Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1497285
noezels van 16 heeft haar leven lang al chronische niesziekte..
toen ik haar vond op gran canaria had ze prutoogjes en een groene prutneus..
een hele tijd was het best ok met haar gesnotter..
ze snurkt altijd wel als ze slaapt.. en soms snottert ze wat.. maar allemaal te verwaarlozen..

nu wordt ze alleen wat ouder.. en lijkt haar niesziekte weer een beetje erger te worden..
ze verslikt zich soms tijdens het eten.. ze heeft ook niet veel tanden meer dus spettert ze altijd haar kop en de muur onder.. :P en t lijkt alsof dat ook invloed heeft op haar eten en verslikken..
haar dichte snotneus (zie je niet overigens.. ze heeft nooit een druiper ofzo.. het klinkt alleen zo) lijkt er ook last van te hebben..

noez staat al een hele tijd op bibi en gemalen barf.. en doet het er best goed op..
al blijft haar vachtje altijd wat plukkerig..
maar voordat ze barfte was ze brandmager en verhaarde ze enorm..
nu is ze weer een normale dikkere poes.. verhaart ze veel minder.. en is ze veel vrolijker..
alleen dat gesnotter vind ik een beetje zielig worden..

ik heb al eens puur "nogwat" hoe heet dat ook weer... gehaald voor haar..
maar dan vertikt ze het om haar eten te eten..
dus eigenlijk hoop ik dat er iets in tablet of poedervorm is wat ik stiekum door t eten kan mengen en wat nagenoeg geen smaak en geur heeft..

iemand enig idee??
het zou zo fijn zijn als dat gesnotter van haar wat minder werd..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1497401
vitamine B??
maakt t nog uit wat voor vitamine B
ik heb hier 3 potten B12 staan van de buuf gekregen..
wat voor dosering L-lysine moet ik dan aan denken?
en de vit. B?
Door flin
#1498002
vit-b, dan zou 'k de complex zoeken, voor de vacht zou dat best wat kunnen helpen (iets van 'n kwart v/d  mensendosering)
de l-lysine zou je eigenlijk 't hele jaar door moeten geven, en met snot-aanvallen nog flink meer geven


'k heb 't zelf ook 'n beetje verslonst hier;
nadat 't potje leeg was geen nieuwe meer gehaald, en nu spetterd 't hier ook weer,
'k gaf hier 2 x een halve capsule per dag...nu weet ik alleen de eenheid van de caps niet meer....

  misschien dat de zoekfunctie hulp biedt?
Door Envie
#1498612
Hoi, mijn 17jaar oude poes heeft ook chronische niesziekte en geef haar al jaren L-Lysine Extra Forte. Zijn langwerpige tabletten met breuklijn. Verdeel de pil door op schoteltje en achterkant t-lepeltje in stukjes te verdelen en bij elke maaltijd een stukje fijnwrijven en door t eten mengen. Zodra we een weekje stoppen komt snotter weer terug. Succes... ???
Door maddoc
#1498730
er zijn wel wat dingen die je kunt proberen om de weerstand op te krikken en/of het virus te remmen,
vraag is alleen of je het er in krijgt en dan ook dusdanig consequent en in de goede hoeveelheid dat het
ook effect zou kunnen hebben;
Ik heb nl letterlijk voor honderden euro's aan spullen in huis staan en daar loopt het steeds op vast.

L-lysine, weerstandscomp, luchtwegkruiden, de druppls van Puur.. luchtweg comp oid, antioxidantencomplex zijn de dingen die me nu
zo te binnen schieten.
L-lysine zijn verscillende doseringen van te vinden (volgens mij is dat ook in eerder topic ovrer lysine/niesziekte besproken), startdosering
500mg, ter onderhoud 250mg.
L-lysine in combinatie met vit b geven, iig vit b 6.
Mijn ervaring is dat vit b6 smaakloos is en dat het vit.b complex vies is.
L-lysine wordt ook vrij gemakkelijk geaccepteerd door wat aangelengd blik, mits ik de concentratie langzaam opbouw.
Er is een mooie l-lysne van Phytonics, met nog een extra stofje dat voor een betere werking zorgt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1498755
er moet absoluut geen smaak aanzitten..
daarom werken de "puur" dingen ook niet bij haar..
ik ga snel even zoeken naar de pilletjes.. bij de da hebben ze de komende dagen 20% korting..
ik heb een hele berg op mijn "verlanglijstje" staan..
man man wat kost die troep allemaal!!
niet alleen voor de beestjes hoor.. ook voor onszelf..

vit b 6.. staat genoteerd.. :)

ze heeft nu overigens ook vieze oogjes..
da benk helemaal niet gewend van haar..  :(
Door maddoc
#1498758
vit B6 heb ik trouwens van de Tuinen, kon het alleen daar apart vinden, en de Tuinen hebben nu ook weer een actie;
2+1 gratis op alle de Tuinen producten mag in alle combinaties, ze hebben ook wel eens acties van 1+1 oid.

Ik heb geen l-lysine tabl maar poeder/korrels (uit de VS), de lysine van Phytonics en van de Groene Os zijn ook poeders, maar dan al in
combi met vit B6 en bij Phytonics met montmorilliet dat als katalysator bedoeld is.
De lysine tabl van de Tuinen zijn te groot om zo in te geven en vrij hard en dan moet je alsnog vit B6 enzo toevoegen.

