Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1496612
Heb mooie zalmkoppen gekocht voor mijn woef. Maar nu. Moet ik die rekenen bij 50 % botvlees of 20% spiervlees? Of is het gewoon een extra tussendoortje?
Rocky heeft wel eens een makreel kop gekregen (die zijn klein). Dus dat was hap slik weg. Maar die zalmkoppen zijn groot. Moet ik nog ergens op letten als ik het haar geef. Of kan ik het zo aan haar geven zonder zorg?
Gr. Iza
Door Lizzy
#1496735
Vleesbot. Er zit vrij veel graat in zalmkop. Als Rocky gewend is aan vleesbot, kun je het zo geven. Ik zou het alleen buiten geven want het meurt heel erg naar vis :o :biggrin2:
Door Iza
#1497111
Ik ben bang om ook graat te geven.
Hoe zijn jullie ervaringen mee. Ik lees dat hele vissen of 'ruggen' worden gegeven. Krijgt je hond daar geen last van? Is bij graat net als bij bot dat rauw zacht is en goed verteerbaar?
Door ulla
#1497137
Als je nog niet zolang met Barfen bezig bent, kan je ook eerst sardientjes geven.
Die graatjes zijn zacht.
Sardientjes moet je alleen niet als vleesbot rekenen, maar als spiervlees. :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1497139
-Saskia- schreef: En als je een Newf bent, is het helemaal feest als je ook de graten en staart krijgt, want die kan je lekker in je bef slingeren.... >:(
Hebben die van jou geen slabbetje dan met eten ;D?
Gebruikersavatar
Door nova
#1497163
Iza schreef: Ik ben bang om ook graat te geven.
Hoe zijn jullie ervaringen mee. Ik lees dat hele vissen of 'ruggen' worden gegeven. Krijgt je hond daar geen last van? Is bij graat net als bij bot dat rauw zacht is en goed verteerbaar?

Hier hebben ze liever de rug dan de kop, maar ook een kop blijft niet liggen.
Nova heeft de handigheid om een kop op het snijvlak te zetten, en dan letterlijk eerst  het neusje van de zalm te eten  :D
Ik reken een kop tot vleesbot, en heb ik n hele rug met staart dan gaat die ook door voor vleesbot
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1498230
kira schreef: Hebben die van jou geen slabbetje dan met eten ;D?
Nee, ik wel...  :D
Zonder dollen, in de zomer spoel ik na botmaaltijden en pensmaaltijden altijd die bef af met water, dat gaat stinken anders, pfjoeeeee.  :puke:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1498444
Iza schreef: Ik ben bang om ook graat te geven.
Hoe zijn jullie ervaringen mee. Ik lees dat hele vissen of 'ruggen' worden gegeven. Krijgt je hond daar geen last van? Is bij graat net als bij bot dat rauw zacht is en goed verteerbaar?
Ik vindt de rug met graat zachter dan zalmkop zelf.
en idd rauwe graat is buigzaam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door