... Joeri vind het prima meestal... Heel soms gromt Joeri een keer en dan is het ook klaar, voor even.... Een normala spelletje zit er ook niet in, want als ze eens een keer samen spelen, dan eindigd het altijd met Casper die continue bovenop Joeri wil... En dan stop ik het "spelletje" maar....
Raar....

Heb je al eens prodier geslachtsdrift geprobeerd?

Iets anders weet ik ook niet te bedenken.. Want castreren kan natuurlijk wel.. Maar het is zo zonde hè  :-\. Je zou idd zo'n implantaat kunnen proberen als de geslachtsdrift niet werkt ofzo. Dan kun je zien of castreren wel helpt of dat je het misschien alleen maar erger maakt.
Door Kinnie
#1499285
Bedankt voor de tip, ik ga prodier geslachstdrift eens proberen!

Het zijn echt periodes (loopse teefjes in de buurt...?) en dit is weer zo'n periode...
Castreren vind ik ook zonde, zeker als het niet hoeft... Maar ik dacht stel toch eens hier de vraag ook, want binnenkort moet Casper onder narcose voor zijn gebit, dacht mocht catratie toch de oplossing zijn kan het beter in één narcose. Maar ik wil toch eerst dit eens proberen, hoop dat het helpt, vooral voor casper zelf, maar ook voor mezelf... Vind het ook neit leuk om m steeds o pde kop te moeten geven :(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1499460
Ik denk meteen: loopse teven?
2e wat ik denk: zijn de 2 reuen vrij dicht opelkaar qua rang?
3e: is het voor Casper iets wat moeilijk beheersbaar is?

Tja hier dus 2 intacte reuen en we weten het wel als de loopsheden (van de mega veel teven hier in de buurt) ongeveer op dekdatum zijn.... ::)
Beide heren zijn hier ook zeer aanelkaar gewaagd, wij kunnen niet vertellen welke de hoogste rang is.
Tja echt ruzie hebben ze niet, maar ze vinden het dan wel nodig om even te "oefenen".
De jongste kan er nu beter mee omgaan, maar voorheen nog niet zo, die hebben we toen bachbloesem cherryplum gegeven om zich beter te kunnen beheersen, werkte als een tierelier.

Dus ik denk dat je met wat homeopathie of bloesemtherapie heel erg ver kunt komen!
Door Kinnie
#1500017
Ik weet niet hoor of er loopse teven nu in de buurt zijn op dit moment, maar dat was ook waar ik aan dacht... Maar toch is het eigenlijk altijd zo, maar met periodes erger en minder corrigeerbaar...
Qua rangorde zitten ze inderdaad denk ik wel heel dichtbij elkaar. Ze "vechten"dit totaal niet uit, want het zijn naar mijn idee ook wel echt dikke maatjes... Het enige wat ik dan merk wat met rangorde te maken kan hebben is dat rijgedrag.... Ik denk dat het voor Casper inderdaad op sommige momenten moeilijk beheersbaar is...
Door littel
#1500085
Kinnie schreef: Ik weet even niet in welk board ik dit moet neerzetten, dus ik doe het even hier. Als het fout is hoor ik het wel.

Casper heeft al een hele poos ontzettend de neiging om op Joeri te gaan rijden. En dan niet even, nee de hele tijd, vooral na het eten of spelen, maar ook gewoon zo zonder aanleiding (als Joeri ligt te slapen ofzo). Hij mag dit van mij niet, maar is niet te corrigeren, hij blijft het doen.
ik word er soms ook niet goed van  :-X :-[
Het is met periodes erger, en ook periodes wat minder. Hij doet het alleen op Joeri, verder niet, niet op kleedjes oid.
Heb altijd gedacht dat het te maken heeft met dominantie (Casper is naar mijn idee wel de ranghogere tov Joeri), maar soms lijkt het ook wel of hij zich geen raad weet met zichzelf. Gaat dan zielig op een afstandje zachtjes zitten janken, en dan lijkt het alsof ie "zich inhoud". Ik vraag me nu af, is het wel dominantie? Of zouden het toch hormonen zijn, wat te verhelpen is door castratie? In principe ben ik niet zo voor castreren als er geen medische noodzaak voor is, maar als hij zichzelf in de weg zit, vind ik ook zielig.....