Mmmm zit te denken of ik die van Phytonics toch ook nog zal proberen voor Conchi (ben behoorlijk desperate op het moment).

Leuke actie van je d'arts!

oh, en vit C is ook nodig voor de opname van l-lysine;
het antioxidantencomplex vd Etos, met vit C, krijg ik er niet in, dat vinden ze heel smerig, pure vit C tabl smaken iig ivg veel beter vinden ze.
Laatst gewijzigd door maddoc op do 28 jan 2010, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1499987
  'k zat aan de b-complex ook aan de biotine voor de vacht te denken....
hier vreten ze 't wel, maar 't zijn pillen (Kruidvat), die je fijn moet maken

de l-lysine had 'k van Solgar

  @ Maddoc, hoe ist verder, met de bandieten?
Door suzanne 1
#1502514
Onze Tirza heeft van kitten af aan al chronische niesziekte. Ze word niet meer ingeent nu (ze werd er ziek van) en krijgt sinds een aantal jaar silicea D6 tabletjes.
Normaal is zij ook niet van de tabletjes (lees, die krijg ik er gewoon niet in) maar deze wrijf ik fijn en meng ze met een beetje water. Ze smaken zoet en mevrouw vind het heerlijk. Ze drinkt het zo op.
Hoeft bij haar ook maar 1 keer in de 3 weken.
Door maddoc
#1502633
flin schreef:  
  @ Maddoc, hoe ist verder, met de bandieten?
Ha Flin,

Conchi, de chronische snottert dus, gaat waardeloos.  Voorheen bleef het bij niezen, vol 'klinken'/zitten etc, maar zag ik nooit vieze neus/ogen of snot,
nu dus wel, en niet te zuinig ook. Zodra ze zonder ab is is het ook gelijk weer mis en ook echt acuut ziek dan, een zielig hoopje kat wat erg benauwd is en vol zit en het moeiljk heeft. Maar ook met ab, clavubactin,  krijg ik haar de afgelopen weken niet meer helemaal klachtenvrij, convenia reageert ze helemaal niet meer op. Ik geef er  nu toch ook de Famvir weer bij (humane herpesremmer) sinds kleine week, maar zie (nog) geen verschil met daarvoor.
Ze is nu dus niet klachtenvrij maar voelt zich wel weer goed en is weer vrolijk en actief.
De rest doet het nog hetzelfde.


*Dorothea* schreef: l-lysine werkt toch alleen tegen herpes?
Ja, en je weet natuurlijk niet zeker of het herpes is of een vd andere en of het echt werkt is ook nog niet bewezen dacht ik, eerst leek het in onderzoek veelbelovend en nu is er geloof ik ook nieuwer onderzoek waardat toch niet uit blijkt.
En als ze op de famvir niet reageert verwacht ik ook niet veel van de lysine, maar het is natuurlijk wel een simpel iets om te proberen, mits de kat meewerkt..
Phytonics lysine comp ging 1 x zonder problemen erin, nu weer niet, maar probleem nu is geloof ik dat ze de dingen waar ik het doorheen kan doen sowieso niet wil eten..

Ik overweeg daarom toch ook om bij Conchi een PCR Profiel Voorste Luchtwegen te laten bepalen, zodat je hopelijk weet wat de veroorzaker is,  vraag is alleen en dan?



@Suzanne1;
is ze met de silicea echt klachtenvrij en als je het haar niet geeft is het dan weer mis?
Door suzanne 1
#1502673
maddoc schreef:


@Suzanne1;
is ze met de silicea echt klachtenvrij en als je het haar niet geeft is het dan weer mis?
Ja, met silicea is ze klachtenvrij. Het is wel een heel gezoek geweest hoor. Ze is er als kitten bijna aan overleden, en op veel antibiotica kuren reageerde ze niet. Toen ze beter was kreeg ze om de 2 a 3 weken weer klachten. Dus snotneus (ze nieste hele klodders geel/groene snot eruit) ontstoken oog en benauwd. Een heel sneu poesje dus. Toen zijn we begonnen met de silicea d6 na aanraden van toen onze da. Die deed ook homeopatie. Ze moest toen de eerste weken/maanden (weet ik niet precies meer, is 10 jr geleden) elke dag 1 tablet en toen het goed ging hebben we het langzaam afgebouwd. Naar 3 keer in de week, daarna 1 keer in de week, en daarna 1 keer in de 2 weken. Nu zit ze dus op 1 keer in de 3 weken. Gaat heel goed. Als ik het vergeet krijgt ze gelijk weer klachten. Nu moet ik trouwens zeggen dat sinds ze op vlees zit de klachten al niet zo heftig meer zijn als toen ze nog br*kken kreeg. Maar als ik het regelmatig geef is ze zo goed als klachtenvrij.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1502707
maddoc schreef: Ik overweeg daarom toch ook om bij Conchi een PCR Profiel Voorste Luchtwegen te laten bepalen, zodat je hopelijk weet wat de veroorzaker is,  vraag is alleen en dan?
Ja dat is slim, dan weet je wat het is. Ik weet niet waar ze op testen, bij Vedmedlab is het op herpes, calici of chlamydia.
Is het herpes dan l-lysine
in geval van calici kan een kuur met interferon helpen
en in geval van chlamydia dan een lange kuur met baytril.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door