Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wilma2206
#1497821
Hallo,

Gisteren met mijn Bull Mastifpup van 12 weken naar de DA geweest.
Op de vraag wat ik voerde vertelde ik dat ik nu nog de brok van de fokker voer maar binnenkort (zodra mijn bestelling van Herby binnen is) overstap op Barf.
Was al in staat van paraatheid voor eventuele afkeuring van de DA (stonden overal veel soorten brokken in de vitrine) maar ze had er totaal geen problemen mee.
Alleeen.........ze hield een heel technisch verhaal over fosfor (te snelle groei)en als het op dat soort technische verhandelingen aankomt ben ik niets!
Ik heb, zoals eerder geschreven, twee jaar ervaring met Barf maar alleen met volwassen honden.
Kan iemand mij, in duidelijke lekentaal, uitleggen hoe dat zit met fosfor, Barf en een pup?
Wat wel, wat niet, etc?
Alvast bedankt!

Overigens was de DA erg tevreden over mijn Romy: mooie pup, goed gezond (ondanks de brokkenstart!) en goed aangepast.
Altijd fijn om te horen.

Groet,

Wilma
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1497921
ik weet dat  de pups op rauw gelijkmatiger opgroeien dan op brok ...
maar de technische detailes zullen nog wel door iemand met meer ervaring uitgelegd worden  ;)
Door Lizzy
#1497978
Bot is rijk aan calcium en vlees en orgaanvlees is rijk aan fosfor. Even simpelweg gezegd. Een hond heeft net een fractie meer calcium dan fosfor nodig. Wanneer je zo'n 40% a 50% vleesbotten voert en zo'n 15% a 20% orgaanvlees (inclusief pens) en zo'n 5% a 15% groenten en de rest spiervlees: dan is dat echt goed genoeg om ook een pup op groot te laten worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door