hai ik zie dat jullie vragen stellen aan elkaar over jullie lievers . ik heb een probleem en ben daar al weken mee bezich . ik heb een hondje met epeleptie en lees er veel over en kom steeds uit op brafplaats . maar ik weet niet hoe ik er achter kan komen wat ik haar beter te eten kan geven . ik heb gelezen dat kvv heel goed voor haar zou zijn maar na veel zoeken kan ik het nergens vinden . toen las ik over smuldier gluter vrij dat zou ook kunnen helpen. dus dat maar gekocht . maar wil graag kvv voer ikweet niet goed waarom maar heb er een goed gevoel bij. (hoop) ook denk ik want littel is een hondje dat we van het strand hebben mee genomen ze was ongeveer een jaar toen nu is ze 3 jaar . en iedereen denk dat ze 10 is want ze is niet heelemaal in orde loop slecht niet als een hondje van 3 . ze weet niet wat spelen is en blij zijn het is gewoon een hondje waar weinig in zit zo jammer . maar nu bij ons kreeg ze ineens alles wat maar goed voor haar is want ze was heel verwaarloost en mager zat onder de teer enzv enzv vreselijk maar nu denk ik dat het vele goede voer ineens te veel voor haar was en kreeg ook nog eens epileptie erbij . ga ik kijken en zou er in brokken veel BHT en BHA in zitten dus wil ik haar graag kvv gaan geven kan iemand haar helpen door een aderes of wat nog beter voor haar is . wij wonen in rotterdam . ze verdien het zo ze heb al zo weinig in haar jongen leventje ze kent weinig emotie we zijn al bij zoveel dokters geweest ze weten ook niet wat haar presies mankeert (de meeste denken een aanrijding ) en nu ook nog die epeleptie help haar wat kunnen we haar beter te eten geven waar al die rommel in zit danku









Door kootje
#1500175
Ik heb ook lang gedacht dat castratie iets was dat je alleen liet doen als het echt niet anders kon. Inmiddels is mijn mening daarover behoorlijk veranderd. Als je een reu hebt die niet voor de fok gebruikt wordt doe je hem denk ik niet echt een plezier door hem ongecastreerd rond te laten lopen. Nadeel kan zijn dat hij dan door ander ongecastreerde reuen besprongen kan worden. Ik heb zelf een reu van ruim jaar, gecastreerd, die hiervan geen last heeft.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1501375
kootje schreef: Ik heb ook lang gedacht dat castratie iets was dat je alleen liet doen als het echt niet anders kon. Inmiddels is mijn mening daarover behoorlijk veranderd. Als je een reu hebt die niet voor de fok gebruikt wordt doe je hem denk ik niet echt een plezier door hem ongecastreerd rond te laten lopen. Nadeel kan zijn dat hij dan door ander ongecastreerde reuen besprongen kan worden. Ik heb zelf een reu van ruim jaar, gecastreerd, die hiervan geen last heeft.
deze redenatie snap ik niet zo goed??
Mijn mening is dat honden "compleet" worden geboren, en dit laat ik ook zo. Mits er medische redenen zijn om te steriliseren/castreren
Laatst gewijzigd door *Monique op za 30 jan 2010, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1501554
Kinnie schreef:soms lijkt het ook wel of hij zich geen raad weet met zichzelf. Gaat dan zielig op een afstandje zachtjes zitten janken, en dan lijkt het alsof ie "zich inhoud".
Ik denk dat het hormonaal is en ik denk dat je dat gejank dan ook zou hebben als je geen andere hond had om op te rijden.
Vorig jaar had Borke het ook, tyisch een moment dat er veel loopse teven in de buurt waren.
Hij gaat dan niet op Sofi rijden, hij is dekreu en weet wel waar hij zijn energie aan spendeert en Sofi is gecastreerd. Borke rijdt ook niet - hij dekt of probeert te dekken bij teven die daar klaar voor zijn.

Voor Borke heb ik maatwerk homeopathie besteld en binnen 24 uur was het over en zat hij lekkerder in zijn vel.
Ik weet niet of een standaard flesje homeopathie hetzelfde effect kan hebben, maar ik zou het gewoon proberen, lukt het niet dan kan je altijd nog iets laten maken.

Ik zou hem niet laten castreren, zeker niet daar je beide ongecastreerde reuen in harmonie samen leven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1501611
zou hem ook niet zomaar laten castreren....
misschien iets met bachbloesem proberen of een implantaat..
overigens had ik 3 intacte reuen hier maar er wordt niet op elkaar gereden, ook niet met loopse teven in de buurt..
Door Kinnie
#1502092
Bedankt voor de tips. Ik probeer het eerst eens met prodier geslachtsdrift, mocht dat niet helpen kan ik eens verder kijken evt bach bloesem ofzo. Ik hoop dat het werkt, want het liefst laat ik hem ook helemaal niet castreren...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door