Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1495565
Ik heb zeewier besteld voor DJ zijn roze neus, ter verbetering van de pigmentatie. Ben wel benieuwd of het werkt. Verder komt hij slecht door de rui, heeft zeewier hier ook een positieve invloed op? Lees wel dat het een goede uitwerking heeft op huid en haar. Doerak zit vol in de vacht, glanst als een spiegeltje en is goed gezond maar hij heeft wel véél losse huidschilfers. Nu zie je dit misschien ook beter in/op een zwarte vacht maar ik vroeg me af of het voor hem misschien ook goed is om zeewier toe te voegen. Is zo'n 2-3 keer in de week voldoende voor beide honden?
Door 202Spots
#1495682
DJ en Doerak schreef: Ik heb zeewier besteld voor DJ zijn roze neus, ter verbetering van de pigmentatie. Ben wel benieuwd of het werkt. Verder komt hij slecht door de rui, heeft zeewier hier ook een positieve invloed op? Lees wel dat het een goede uitwerking heeft op huid en haar. Doerak zit vol in de vacht, glanst als een spiegeltje en is goed gezond maar hij heeft wel véél losse huidschilfers. Nu zie je dit misschien ook beter in/op een zwarte vacht maar ik vroeg me af of het voor hem misschien ook goed is om zeewier toe te voegen. Is zo'n 2-3 keer in de week voldoende voor beide honden?
Ik doe meestal elke dag 'n mespuntje door de maaltijd.
Door Lizzy
#1496379
DJ en Doerak schreef: Ik heb zeewier besteld voor DJ zijn roze neus, ter verbetering van de pigmentatie. Ben wel benieuwd of het werkt. Verder komt hij slecht door de rui, heeft zeewier hier ook een positieve invloed op? Lees wel dat het een goede uitwerking heeft op huid en haar. Doerak zit vol in de vacht, glanst als een spiegeltje en is goed gezond maar hij heeft wel véél losse huidschilfers. Nu zie je dit misschien ook beter in/op een zwarte vacht maar ik vroeg me af of het voor hem misschien ook goed is om zeewier toe te voegen. Is zo'n 2-3 keer in de week voldoende voor beide honden?
Je kunt elke dag een beetje geven of 4 keer per week wat meer. Voor schilfers zou ik denken dat je misschien wat meer omega 3 moet gaan geven. Voer je vette vis of visolie?
Door pallas
#1496448
Ik doe altijd een schepje door de groentemix, dan vinden ze die meteen erg lekker :)
Door DJ_Doerak_Tucker
#1496864
Voer je vette vis of visolie?
Ik voer op het moment weinig vis, nu wekelijks sardientjes maar is dit vette vis?? Ik ga morgen de visboer hier in 't dorp vragen naar afval, hoop dus op meer vis in de toekomst! Bedankt voor de tip.
Door Jojo
#1496930
smurfie schreef: Hallo,
Is zeewier iets anders dan chlorella? :-\
grtn
inderdaad; chlorella, ziewier, spirulina... :confused1: ik zie door de algjes en wiertjes de zee niet meer :-\
Door Iza
#1497309
Wat worden onze honden verwend zeg. Rauwe vis, wat zeewier er bij en je hond eet sushi :biggrin2:
Heerlijk gezond.
Gebruikersavatar
Door pike
#1497391
smurfie schreef: Hallo,
Is zeewier iets anders dan chlorella? :-\
grtn
Ja dat klopt het is niet hetzelfde.
Chlorella zijn eencellige algen, heel erg klein
Zeewier (ook algen) kan je zien, het ziet er uit als blaadjes (maar het zijn geen planten). Je kan het wel eten als groente. Er zijn een heleboel soorten.
Door Lizzy
#1497567
DJ en Doerak schreef: Ik voer op het moment weinig vis, nu wekelijks sardientjes maar is dit vette vis?? Ik ga morgen de visboer hier in 't dorp vragen naar afval, hoop dus op meer vis in de toekomst! Bedankt voor de tip.
Sardien is wel vette vis. Maar als je redelijk wat kip voert en weinig wild of biologisch vlees of groenten/rauwe noten en niet zo veel vette vis, dan krijgt je hond al gauw veel omega 6 vetzuren binnen en weinig omega 3 vetzuren. En dat kan huidproblemen geven. Ik raad je aan om of meer vette vis of visolie erbij te gaan geven om te kijken wat dat doet.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1497862
Ok Lizzy, bedankt! Ik ben net bij de visboer geweest, ze gaan het afval voor me apart houden, ik ben helemaal blij!!! Vooral zalm, maar ook haring en andere vette vissoorten. Dus er zal zeker meer vis gevoerd gaan worden!

Kip wordt inderdaad met regelmaat gevoerd, is toch een product waar je makkelijk aan kan komen. Maar ik leer hier alleen maar weer van. Ik weet echt niet wat waar allemaal in zit al doe ik wel mijn best, maar er moet wel meer afwisseling in het menu komen.

De zeewier is net binnengekomen, dus dat zal ook toegevoegd worden!
Door Ons Elftal
#1545012
Lizzy schreef: Sardien is wel vette vis. Maar als je redelijk wat kip voert en weinig wild of biologisch vlees of groenten/rauwe noten en niet zo veel vette vis, dan krijgt je hond al gauw veel omega 6 vetzuren binnen en weinig omega 3 vetzuren. En dat kan huidproblemen geven. Ik raad je aan om of meer vette vis of visolie erbij te gaan geven om te kijken wat dat doet.
Al een iets ouder topic, maar toch even een vraagje. Ik voer vrij weinig kip, veel wild en veel groente. Geen noten en geen biologisch vlees. Eén keer per week krijgen ze zalm en één keer per week een sardientje uit blik.
Eén van onze honden, de teckel (langharig), heeft momenteel ook last van veel losse schilfers. Ze heeft een volle, dikke vacht. We kammen zo weinig mogelijk tot niet om de huid niet te prikkelen en te irriteren.
Nu dacht ik er over om ook maar visoliecapsules toe te voegen, maar welk merk kan ik dan het beste gebruiken  (we wonen in een dorp waar een kruidvat en een hema zit, maar bestellen bij internet kan ook natuurlijk) en hoeveel mag een hondje van 7 kg hebben per dag?
Ik dacht begrepen te hebben dat ik alleen de capsules met omega 3 moet hebben toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door